| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Cayenne-S aanschaffen, ja of nee?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=19969
Pagina 1 van 3

Auteur:  Kweenie [ 06 sep 2008 14:11 ]
Berichttitel:  Cayenne-S aanschaffen, ja of nee?

Ik overweeg om naast mijn speelauto's de dagelijkse gebruiksauto (ca 12K KM per jaar) te vervangen door een Cayenne-S bj '03/'04.

Nu lees ik op de diverse review sites erg wisselende ervaringen met de Cayenne, varierend van: "topauto, super tevreden" tot: "barrel, permanent mankementen, staat vaker bij de dealer dan dat er mee gereden wordt, nooit meer"

Iemand met persoonlijke ervaring/ kennis van zaken die kan aangeven hoe dit ligt, waar ik specifiek op moet letten bij bekijken van een Cayenne-S 4.5 uit '03/'04

Auteur:  Jurgen [ 06 sep 2008 14:32 ]
Berichttitel: 

Kweenie waar jij dat van "barrel etc..." gelezen hebt, want dat heb ik nog nooit gehoord over deze auto...

Auteur:  Erick [ 06 sep 2008 14:34 ]
Berichttitel: 

Heb ook nog nooit iets negatiefs over de Cayenne gehoord.
Alleen dat vele niet "Porschisten" het geen echte Porsche vinden... :roll:

Kijk eens bij Porsche Centrum Gelderland :!: Daar staan een aantal mooie exemplaren. :idea:

Auteur:  Pascal [ 06 sep 2008 14:48 ]
Berichttitel: 

Ach, er zullen ongetwijfeld problemen met de Cayenne's zijn, elke auto heeft toch wel eens problemen? De mensen die ik ken met een KJN zijn er in elk geval allemaal wel tevreden over, buiten het vele tanken ;)

Auteur:  Kweenie [ 06 sep 2008 14:59 ]
Berichttitel: 

Jurgen schreef:
Kweenie waar jij dat van "barrel etc..." gelezen hebt, want dat heb ik nog nooit gehoord over deze auto...


Bijvoorbeeld op US Cayenne forum:
cayenne s 04 BIG PROBLEMS (3448 views) (8501 thread views)

Message: I have a 04 S with 26000 mi. Has been in the shop at least 25 to 30 times in the 20mos I've owned it. My wife says Its a running joke at her work because the the Dealership picks it up for repair so often.It will be going in the 4th time in a 10 day period to adress a right side mirror with a mind of its own, tilts down for no reason and always have to readjust. This is our 8th Porsche all 911 and 2 928 They were good this one is a piece of CRAP. Ive had it with this thing and its electrical problems. What would you guys do? Have any of you had a lot of problems with yours or is this just an early car with problems? Help! Thanks for letting me vent.

Re: cayenne s 04 BIG PROBLEMS (809 views)
would you suggest that all or most of the "04 cayennes are electrically prone to problems?

Message: Early 04 MY = Most
Late Build MY = Some

Auteur:  R.M.Boosten [ 06 sep 2008 15:52 ]
Berichttitel: 

Ik ken 6 Cayennes, stuk voor stuk geen ernstige problemen, of vele problemen gehad. (vier 'S-en en 2 V6-en)

Dat is dus waarschijnlijk geen punt ;)

Auteur:  Peperbus [ 06 sep 2008 17:22 ]
Berichttitel: 

Vanaf productiejaar 2006 zijn alle kinderziekten verholpen. Naarmate je dichter naar het eerste productiejaar (2003) gaat kom je meer problemen tegen. Nu zijn alle problemen wel d.m.v. modificaties opgelost maar of dat voldoende was dat weet ik niet :D

Auteur:  John [ 06 sep 2008 18:57 ]
Berichttitel: 

eerste KJN serie wat problemen met de elektra (welke veelal in de garantie periodes zijn verholpen) ...verder super karren

Auteur:  Ger4S [ 10 sep 2008 10:54 ]
Berichttitel: 

Heb zelf ongveer een jaar, van begin 2007 tot begin 2008, een Cayenne s gehad. Deze auto was van 2003, orgineel nederlands en full options. Ik heb de auto met ongeveer 60.000 km bij een officiele Porsche dealer met garantie gekocht. Het is een hele fijne auto waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb gehad. Totdat er iets kapot ging aan de luchtvering en ik 'm bij een andere Porsche dealer voor reparatie bracht. De discussie is dan dat bepaalde zaken niet gedekt zijn binnen de garantie omdat e.e.a. normale slijtage zou zijn bij een auto van 2003. Uiteindelijk is, na veel discussie en het dreigen met juridische stappen, de reparatie onder garantie verholpen (1.800 euro). Voor mij reden geweest de garantie niet te verlengen en de auto in te ruilen op een bijna nieuwe BMW X5 diesel.

