Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:38

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Search for the holy Porsche Prince kinderstoel.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Search for the holy Porsche Prince kinderstoel....
Dames en heren Porsche-Prince-stoeltjes-zoekers.......

Ik open deze topic omdat ik regelmatig lees dat mensen een Porsche- Römer-Prince kinderstoeltje zoeken voor hun 911. Ik krijg wel eens het idee dat men denkt dat dit de enige passende kinderstoel voor een 911 is; of gaat het toch om het feit dat er "Porsche" op staat ? (kan en mag ook natuurlijk....).

Ook ik (of eigenlijk, wij) hebben in het verleden voor onze spruit een Porsche / Romer / Prince stoeltje gehad.

Achteraf bezien vond ik het eigenlijk maar een K#@$ ding als het gaat om veiligheid en de manier waarop het toekomstige Porsche bestuurdertje vastgesnoerd zit in zo'n Prince stoeltje.... toch niet helemaal "je van het"... Vooral als ze in slaap vallen dan is het niet echt prettig in zo'n Prince ding...

Römer maakte destijds ook de "Römer Highline"; de onderzijde van deze stoel is dermate smal gevormd dat 'tie prima in de kuipjes van de achterbankjes van zowel de SC als de 964 past (we gebruiken 'm nog steeds voor de inmiddels 6-jarige lange dweil :) ).

Ik weet niet of Römer dit model nog maakt maar het is wel de moeite van het overwegen waard. Dit, omdat vooral de manier waarop het kind vastgesnoerd zit met de gordel, volkomen overeenkomt met de kinderstoeltjes zoals we die in de huis-tuin-keuken auto/leasebak hebben zitten.
Wij vinden het in ieder geval een stuk deugdelijker overkomen.

Wel is het zo dat een cabrio alleen maar de heupgordeltjes achterin heeft; dan biedt de Römer Prince wel het voordeel dat het losse "voorzetstuk" de heupgordel (en dus ook het kind) goed vasthoudt. Wordt je kind wat groter (langer) dan vindt ik ze wel wat makkelijk over dit voorzetstuk heen kunnen klappen bij een eventuele botsing.... maar ook als ze in slaap vallen in het stoeltje.

Enfin, kijk eens naar de goede- en bovendien passende alternatieve stoeltjes die Römer wellicht nog aanbiedt. Let vooral op de onderzijde van de verschillende modellen / types.

Succes,

Dick

27 aug 2008 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Dick, leuke tip!

Heb nog geen kinderen, maar mijn zus heeft wel zo'n spruit die eens met de Porsche op school zou willen afgezet worden ;) :lol:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

27 aug 2008 23:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Daar jij dezelfde post in twee verschillende topics plaatst, zal ik ook hier mijn reactie plaatsen :?

Je hebt van Romer van bijna ieder model een Highline. Dat betekent bij Romer nl. de luxe uitvoering. Kan je wellicht een plaatje plaatsen of een link van de stoel die jij bedoelt?

Ik heb het vemoeden dat je zoiets bedoelt (zie eerste foto) ... kan vanaf een jaar of 3. Is niet echt de tegenhanger van een Prince. Meer van de Zoom & Comfy van Romer/Britax voor Porsche. Zie tweede foto links voor de kijker.
Het verschil tussen de gewone Romers/Britaxen en degenen die door de betreffende bedrijven speciaal voor Porsche gemaakt zijn is idd de breedte van de zitting, die bij de Porsche exemplaren smaller is.

Afbeelding Afbeelding

28 aug 2008 6:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht 
Dag allen,

Famke wil ook graag meerijden met haar vader:

Afbeelding

Ik kan echter alleen draadjes vinden over bovenstaande stoeltjes i.c.m. de 911 en ik rij in een 968. Zijn er mensen die persoonlijke ervaring hebben met kinderstoeltjes in de 968 (of 944 die mij identiek lijkt)?

