Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:32

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht Rijden
Allemaal lezen we artikelen over auto's in bladen en op internet, en allemaal kijken we naar programma's als topgear en soortgelijke filmpjes op youtube etcetera.

Al deze media testen de auto's grondig, een overhellinkje hier, slipje daar, verdorie, fading! enzovoorts.

Hoe is de rijstijl van jullie forumgangers op de openbare weg? Laten jullie jullie wagens ook wel eens uitbreken? Staan jullie ook vol op de rem voor iedere bocht om daarna optimaal uit te accelereren? hetgeen het liefst gepaard gaat met enig bandengepiep!

Ik niet. Zelf rijd ik vrij rustig en verantwoordelijk. Natuurlijk trek ik wel eens hard op, of snijd ik eens een overzichtelijk bochtje, maar altijd op een heel beschaafde risicoloze manier...... me moeder zou er zo naast durven zitten. :lol:

Hoe zit het met jullie?

15 sep 2008 21:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1988
Bericht 
ik rij als een HEER in het verkeer! :wink:
Ik rij ook bijna nooit te hard.
Ik lieg ook nooit.
:twisted:

15 sep 2008 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Hoi ,nou ik houd de boel ook liever heel en rij (heb een 964 cabrio) vooral voor het lekker toeren. op leuke weggetjes.Wel af en toe leuk om even in een tunnel of op leeg stukje te gassen. daar heb je een porsche toch voor. :lol:

15 sep 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Sinds ik met een iets te enthousiaste 4-wiel drift in m'n Carrera 4 (van destijds) een voorvelg heb gemold, rijd ik nu vrij rustig rond in de Carrera 2.
.
.
.
Maar in mijn leaseauto daarentegen - laag eigen gewicht met 150pk 2 liter turbodiesel - heb ik wel al het één het ander aan 'onder(ver)stel werkzaamheden' moeten laten uitvoeren :lol:

:wink:

15 sep 2008 23:19
Profiel Twitter 
981 Boxster GTS
Bericht 
Heh heh heh, mogen jullie allemaal liegen van je moeder ??? :wink:

Nou ik niet en ik gebruik 'm ook waar die voor is gemaakt :cheesy:

Verantwoord, dat wel natuurlijk.

Maar afgelopen juni lekker in de Eiffel wezen toeren (zeg maar ronduit blazen), wat een heerlijk weggetjes zeg daarzo.
Haarspeld bochten en leuke steile klims er achteraan, wauw :D 8) :pale:

Verbruik tussen 1 op 5 a 6

15 sep 2008 23:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
't oude rijden .... zo min mogelijk remmen en zoveel mogelijk op het gas ;)

15 sep 2008 23:31
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
't oude rijden .... zo min en zo laat mogelijk remmen en zoveel mogelijk op het gas ;)

:wink:

16 sep 2008 0:40
Profiel
Westervoort
Bericht 
Vind dat ik behoorlijk rustig rij, de wilde haren zijn er letterlijk een beetje af... :wink:

16 sep 2008 0:51
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik rijd als een bejaarde zegt gert

maar afgelopen zondag toen tjeu voor me reed zag hij volgens mij toch wat anders in z,n spiegel in de eiffel

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 sep 2008 1:00
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Weinigen zullen vinden van zichzelf dan ze onverantwoord en asociaal rijden, vaak is dat iets dat alleen de omgeving waar je doorheen rijdt juist beoordeelt ....

Je zult mij binnen de bebouwde kom en zeker binnen een 30 km/h gebied niet op te snel rijden betrappen; ook waar het verantwoord lijkt wel harder te rijden. Ook nooit flink door-acceleren. Gewoon uit respect voor de omgeving.

Op de snelweg zit ik er, als het niet druk is, al wel gauw 20-30 boven; let wel op dat ik onder de 50 te hard blijf ...
Als de snelweg leeg is trap ik hem wel eens verder door, heb dan altijd wel permanent een oog langs de vangrail ....
Record in NL: eventjes 230 km/h (met het dak open).