Deze is gechipped waardoor deze gevoelsmatig gelijkwaardig is aan het rijgedrag van de Cayenne (heb wel Active steering en Adapative Drive).

Het verbruik is echter niet vergelijkbaar. De Porsche 1 op 4.5 tot 1 op 5 op benzine. De BMW 1 op 9 tot 1 op 10 op diesel. Dit is op basis van een normale rijstijl.

De afschrijving in dat ene jaar is significant geweest. Veel hangt dan ook af voor wat voor geld je een auto aanschaft.

Groet,

Ger

Auteur:  stoekie [ 10 sep 2008 12:37 ]
Berichttitel: 

Voor dagelijks gebruik een kjn met 1 op 5. :shock:

Zou ik gelijk aandelen kopen bij de shell. :lol:

Slechte dingen over de KJN heb ik tot nog toe ook niet gehoord, en degene die het als barrel omschrijft die heeft ze niet allemaal op een rijtje of pure afgunst. :?

Kameraad van mij is echter wel overgegaan op een Q7, zal eens vragen waarom. Maar zal volgens mij meer kwestie van smaak zijn geweest.

Auteur:  zuugnap [ 10 sep 2008 13:27 ]
Berichttitel: 

ben soms best wel serieus hoor! 8)

Auteur:  torig [ 11 sep 2008 2:48 ]
Berichttitel: 

Erick schreef:
Alleen dat vele niet "Porschisten" het geen echte Porsche vinden... :roll:


Je mag zeggen wat je wil, maar véél Porschisten vinden het ook géén echte Porsche. Waaronder ik.
Voor minder geld zou'k dan de touareg kopen (praktisch dezelfde wagen) of naar BMW gaan (lager verbruik). Een Cayenne zie ik me nooit, maar dan ook nooit, kopen ;) (sowieso geen enkele SUV ;) )

Nu ja, laat je dat niet storen. Voor diehards rijd ik ook geen echte sportwagen (airco, 4WD, ParkAssist, ...) ;)

Auteur:  drknauf [ 11 sep 2008 2:52 ]
Berichttitel: 

nou een mooie cayenne voor m,n moedahhhh lijktme wel heel 8)

Auteur:  torig [ 11 sep 2008 3:05 ]
Berichttitel: 

Als er persé een Porsche motor moet inliggen, koop dan van den eerste keer een King Tiger eh :roll: :twisted:

Auteur:  Peperbus [ 11 sep 2008 9:25 ]
Berichttitel: 

Citaat:
Voor minder geld zou'k dan de touareg kopen (praktisch dezelfde wagen)


Of je na zo´n opmerking nog het predikaat "Porschist" mag dragen...dat vraag ik mij af :twisted: :D

Auteur:  torig [ 11 sep 2008 9:38 ]
Berichttitel: 

Doe maar gerust, 't zal mij worst wezen :twisted: :) :wink:

Auteur:  ER [ 11 sep 2008 9:49 ]
Berichttitel: 

De aanschafprijzen zijn momenteel erg scherp en lopen qua bouwjaar niet schandalig veel uiteen. Het voordeel van kopen in Duitsland is daardoor ook geminimaliseerd.

Onder andere de motor schijnt vanaf 2004 sterk verbeterd te zijn waardoor vele kenners adviseren vanaf dat bouwjaar te kopen.

Ook ik snuffel naar een mooie S uit bijv. 2004/2005, maar niet meer dan dat. Nou ja, en af en toe een paar dagen proefrijden in een nieuwe S...... wat een gave auto!

Auteur:  924 [ 11 sep 2008 9:50 ]
Berichttitel: 

In een Touareg staan op vele plaatsen porsche stempeltjes en stickers, zelfs de neus heeft identiek dezelfde bevestigingspunten alsook de achterkant.


