Auteur |
Bericht |
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
 Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
Volgens Autocar komt er een 4cylinder Boxster/Cayman met 200pk. Nou is het imago van de Boxster/Cayman al niet geweldig, maar dit wordt toch echt de nekslag. 924 tijden herleven! 
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
04 nov 2008 12:04 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
|
04 nov 2008 12:23 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
04 nov 2008 12:52 |
|
 |
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
 Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
Ik doelde op de ondergemotoriseerde Porsche niet op het 4-cylinder verleden. 200pk is niet meer van de tijd voor een sportauto (Lotus daargelaten).
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
04 nov 2008 12:57 |
|
 |
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
"Nou is het imago van de Boxster/Cayman al niet geweldig"........pfffffffffffffff..................gaan we weer..........wordt dat hier toch ook stillekes aan moe hoor..........  van de 911 3.2 of 3.0 modellen gaan we (jullie) hier toch ook niet meesmuilend doen.............en boxster/cayman hebben versies die dat ook aankunnen hoor............
|
04 nov 2008 12:58 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
 Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
200 pk niet genoeg
(ik veronderstel dat je niet verplicht bent om de "zwakste" motor te kiezen)
maar volgens mij is 200 pk genoeg om "vlot" mee te kunnen met het verkeer ( en misschien kan je daarmee zelfs sneller dan de max toegelaten snelheid van 120 km/u  )
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
04 nov 2008 13:07 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
... sportauto's zijn in z'n algemeen niet meer van deze tijd 
|
04 nov 2008 13:11 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
De 2.7RS had ook 'maar' 210pk en dat, gecombineerd met een massa van minder dan 1000kg, is echt wel voldoende voor 'Fahren in seiner schönsten Form'.
Nu weet ik dat met al die extra's als portierverstevigingen, kreukelzones, etc, etc, de gemiddelde auto een stuk zwaarder is, maar net zoals Lotus het doet kan het dus best.
We zullen het wel zien, maar Wiedeking heeft volgens mij niet zo veel met historie en verwachtingspatronen; De schoorsteen moet roken en met de CO2 normen in het achterhoofd is afslanken zowiezo het recept voor de toekomst!
|
04 nov 2008 13:36 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Zo rond een uur of twaalf zijn er altijd wel een paar die honger hebben...

|
04 nov 2008 14:10 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Meer zin in een midnight-snack, dan toch....

|
04 nov 2008 14:15 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Tuurlijk zegt het aantal pk's niet alles. 200 pk op 900 of 1000 kg gaat als de brandweer maar moet je daar 1500 kg mee voortrekken dan zit je ineens in de middenmoot.
Ik denk zelf dat de tijd van de grote motoren zowieso langzaam zal gaan verdwijnen. Er komen steeds meer conceptem om met 3 of 4 cylinders met een flinke berg pk's aan boord. Ontwikkeling houd je toch niet tegen.
Ik zou ook graag zien dat het 700 pk 3 liter 16 cylinder project van één of andere Brit in iedere auto kwam maar met een verbruik van 1:3  is dat niet meer reëel hoe mooi compact en efficient het blok verder ook gebouwd is en hoe goedkoop de productie van dit blok ook zou kunnen zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 nov 2008 14:38 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nu we toch aan het scannen zijn uit de 911&PW van november