Bedankt,
Jasper

28 aug 2008 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
@ Horn: Klopt, 2 draadjes; ook bij "Te Koop Gevraagd" omdat daar net weer een draadje actueel was over Prince stoeltjes.

V.w.b. de stoeltjes kan ik melden dat ik 1-2-3 geen fotootje of link beschikbaar heb. Het model wat ik bedoel komt in ieder geval niet meer in de catalogus voor. Ons stoeltje is dan ook al zo'n jaar of 5 oud.

Mijn draadje is vooral bedoeld om mensen wellicht een tip te geven dat er stoeltjes van Römer bestaan (en wellicht ook van andere fabrikanten) die ook een smalle/kleine onderzijde hebben die prima in de achterzitjes van de 911 passen en misschien wel wat schappelijker geprijsd zijn dan de (woeker)prijzen die men vraagt op Marktplaats, Ebay, etc. etc. voor de Prince exemplaren.

Het linker exemplaar op jouw fotootje met de 2 stoeltjes op de achterbank, ken ik niet. Is dat de Britax ?? Hier zie ik wel de mogelijkheid voor een 3-puntsgordel. Ziet er goed uit.

Gr.

Dick

28 aug 2008 19:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Dick, ik waardeer je bijdrage ook absoluut. Sterker nog, als ik wist wat voor stoeltje je bedoelde kocht ik er eentje bij. Vandaar dat ik eigenlijk wilde weten wat jij bedoelde met de Highline, daar Romer een hoop Highlines heeft/had.

Linker foto is de Romer Zoom & Comfy, waar het booster (onderste) deel Zoom heet en het rugdeel Comfy. :salut: Made especially for Porsche. Ook in zwart-grijs te krijgen.

28 aug 2008 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Ik zal morgen wel eens proberen een fotootje te maken van het stoeltje en dat effe in m'n album zetten (of van het weekend...).

Ik bedoelde eigenlijk het linkerstoeltje op de rechterfoto (achterin de auto...). Is dat de Zoom/Comfy ?

Gr.

Dick

28 aug 2008 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
@Horn: Jij hebt mij al eens getipt en sindsdien bezit ik 2 :shock: 8) :roll: van die woekerprijs stoeltjes (tot 18kg). Jij laat in je foto een stoeltje zien die bedoeld is voor de grotere kinderen. Deze heeft een 3-puntsgordel nodig. Die heeft jou cabrio toch niet? Bestaat er ook een stoeltje voor 18 kg en zwaarder die voor een 2 puntsgordel bedoeld is? Ja ja, ik denk al weer aan het volgende stoeltje.

En ik dacht van te voren dat de te verwachten kosten uit uitgaven aan groot onderhoud en dergelijke zou bestaan :?

29 aug 2008 11:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik gebruik voor de grotere kinderen gewoon alleen de boosterseat, of die grijze die uit 3 losse delen bestaat, waarvan je het rugdeel met een bandje vastzet aan de klaprug achterin. Heb je geen 3-punts nodig. De Zoom & Comfy samen kunnen idd alleen met een 3-punts en die ik heb ik niet in de cabrio.

29 aug 2008 15:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Dick schreef:
Ik bedoelde eigenlijk het linkerstoeltje op de rechterfoto (achterin de auto...). Is dat de Zoom/Comfy ?

Sorry, ik bedoelde ook het linkerstoeltje op de rechterfoto... :oops: Linkerfoto is een Romer Highline...

29 aug 2008 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
horn schreef:
waarvan je het rugdeel met een bandje vastzet aan de klaprug achterin. Heb je geen 3-punts nodig.

Ik weet niet hoe dat in een 964 zit maar in een 911SC heeft dat klapleuningkje alleen een leren riempje met een drukknoopje, dus die kan niet veel hebben. Maar ik zal die grijze met 3 losse delen nog eens bestuderen. Ik heb nog 2 kilo de tijd...

30 aug 2008 0:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]