Of de Cayenne een echte porsche is, natuurlijk wel, anders zou deze niet de naam Porsche dragen :wink: Of dat al dan niet in de smaak valt bij liefhebbers en non-liefhebbers, valt te betwisten. Maar we weten allemaal dat Porsche tegenwoordig maar bouwt om aan de wensen van de klant te voldoen, i.p.v aan hetgene te doen wat Herr Ferdinand in gedachte had, nl. het bouwen van een sportwagen (wat nu nog een deeltijdse activiteit is) :wink:

Auteur:  Peperbus [ 11 sep 2008 16:24 ]
Berichttitel: 

Citaat:
In een Touareg staan op vele plaatsen porsche stempeltjes en stickers, zelfs de neus heeft identiek dezelfde bevestigingspunten alsook de achterkant.


En dan blijkt een Jaguar opeens een Ford te zijn en een Saab een Opel etc. :D
Natuurlijk hebben Porsche en VW een gemeenschappelijke ontwikkelingstraject, toeleveranciers,bodemgroep pré-assemblage etc. Maar neem eens een dagje een Touareg en daarna een Cayenne mee...nou ik wist het meteen.! Het rijden, souplesse van de motor, de afwerking om maar wat te noemen is zoveel beter bij de Cayenne.

Auteur:  Siemi [ 11 sep 2008 18:07 ]
Berichttitel: 

Toch jammer, iemand vraagt naar ervaringen met een kjn en het mond uit in een discussie over echte Porsche's. Porsche vind de kjn een Porsche, dus dan is het gewoon een Porsche (zegt een oud 924 rijder).

Misschien dat we nu weer gewoon door kunnen gaan over het kopen van een kjn. Daar ben ik namelijk ook erg nieuwsgierig naar. Mij gaat het vooral om welke opties must have zijn, en welke niet.

Auteur:  Peperbus [ 11 sep 2008 19:31 ]
Berichttitel: 

Citaat:
Mij gaat het vooral om welke opties must have zijn


Het is al in een ander draadje aan de orde geweest: luchtvering. De rest is een kwestie van persoonlijke smaak en je portemonnee ( of in een andere volgorde :D )

Auteur:  2000 gtv [ 11 sep 2008 20:14 ]
Berichttitel: 

nee

Auteur:  Robin G. [ 11 sep 2008 21:41 ]
Berichttitel: 

stoekie schreef:
Kameraad van mij is echter wel overgegaan op een Q7, zal eens vragen waarom. Maar zal volgens mij meer kwestie van smaak zijn geweest.
GEEN smaak dus :lol:

Auteur:  V-8 [ 11 sep 2008 22:00 ]
Berichttitel: 

Ik heb 2 jaar probleemloos +/- 50k km met een S uit 2003 gereden - gekocht bij en in ouderhoud bij Wittebrug. Behalve een paar kleine electronica dingetjes nooit problemen of kosten gehad behalve banden en beurten.

Bij veel snelwegkm reed ik 1/7 en gingen mijn banden (20") normaal (voor een P) mee. Het 1e jaar heb ik veel stadsverkeer gedaan en dan is het verbruik wat minder gunstig en de banden met ongeveer 10k km op.

Overall conclusie - prima auto, geen spijt. Ben wel blij dat ik 'm op tijd heb ingeruild - alle dealers BARSTEN van de Cayennes en het lijkt me dat op de list prijzen behoorlijk valt af te dingen. Gewoon in de gaten houden welke auto's al lang to koop staan....

Ik weet niet of je er lang in wilt gaan rijden, maar ik kan me voorstellen dat de inruil over een poosje niet makkelijk zal zijn.

Auteur:  Kweenie [ 12 sep 2008 10:04 ]
Berichttitel: 

Peperbus schreef:
Citaat:
Mij gaat het vooral om welke opties must have zijn


Het is al in een ander draadje aan de orde geweest: luchtvering. De rest is een kwestie van persoonlijke smaak en je portemonnee ( of in een andere volgorde :D )


Zo zie je maar hoe persoonlijke meningen kunnen verschillen. :roll:
Ik heb met een vrij "verse" Cayenne met luchtvering gereden en daarna met één met normale vering en ik vond de gewone lekkerder rijden.

Mind you, ik heb slechts met 1 exemplaar met luchtvering gereden (wel alle standen geprobeerd) en mogelijk was er iets niet in orde? moet nog eens een andere proberen.
Wel opvallend was dat een Porsche specialist mij vertelde zelf de voorkeur te geven aan gewone vering, dat rijdt gewoon zeer goed en is storingsvrij. Hij vertelde me vrij veel storingen te hebben gezien met de luchtvering bij wat oudere Cayennes.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/