Auteur |
Bericht |
Don
Harderwijk
|
Waarde Hohlspeich turbo velgen
Beste PF-ers,
Stel je bent op zoek naar n mooie 993 4S of zelfs n Turbo. Orginaliteit is wel iets dat op je lijstje zal voorkomen zeker gezien de vraagprijzen.
Volgens mij zijn zowel Turbo als 4S standaard met das Hohlspeich Technologie Rad ausgestattet ( klopt hopelijk Paul ). Lijkt me dus een belangrijk item. Beide wagens hebben imo vaak echter de Turbo Looks op elke hoek zitten. Gelukkig weet ik door een vorig draadje ( dank aan Paul ea ) hoe ik ze makkelijk kan onderscheiden....
....en alle drie de onderscheidende zaken ontbreken vaak en dus liggen er weer 4 lookalike's onder al dan niet orgineel Porsche.
Maar wat betekend dit nu volgens jullie voor de prijs van n 4S of Turbo. In de 993 Turbo buyers' guide ( july 2007, 91&porscheworld ) wordt n bedrag van 4000 britse pondjes genoemd.
Hit me
_________________________________________ Leef!
|
26 okt 2008 19:25 |
|
|
Lydia
|
Volgens mij zitten er onder een 4S geen Hohlspeich velgen?
|
26 okt 2008 20:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
voor 4000 britse ponden kom ik ze brengen binnen nederland
is zeker de nieuw prijs geweest.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 okt 2008 20:15 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Re: Waarde Hohlspeich turbo velgen
Don, volgens mij heeft de 4S itt de Turbo standaard geen Technology Design velgen, maar gewoon de solide versie. De prijs die in de 911 & PW genoemd wordt voor een set velgen is aan de hoge kant (denk eerder aan 4000 E), maar vergeet niet dat een set originele 18" Turbo look ook wel wat waard is, je zou dan dus over het prijsverschil moeten praten.
Het gekke is dat in de prijslijsten van 1996 en 1997 enkel de Technology Design velg als optie staat (toen 8.049 NLG), daardoor hebben de S-en die 18" als optie moesten bestellen (standaard was 17") altijd de holle spaak, als ze er tenminste af fabriek onder zitten.
Hope this helps, groet,
Hette
|
26 okt 2008 20:19 |
|
|
Don
Harderwijk
|
Heb ik uit het boek van Morgan. Maar ik zal het wel (weer )fout hebben. Even wachten op Paul's reactie
_________________________________________ Leef!
|
26 okt 2008 20:19 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Volgens mij staan ze op de oude prijslijst uit 1997 als optie voor 4000 gulden extra. Geen idee wat ze nu waard zijn maar ik heb toch een goed setje velgsloten aangeschaft.
Heb ook wel eens gehoord dat ze 1250,-- excl. BTW kosten via Porsche.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
26 okt 2008 20:20 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Heb even gekeken voor je in de onderdelencat. Techn. Design kost 1168 excl. (let wel per stuk). De niet holle spaak kost 695 excl. per stuk
|
26 okt 2008 20:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
op ebay duitsland staan ook 2 setjes te koop
1200
en
1800 euro,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 okt 2008 20:33 |
|
|
Don
Harderwijk
|
Dank, heren.
Moet dus wat uit te onderhandelen zijn . Bij n turbo vind ik eigenlijk dat ze er gewoon onder moeten zitten.
_________________________________________ Leef!
|
26 okt 2008 20:46 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Gisteren toevallig een setje gekocht. Ik weet nog wel twee setjes.
Gebruikt doen ze rond de 1.500 euro. Meestal komt er dan nog een beetje spuitwerk bij.
Overigens begrijp ik de vraag niet zo goed. Zoek je een set?
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
26 okt 2008 21:47 |
|
|
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Maar waar kun je het verschil dan zien??
|
26 okt 2008 21:54 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Doorzagen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
26 okt 2008 22:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Holle spaken zijn dicht aan de binnenzijde van het wiel (de spaak is dus hol ) ... gewoon 18" Turbo LMV's van Porsche hebben ribbels aan de binnenzijde van de spaken.
Replica's hebben zo'n soort M'etje aan de buiten zijde - geen ribbels aan de achtekant van de spaken - ook wil daarbij vaak het originele Porsche naafkapje niet echt lekker passen.
... als je nog meer wilt weten: even naar HET topic van Paul van Engelen zoeken
|
26 okt 2008 22:02 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
holle vs masief
stalen ventielen ipv rubber
achterkant van de spaak is glad ipv groeven om gewicht te besparen
gat van het ventiel in de velg heeft een platte(achterkant) bij de ander is het rond
de nummers
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 okt 2008 22:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
masief
en hol
_________________________________________ remmen is angst
|
26 okt 2008 22:10 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
De specificaties voor de deze velgen:
8J x 18 ET 52
artikelnummer: 993 362 136 00
10J x 18 ET 40
artikelnummer: 993 362 140 00
Als deze nummers erin staan heb je zonder twijfel een juiste set te pakken voor een 993 turbo, dus met brede body.
Je hebt ook nog een set holle velgen voor de 993 die onder de RS zaten voor een smalle body. Zo'n set wordt momenteel op marktplaats en hier ook, meen ik, aangeboden.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
26 okt 2008 22:12 |
|
|
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Ok, nou k heb net even gevoeld en er zitten bij dus ribbels aan de achterkant van de spaken, dus heb blijkbaar niet de holle velg. Net even op de optielijst van mijn 4S gekeken en blijkt ook dat ik optie 413 Turbo-Look-Rad 18'' heb.
Dus neem aan dat de holle velgen niet standaard zijn op een 4S...
|
27 okt 2008 12:27 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Klopt helemaal. Is niet standaard onder een 4S.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
27 okt 2008 12:36 |
|
|
Don
Harderwijk
|
Heb vandaag bij Hette het verschil in gewicht kunnen ervaren. Scheelt toch makkelijk n paar kilo per velg . Fraai staaltje techniek
_________________________________________ Leef!
|
01 nov 2008 20:43 |
|
|