In Duitsland af en toe voluit; op winterbanden naar Oostenrijk helaas beperkt op 210 vanwege de H-banden.

16 sep 2008 1:06
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
zo'n ding hebbie niet om te trutten
en hard rechtuit kejje een aap leren

dus... 8)

16 sep 2008 2:39
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
that makes me a trutaap :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 sep 2008 2:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Mijn rijstijl zal hier onderhand al gekend zijn :)
Ik ga der prat op dat ik het in dorpen en bebouwde kom vrij rustig houd, buiten soms hier in België. Heb je soms "bebouwde kom" waar geen huis staat (euh ja, ik weet hoe dat klink) en je maar 50 mag terwijl er geen gevaar is.
(voor de kenners, een goed voorbeeld is de watersportbaan in Gent...)

Doorgaans hou ik mijn snelheid overal wat binnen de perken, buiten op de snelweg. Het kan ook gruwelijk hard gaan, zonder blikken of blozen.

Had ik dat ding gewoon omdat hij mooi is, had een poster wel volstaan.

Af en toe betrap ik mezelf op een minder nette actie, die als roekeloos zou kunnen aanzien worden. Die probeer ik er dan ook uit te krijgen, maar ik ga ze niet ontkennen ...

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

16 sep 2008 5:08
Profiel
Bericht 
Wat is dit nou voor een topic? We rijden toch in een Porsche?

Ik rij best wel eens (te) hard hoor! Maar niet als een aso inhalen over de vluchtstrook of rechts inhalen.

Maar ik gebruik het rechter pedaal toch wel het meest. Lekker tegen het uitbreken aan op- en afritten pakken. Of zoals bij de 911 Stedentocht door bochten op de dijkjes. Daar krijg je toch vlinders van in je buik?

Als ik netjes wil rijden, pak ik de Twingo. Die gaat van 0-100 in 2 minuten!

16 sep 2008 7:48
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik rijd van nature vrij snel, maar inderdaad zelden met slippende banden o.i.d.. Ben meer een cruiser op snelheid en ga dan ook voornamelijk harder (dan toegestaan) op snelwegen. Ben ook wel een beetje wilde haren verloren, zocht zelf vroeger veel meer de hoge snelheden op (ook m.n. om snelweg).
Met de Porsche voel ik een (wellicht onzinnig) extra verantwoordelijkheidsgevoel, om de edele naam van het merk geen onrecht aan te doen, waarbij ik tracht binnen de bebouwde kom rustig en zo mogelijk hoffelijk te rijden. Ook hier op snelwegen zo nu en dan wel hard mee, mar vooral veel accelereren en weer (wat :wink: ) terug laten vallen. In de bochten ben ik zelfs vrij voorzichtig; wil in geen geval uitbreken (zal met droge weg wellicht best wel meevallen) en vind het toch zonde om zoveel krachten los te laten op dit 21 jaar oude en nog goed geconserveerde beestje..

16 sep 2008 7:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Sportief. Zowel letterlijk als figuurlijk. ;)

16 sep 2008 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Heel herkenbaar allemaal. Ik rijd zelf af en toe behoorlijk door maar hou het wel beschaafd. Op- en afritten naar de ring/snelweg neem ik wel altijd zo hard mogelijk (als het rustig is). Binnen de bebouwde kom rijd ik zelden te hard (is meestal ook veel te druk). Het valt me weleens op dat ik in de gezinsauto gemiddeld harder rij dan in de Porsche :? Heel soms ga ik wel eens voluit op de snelweg, maar meestal hou ik het beperkt tot 30-40km overschrijding. :wink:

16 sep 2008 11:30
Profiel
Bericht 
Gewoon rustige rijder, heb daar ook de cabrio voor, en lekker genieten. :idea:
Invoegen doe ik wel snel, is de kick hè.
In Duitsland gooi ik hem wel eens open, en als vrouwtje erbij zit niet boven de 200. :(

16 sep 2008 12:33
Bericht 
Als het kan hard rijden, laat remmen en proberen in sommige bochten net aan tot het randje (9 van de 10 keer houd ik in...)

