Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Porsche rijders arrogant !!
Stukje uit Duits onderzoek.
Slechts weinig gebruiksgoederen worden zo sterk aan een imago gekoppeld dan de auto. Porscherijders zijn dynamisch, Mercedeschauffeurs zijn saai en eigenaars van een Ford zijn het minst arrogant. Dat zegt een Duits onderzoek.
Een onverzorgde man met een hoornen bril, een gebreid oorkussen en een knikkende hond op de hoedenplank. Dat beeld hadden de Duitse automobilisten twintig jaar geleden van een Audichauffeur. Dan heeft Audi vandaag zijn imago toch wel fors verbeterd. Aan het stuur van een Audi zit nu een dynamische jongeman. In het cabriomodel laat een wulpse blondine de haren wapperen.
Het Nürenbergse marktonderzoeksbureau Puls bevroeg duizend mensen omtrent het imago van de automerken. De studie staat in de internetkrant Welt Online. De resultaten zijn weinig verrassend maar ze bevestigen eens te meer de vooroordelen ten opzichte van bepaalde merken. Welke de inspanningen van sommige constructeurs ook mogen zijn, de consument blijft veelal vasthouden aan een verstard beeld.
De chauffeurs van de Duitse merken Porsche en Audi worden de meest attractieve mensen genoemd. Of de aantrekkingskracht slaat op hun voertuig of de gevulde portemonnee, dat wordt niet beantwoord.
Maar Porscherijders zijn ook de meest arrogante mensen, Mercedes en BMW volgen.
Waaghalzen aan het stuur: ook Porsche bekleedt de eerste stek. De Ford chauffeurs zijn het voorzichtigst.
Mercedes krijgt het imago 'vervelend' aangemeten, maar Porsche en Lexus doen amper beter.
Dacia wordt beschouwd als het minst aantrekkelijke merk. Dat deze Roemeense constructeur de goedkoopste auto's bouwt, zal daar niet vreemd aan zijn.
De Mini is met ruime voorsprong een auto voor vrouwen. Daarna volgen Smart, Fiat, Peugeot en Citroën. BMW is geen merk voor vrouwen, vinden de ondervraagden.
Een vrolijke chauffeur zit aan het stuur van een Volkswagen.
De chauffeur van een Mini is een twintiger, die van een Mercedes een zestiger. Mannen die met een Mini rijden hebben 'een probleem', menen de bevraagde deelnemers.
De resultaten zijn weinig representatief voor de Belgische markt omdat bij ons de Franse merken meer verkopen.
Duitsland is de belangrijkste West-Europese markt voor dure wagens.
|
09 sep 2008 10:25 |
|
|
psporsche
Ex black Beauty, New owner of the red legend!Uden
|
mmmmm, hoe zit het dan als je een porsche en een ford hebt (zoals bij ons dat het geval is....)
Arrogant en voorzichtig rijden dan maar.....
|
09 sep 2008 10:29 |
|
|
jwstuijv
|
..en een mini en een volkswagen en een en een en een en een en ga zo maar door.............. dat auto en imago gedoe verliest volgens mij aardig aan geloofwaardigheid, wil je lekker in een mercedes tuffen, lekker doen who cares wat voor foute types er in rondrijden gewoon de voor jou fijne auto whatever...... ..als het maar een P is
|
09 sep 2008 10:41 |
|
|
Mr.T
|
Bij mij dezelfde situatie....... Ford maar verkopen denk ik
gr. Marcel
|
09 sep 2008 10:54 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Arrogant Net of het mij boeit wat het plebs vind.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 sep 2008 10:55 |
|
|
Wimpie77
|
Tsss! Biatches!!!
_________________________________________ * * *
|
09 sep 2008 10:57 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Beste Wim, het staat er iets anders:
"Porsche-Fahrern wird ja gern unterstellt, ihre Entscheidung für die Marke habe mit dem Wunsch zu tun, einen Mangel an eigener Attraktivität wettzumachen. Erstaunlicherweise scheint diese Strategie aufzugehen: Zwei Fünftel der Umfrageteilnehmer halten Porsche-Fahrer für attraktiv und 44 Prozent für sportlich."
http://www.welt.de/wams_print/article2406854/Porsche-Fahrer-sind-attraktiv.html
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
Laatst bijgewerkt door Anton op 09 sep 2008 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 sep 2008 11:47 |
|
|
Wimpie77
|
Ja Wim, dat Duitse zinnetje staat niet in jouw post!
|
09 sep 2008 11:49 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
09 sep 2008 11:57 |
|
|
cabrio wim
|
Heb het hier gevonden, dus kan daar ook niet aan doen.
Heb overgenomen wat daar staat.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=R9200T24
|
09 sep 2008 12:17 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 sep 2008 12:42 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Re: Porsche rijders arrogant !!
Had je afgelopen zondag al die grijnzen moeten zin bij de Porsche bestuurders
|
09 sep 2008 13:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 sep 2008 13:29 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
ik ben dus vrolijk en arrogant (volksporsche, 914.....)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
09 sep 2008 13:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Als arrogantie terecht is heet het zelfvertrouwen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2008 15:55 |
|
|
Harry D
|
arrogant
arrogantie is nooit terecht, maar word vaak verward met zelfvertrouwen en zelfbewustzijn
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
09 sep 2008 16:47 |
|
|
horn
PF #57
|
... the truth is in the eye of the beholder ...
als een ander je arrogant vindt en je vervolgens toch waar maakt wat je beweert, blijkt deze - veronderstelde - arrogantie slechts zelfvertrouwen... het is nl. meestal zo dat anderen je arrogant vinden, zelden dat je jezelf arrogant vind (behalve Knauf dan natuurlijk )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 09 sep 2008 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 sep 2008 17:16 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
ik vermoed een vertaling van wat ik een leukere zin vind:
if it's true, it aint bragging
Ach ja laat de mensen maar denken. Het blijft grappig. Begin dit jaar reed ik een volvo, nu een mercedes. Ik ben inderdaad sindsdien heel erg veranderd. Menselijke psycholgie zullen we maar zeggen.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
09 sep 2008 17:31 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Afgelopen weekend : Stopt een porsche 996 naast me ik kijk naar hem (±30) hij kijkt ook ik steek me hand ff op ... hij kijkt zonder een spier te vertrekken met HEEEEL veel zelf vertrouwen voor zich uit
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
09 sep 2008 17:34 |
|
|
Harry D
|
arrogant
.........overkomt vaak succesvolle mensen, ben het met je eens.
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
09 sep 2008 17:34 |
|
|
Wimpie77
|
@Rodger That: Ha ha ha!!! Dat is pure zelfvertrouwen... Hebben al die dames in het uitgaansleven ook als ik naar ze kijk! Puur zelfvertrouwen!
|
09 sep 2008 17:36 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Heb naast de P. nog een Toyotaatje(3.0) en een Duc, maar arrogant, welnee,gewoon toys voor boys
|
09 sep 2008 17:59 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
P. rijders arrogant ?? zeker die Cayennes die zitten te duwen op je bumpert
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
09 sep 2008 19:55 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Wat een k*tonderzoek. ze gebruiken maar 5 merken
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
09 sep 2008 21:07 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
En als je nu 2 P`s hebt...? kan helemaaaal niet goed zijn...
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 sep 2008 21:13 |
|
|