Auteur |
Bericht |
Big Ben
993 (wit) handbak
928GTS (zwart/magenta) handbakAmsterdam
|
996 turbo of 997S kopen?
Ik denk erover mijn witte 993 te verruilen voor een witte 996 turbo of een witte 997. Prijzen voor de 996T en de 997S liggen volgens mij ongeveer gelijk: vanaf circa € 70.000,-.
Ik vind de 997 mooier, maar verwacht dat de 996 turbo spectaculairder rijdt. De 996T is duurder in onderhoud en gebruik, maar schrijft waarschijnlijk minder af.
Wat te doen?
|
22 sep 2008 20:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ligt eraan wat je ermee wilt. Denk dat een witte 996-Turbo wel degelijk afschrijft. Nu wil iedereen een witte auto (kuch kuch), maar over een paar jaar is wit weer uit, en blijf je ermee zitte
Echter, die grap gaat natuurlijk ook op voor een 997S, al vind ik op de een of andere manier de kleur meer bij een 997 passen, dan bij een 996-Turbo.
996-Turbo zal waarschijnlijk wat meer kicks geven, maarja, waar koop je de wagen voor
|
22 sep 2008 20:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Met beide gaan rijden en beleven.
Een 996 TT is beestachtig snel (helemaal met de 450 (X-optie) die ik heb gereden) maar hoe lang is dat leuk Heb je geen bezwaar tegen de 'verplichte' 4-wielaandrijving Een 997 is ook volgens mij mooier en een geweldige allround 911
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 sep 2008 20:45 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: 996 turbo of 997S kopen?
Eerst eens goed naar de prijs van een 996 turbo kijken.
Ik had zelf in gedachten dat over 2 jaar de prijs van een 996 turbo ongeveer gelijk was aan die van een 997 c2.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 sep 2008 20:45 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
witte turbo 996 waarwaarwaar?
fotoos please
ik zou persoonlijk vd turbo gaan ,
nee echt niet enkelt omdattie wit is maar gewoon ik vind die turbo meer bieden dandie 997
die 997 rijden er tig van en die 996 turboos niet vandaar
succes met je keuze en veel plzr met de zoektocht dat is meestal het leukste
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 sep 2008 20:48 |
|
|
zuugnap
|
997 .... er rijdt al genoeg antiek rond
|
22 sep 2008 20:49 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Hoe nieuwer hoe beter.
Laat die ouwe turbo lekker staan en ga voor die 997s.
|
22 sep 2008 21:03 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
997, vanwege de looks en de technische doorontwikkeling. Onderhoudskosten ook niet geheel onbelangrijk.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 sep 2008 21:39 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Rijdt met de 997S, kijk of je daar je kicks uit kan halen! Stelt hij teleur ---> turbo
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 sep 2008 21:42 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Een witte 996 TT wordt wel even zoeken.
Al surfend vond ik er een in Japan, 11/01, 44k km, bijna 10 miljoen Yen (63.000 euro). Best veel geld in vergelijking met wat er in Nederland voor deze auto's gevraagd wordt.
Misschien kan Folimex wat voor je betekenen. Zij halen veel auto's uit Japan.
In de VS zie je er nog wel eens, met name cabrio's.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
22 sep 2008 22:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Oei, vet.
|
22 sep 2008 22:53 |
|
|
mr.burns993
|
als je nog 1 jaar kan wachten, is er voor 70 k ook iets te koop met full option, op 997 gebied.
een 996 turbo is bruuter om te rijden, maar de 997 wint het met de looks. ( ook op lange termijn)
my 2 cents
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
22 sep 2008 23:35 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
23 sep 2008 0:22 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Zelf zou ik voor de 996TT gaan
Natuurlijk, als we het over een 997S MK II hebben, dan pas ik mijn antwoord wél aan. Alleen past die niet meer in't budget.
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
23 sep 2008 1:13 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Moeilijke keuze hoor, maar ik denk dat ik voor een 997S zou gaan.
Ik vermoed ook dat op langere termijn de 997 beter z'n waarde behoudt dan een 996.
|
23 sep 2008 9:20 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
kaldenbach schreef:
Denk het niet. Alle "speciale" uitvoeringen (gt3, turbo) behouden op lange termijn meer z'n waarde. Volgens mij zakt een 997 sneller in waarde als een 996 Turbo. Even los van de afschrijving zou ik voor de Turbo gaan. Wel inderdaad voor de 450 pk versie gaan....
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
23 sep 2008 9:29 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Daarom zei ik ook op de langere termijn.
Ik denk dat de 997, net als de 993 gewilder wordt dan de 996.
Wanneer je nu eenzelfde bedrag steekt in een 996 tubo en een 997S, denk ik dat je over een jaar of vijf meer terugkrijgt voor je 997S.
|
23 sep 2008 9:34 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Het belangrijkste is dat je gewoon de auto kiest die je het meeste rijplezier geeft.
|
23 sep 2008 9:36 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
997 natuurlijk...veel mooier qua lijn (en kan je ook een leuke kit opschroeven en heb je 381 pk..)
|
23 sep 2008 9:41 |
|
|
Wimpie77
|
Ik heb in beide nog nooit gereden, maar ik vind een Turbo wel wat...
Ga erin rijden en merk het verschil!
_________________________________________ * * *
|
23 sep 2008 10:40 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Ik heb in beide nog niet gereden maar neig toch naar 997S aangezien die volgens mij leuker rijdt ivm. 2WD Proefritten maken en dan beslissen!
Looks zouden voor mij geen rol spelen, ze zijn allebei mooi
|
23 sep 2008 11:02 |
|
|
hans 997 4S
porsche 997 4S tiptronicpurmerend
|
997
997 4S Tiptronic natuurlijk!!
_________________________________________ Recht zo die gaat!
|
23 sep 2008 11:10 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Hans... wakker jij het vuur in dit topic nog ff aan door naast de discussie 996/997 ook de handbak/tip discussie er tussendoor te gooien
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
23 sep 2008 12:00 |
|
|
hans 997 4S
porsche 997 4S tiptronicpurmerend
|
sorry
Sorry foutje,ik kon het niet laten!
_________________________________________ Recht zo die gaat!
|
23 sep 2008 12:02 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Hi Big Ben,
Wat een heerlijk dilemma!
Persoonlijk zou ik met dit budget kiezen voor een GT3. Het liefst een MK2 maar dat zal wel krap worden.
Bij de overweging tussen de Turbo of een 997 zou ik kiezen voor de 997. Nieuwer, mooier en een achterwielaandrijver! Volgens mij gaat deze P je veel plezier bieden.
In de discussie over afschrijving, welke misschien voor jou niet relevant is, geloof ik juist dat de restwaarde van de Turbo op langere termijn hoger zal liggen dan de 997. Wel denk ik dat je het verschil in runningcosts dan ook al hebt uitgegeven door de jaren heen.
Succes met deze leuke uitdaging!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 sep 2008 14:06 |
|
|