Ik hou absoluut van doorrijden! Dus iemand die 30 of 40 rijdt waar je 50 mag... GRRR!!! 60 of 70 waar je 80 mag... GRRR!!!

Dan haal ik in! Zoals vanochtend....

Een man achter het stuur die net op het gemeentehuis geslaagd is voor zijn keuring om auto te mogen rijden. Toen hij daar was kreeg hij meteen een bloemetje en een hand van de burgemeester omdat hij 138 is geworden. En nu was hij met zijn Fiat Multiplapla in zijn eentje een parade aan het rijden!

16 sep 2008 14:40
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik ben nature een rustige rijder en doe dat ook in de daily driver, maar zodra ik de P. onder mijn billen heb verandert dat soms. Als de motor goed warm is trek ik soms even flink door tot bijna aan de toerenbegrenzer en helemaal geweldig vind ik het om, als ik invoeg op de snelweg, even heel snel door te trekken richting linkerbaan. Bij koude motor trek ik wel stevig op, maar schakel over bij 3000 rpm.

16 sep 2008 16:18
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Binnen de bebouwde kom rustig, daarbuiten geef ik wel eens wat extra gas. Bochten, rotondes, op- en afritten zijn bijzonder leuk.

16 sep 2008 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht 
Voorzichtig, beheerst, soms het randje opzoeken, daarvoor rij ik met de Porsche. Maar ook met mijn andere auto voorzichtig, beheerst en veelvuldig het randje zoeken. Maar ja zeg, ze zijn er beiden voor gemaakt. Kom op zeg!

http://www.docu-check.nl

16 sep 2008 17:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht rijden
Loeihard over de grens en als een bejaarde in Nederland

16 sep 2008 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Voor m'n werk reis ik best veel, in een Toyota 4wd voorzien van veel gereedschap.
Van nature ben ik wel een behoudende automobilist, jakkeren met zo'n bedrijfsauto gaat gewoonweg niet.
Als ik eens een rondje in m'n Porsche aan het rijden ben gaat het wel iets vlotter :D
Binnen de bebouwde kom blijf ik nog steeds die heer, maar erbuiten heb ik weleens "de dolle 5 minuten".
Dan verbaas ik me bijvoorbeeld over het acceleratie en rempotentieel 8)
En in de bochten ervaar ik weinig rol in de auto...(M030 onderstel).
Op de snelweg hou ik het op een 10/20 km te hard.
Tja, zo'n Porsche geeft me wel een fijn gevoel.

16 sep 2008 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
Bericht 
Vind het moeilijk om met de Porsche op de snelweg 120 te rijden.
Ze nodigt me constant uit om harder te gaan :D
Top in Nederland is momenteel 220.Heb dit wel gedaan op een rustig stuk snelweg, meer in de avonduren om oom agent niet boos te maken :) .
In 50 km zone houd ik me aan de snelheid.

Met het klangpakket is het nog leuker om boven de 3500 toeren te gaan: wat een geluid."Nadeel" is dan weer wel dat je al gauw weer boven de 120 zit :D .

Wil nog wel een keer naar Duitsland om de top te halen.

Wat betreft de bochten ben ik nog aan het trutten.Durf nog niet in de bochten extra op het gas te gaan.
Heeft nog te maken met mijn eerdere ervaring: 13 jaar geleden uit de bocht gevlogen met de auto (Seat Marbella, sardineblikje)- Total Los :cry: .

Ben nu nog steeds aan het proberen me over deze angst heen te zetten.
Natuurlijk is een achterwielaangedreven Porsche niet de minste/gemakkelijkste auto om dit te doen.

16 sep 2008 21:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende