Search for the holy Porsche Prince kinderstoel....
Dames en heren Porsche-Prince-stoeltjes-zoekers.......
Ik open deze topic omdat ik regelmatig lees dat mensen een Porsche- Römer-Prince kinderstoeltje zoeken voor hun 911. Ik krijg wel eens het idee dat men denkt dat dit de enige passende kinderstoel voor een 911 is; of gaat het toch om het feit dat er "Porsche" op staat ? (kan en mag ook natuurlijk....).
Ook ik (of eigenlijk, wij) hebben in het verleden voor onze spruit een Porsche / Romer / Prince stoeltje gehad.
Achteraf bezien vond ik het eigenlijk maar een K#@$ ding als het gaat om veiligheid en de manier waarop het toekomstige Porsche bestuurdertje vastgesnoerd zit in zo'n Prince stoeltje.... toch niet helemaal "je van het"... Vooral als ze in slaap vallen dan is het niet echt prettig in zo'n Prince ding...
Römer maakte destijds ook de "Römer Highline"; de onderzijde van deze stoel is dermate smal gevormd dat 'tie prima in de kuipjes van de achterbankjes van zowel de SC als de 964 past (we gebruiken 'm nog steeds voor de inmiddels 6-jarige lange dweil
).
Ik weet niet of Römer dit model nog maakt maar het is wel de moeite van het overwegen waard. Dit, omdat vooral de manier waarop het kind vastgesnoerd zit met de gordel, volkomen overeenkomt met de kinderstoeltjes zoals we die in de huis-tuin-keuken auto/leasebak hebben zitten.
Wij vinden het in ieder geval een stuk deugdelijker overkomen.
Wel is het zo dat een cabrio alleen maar de heupgordeltjes achterin heeft; dan biedt de Römer Prince wel het voordeel dat het losse "voorzetstuk" de heupgordel (en dus ook het kind) goed vasthoudt. Wordt je kind wat groter (langer) dan vindt ik ze wel wat makkelijk over dit voorzetstuk heen kunnen klappen bij een eventuele botsing.... maar ook als ze in slaap vallen in het stoeltje.
Enfin, kijk eens naar de goede- en bovendien passende alternatieve stoeltjes die Römer wellicht nog aanbiedt. Let vooral op de onderzijde van de verschillende modellen / types.
Succes,
Dick