_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 nov 2008 14:40 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Porsche Boxster met viercilinder’
Uitgegeven: 4 november 2008 10:20
Laatst gewijzigd: 4 november 2008 13:15
Zelfs een merk als Porsche ontkomt niet aan de CO2-regels. De overname van Volkswagen haalt de gemiddelde uitstoot al naar beneden, maar ook de eigen modellen gaan voor de bijl. Een van de belangrijke wapenfeiten is de introductie van een viercilinder motor in de Boxster en Cayman.
Dat meldt Autocar. De viercilinder modellen moeten de zuinigste Porsches ooit worden, volgens bronnen in Zuffenhausen. Het vermogen van het blok komt naar verwachting iets boven de 200 pk te liggen. Door een lager leeggewicht zullen de prestaties wel op ‘Porsche-waardig’ niveau blijven.
Op dit moment is de 2,7-liter boxermotor uit de Cayman en de Boxster het zuinigste wat Porsche te bieden heeft. De uitstoot van deze modellen is 222 gram per kilometer. De nieuwe basismotorisering komt vanaf 2011 in de Porsches te liggen
|
04 nov 2008 16:26 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
whoei mijn geluid rules tov 4 cillinder,sta je dan met je fonkelnieuwe 4 cillinder
|
04 nov 2008 16:29 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Ze doen maar, stijgt mijn 3.2S in waarde 
|
04 nov 2008 16:51 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
dat denk jij...wie wil zo'n zuipbak nog hebben?
Lage olieprijs 'slecht nieuws voor de consument'
De lage olieprijs is op langere termijn schadelijk voor olieconsumenten en voor de klimaatbeheersing. Dat zeggen energiedeskundigen op een bijeenkomst van het World Economic Forum.
Hoofdeconoom Fatih Birol van het International Energy Agency (IEA) waarschuwt olieconsumerende landen om niet meteen blij te zijn met lage olieprijzen. 'Alternatieve energie komt in grote moeilijkheden als de olieprijs nog verder daalt', zegt hij.
'Windenergie wordt pas rendabel als olie $ 80 per vat of meer kost. Nu hoor ik bijna iedere dag dat investeringen worden uitgesteld in bio-energie, windenergie, Canadese teerzanden en diepzeeboringen.'
Een olieprijs van minder dan $ 50 per vat noemt hij 'slecht nieuws voor de consument', omdat elementaire investeringen in nieuwe bronnen dan worden uitgesteld. Khalid Alireza, chairman van de Saudische fabrikant van elektriciteitskabels Saudi Cable Company, voorspelt 'onvoorstelbaar hoge olieprijzen' als de recessie voorbij is, en als de oliemaatschappijen niet snel hun investeringen opvoeren.
Een direct slachtoffer van de recessie is de klimaatbeheersing. 'Niemand heeft dat nu bovenaan de agenda staan', zegt de IEA-econoom Birol. 'Het wordt even beschouwd als luxeartikel. De recessie verhindert ons om de toekomst te zien, want de klimaatverandering wordt onomkeerbaar als we niet snel nieuwe afspraken maken.'
Bron: Het Financieele Dagblad (03-11-2008)
NU VERKOPEN 
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 nov 2008 18:14 |
|
 |
gossong
|
BAH! Negatief rotjoch!
OnTopic: Gewoon alle overbodige accesoires eruit... zoals airco, stuurbekrachtiging, en het halve interieur, dan kon het nog best een leuk bakkie worden!
|
04 nov 2008 19:44 |
|
 |
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
2.0TFSI blokje lenen bij Audi/Volkswagen, door de turbo staat dat gelijk aan een 3.0 liter motor atmosferisch, en een koppel als de tafelberg tussen 1800 en 5500 toeren, geen straf hoor..
Als die motor dan ook nog eens een stuk lichter is mag het van mij...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
04 nov 2008 19:47 |
|
 |
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
2ltr door de turbo lekker veel koppel en levert in de TTS al 272pk en in de LEON zelfs 310pk
En anders lekker te chippen.
|
04 nov 2008 20:03 |
|
 |
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Maak dan gewoon een Volkswagen of Audi zou ik zeggen...
|
04 nov 2008 20:10 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
zou mooi zijn als Porsche enige autenticiteit weet te bewerkstelligen (zal wel niet goedkoop zijn), bijvoorbeeld door een 4 cylinder boxer motor te introduceren (leentjebuur bij Subaru??); past beter bij het merk dan gaan shoppen in de VAG schappen. Al denk ik dat een 2.0 TFSI op zich behoorlijke prestaties in een Boxster moet kunnen bewerkstelligen (zoals al aangehaald heet Audi de 272pk sterke TTS nu als concurrent voor de Boxster, en die is qua prestaties behoorlijk serieus te nemen).
|
04 nov 2008 20:46 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dat is precies wat Porsche besloten heeft te doen. 
|
04 nov 2008 20:48 |
|
 |
markk
MY01 BoxsterS
|
Ach in de eerste Boxster lag ook maar een 204pk blokje. En turbo's zijn el-cheapo te tunen.
Straks rijdt een gechipte entry-level Boxster nog rondjes op een 3.4S
Mark.
|
04 nov 2008 21:17 |
|
 |
P-911
964 C2
|
|
04 nov 2008 21:24 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Begin van het einde.......
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
04 nov 2008 21:30 |
|
|