Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 19:23



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Hulp gevraagd 2.2E(met3.2) of 2.4S ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Hulp gevraagd 2.2E(met3.2) of 2.4S ?
Een tweetal jaar geleden heb ik een Californische 911 2.2E aangekocht.
Intussen heb ik de wagen helemaal in orde gezet, heb er een 3.2 ingelegd
en nog tal van aanpassingen.
Nl : bilsteins
Originele Recaro's
Rs fuchs + Deep fuchs
Verstralers
Nieuwe cardans , SSI's - Dansk sportdemper, aangepaste remmers(Brembo) enz....

Eigenlijk heb ik nu een perfecte oldie, toch blijf ik hunkeren naar een 2.4S.
Nu heb ik iemand die me een goed bod gedaan heeft, maar toch blijft de twijfel bestaan omdat ik nu weet wat ik heb !
Zou de rijsensatie met een 2.4S (190pk)zoveel shelen dan met een 3.2 (231pk). Een 2.4 zal veel hoger in toeren gaan en minder koppel hebben.
Dewelke geeft nu de leukste rijsensatie?

Sportieve groeten.


31 okt 2008 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Ik zou 'm lekker houden, niet wegdoen dus.
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


31 okt 2008 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht moeilijk moeilijk
Geen gemakkelijke keus,

De 3.2 pakt soepeler op, en rijdt ietwat moderner daardoor...

2.4S heeft prachtig karakteristiek geluid, MAAR, ik zou gaan voor 2.2 S,

Als je dat eenmaal gehoort hebt, wil je niet meer anders :wink:

Dat is echt rauw en super kicken!!

Het is dus wat je zelf graag wilt, niet wat wij zouden wensen.... 8)
_________________________________________
Groeten uit Twente


31 okt 2008 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Waarom weg doen als je haar nu perfect vindt?
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 nov 2008 12:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht 
omdat ik een goed bod heb en zou overstappen naar een coupe met schuifdak....liefst een 2.4S met de juiste specs :lol:


01 nov 2008 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Kan het niet helemaal volgen. Je verbouwt een 2.2e aan alle kanten en gaat vervolgens op zoek naar een S. Het verschil tussen een E en S is echt niet zo groot. Waarom heb je die E dan helemaal verbouwd en heb je hem niet origineel gelaten of gemaakt.

:?: :?:


01 nov 2008 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Kan het niet helemaal volgen. Je verbouwt een 2.2e aan alle kanten en gaat vervolgens op zoek naar een S. Het verschil tussen een E en S is echt niet zo groot. Waarom heb je die E dan helemaal verbouwd en heb je hem niet origineel gelaten of gemaakt.


dat was ook mijn bedenking : als je de sensaties van een ouwe S wil, bouw dan een 2.2S motor of desnoods een 2.4S motor voor jou 2.2E....
Dan heb je net hetzelfde als een "echte" 2.4S, met dat verschil dat je bij jou auto "weet wat je hebt".

Maar moeilijke keus, ben zelf ook al paar keer van idde veranderd over hoe ik de 2.4E uiteindelijk wil : origineel ? gestript ? 2.4E motor of "iets" anders ? origineel zilver of viper green ? keuzes.......boeiend :wink:


01 nov 2008 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
ok, zie net in je album dat je een taga hebt : dat maakt het (voor mij) makkelijk : ga voor die coupe met schuifdak :D


Laatst bijgewerkt door kristof op 01 nov 2008 14:34, in totaal 1 keer bewerkt.



01 nov 2008 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht 
Die 2.2E was bij aankoop al niet origineel er zat een 3.0 in....


01 nov 2008 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Of ga voor een 2.0S, die geeft pas rillingen over je rug en is ook nog een stukje lichter.

Aan de andere kant is een 3.2 ook top, PMO's erop en injectie eraf, dan gaat 'ie pas echt brullen..
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


01 nov 2008 15:48
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
58GT schreef:
Aan de andere kant is een 3.2 ook top, PMO's erop en injectie eraf, dan gaat 'ie pas echt brullen..


:silent:







PMO's zijn besteld .. :mrgreen:


01 nov 2008 16:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Martin K. schreef:
... ik zou gaan voor 2.2 S,

Als je dat eenmaal gehoort hebt, wil je niet meer anders :wink:

Dat is echt rauw en super kicken!!....


:D
(zeker met ssi en zo'n dansk die je nu ook hebt ;-))
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


01 nov 2008 19:08
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.