| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=20602 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Zürich [ 04 nov 2008 12:04 ] |
Berichttitel: | Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? |
Volgens Autocar komt er een 4cylinder Boxster/Cayman met 200pk. Nou is het imago van de Boxster/Cayman al niet geweldig, maar dit wordt toch echt de nekslag. 924 tijden herleven! ![]() |
Auteur: | Olaf [ 04 nov 2008 12:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? | |||||||||
... 944 ![]() ... 968 ![]() ... 912 ![]() |
Auteur: | ironpatje [ 04 nov 2008 12:52 ] |
Berichttitel: | |
yes, 914 ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Zürich [ 04 nov 2008 12:57 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? | ||||||||||||||||||
Ik doelde op de ondergemotoriseerde Porsche niet op het 4-cylinder verleden. 200pk is niet meer van de tijd voor een sportauto (Lotus daargelaten). |
Auteur: | WB [ 04 nov 2008 12:58 ] |
Berichttitel: | |
"Nou is het imago van de Boxster/Cayman al niet geweldig"........pfffffffffffffff..................gaan we weer..........wordt dat hier toch ook stillekes aan moe hoor.......... ![]() |
Auteur: | ironpatje [ 04 nov 2008 13:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? | |||||||||
200 pk niet genoeg ![]() (ik veronderstel dat je niet verplicht bent om de "zwakste" motor te kiezen) maar volgens mij is 200 pk genoeg om "vlot" mee te kunnen met het verkeer ( en misschien kan je daarmee zelfs sneller dan de max toegelaten snelheid van 120 km/u ![]() |
Auteur: | Olaf [ 04 nov 2008 13:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? | |||||||||
... sportauto's zijn in z'n algemeen niet meer van deze tijd ![]() |
Auteur: | patrick911 [ 04 nov 2008 13:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? | |||||||||
De 2.7RS had ook 'maar' 210pk en dat, gecombineerd met een massa van minder dan 1000kg, is echt wel voldoende voor 'Fahren in seiner schönsten Form'. Nu weet ik dat met al die extra's als portierverstevigingen, kreukelzones, etc, etc, de gemiddelde auto een stuk zwaarder is, maar net zoals Lotus het doet kan het dus best. We zullen het wel zien, maar Wiedeking heeft volgens mij niet zo veel met historie en verwachtingspatronen; De schoorsteen moet roken en met de CO2 normen in het achterhoofd is afslanken zowiezo het recept voor de toekomst! |
Auteur: | Ewout [ 04 nov 2008 14:10 ] |
Berichttitel: | |
Zo rond een uur of twaalf zijn er altijd wel een paar die honger hebben... ![]() |
Auteur: | patrick911 [ 04 nov 2008 14:15 ] |
Berichttitel: | |
Meer zin in een midnight-snack, dan toch.... ![]() ![]() |
Auteur: | maurice [ 04 nov 2008 14:38 ] |
Berichttitel: | |
Tuurlijk zegt het aantal pk's niet alles. 200 pk op 900 of 1000 kg gaat als de brandweer maar moet je daar 1500 kg mee voortrekken dan zit je ineens in de middenmoot. Ik denk zelf dat de tijd van de grote motoren zowieso langzaam zal gaan verdwijnen. Er komen steeds meer conceptem om met 3 of 4 cylinders met een flinke berg pk's aan boord. Ontwikkeling houd je toch niet tegen. Ik zou ook graag zien dat het 700 pk 3 liter 16 cylinder project van één of andere Brit in iedere auto kwam maar met een verbruik van 1:3 ![]() |
Auteur: | Maarten [ 04 nov 2008 14:40 ] |
Berichttitel: | |
Nu we toch aan het scannen zijn uit de 911&PW van november |
Auteur: | Boxy&Boraman [ 04 nov 2008 16:26 ] |
Berichttitel: | |
Porsche Boxster met viercilinder’ Uitgegeven: 4 november 2008 10:20 Laatst gewijzigd: 4 november 2008 13:15 Zelfs een merk als Porsche ontkomt niet aan de CO2-regels. De overname van Volkswagen haalt de gemiddelde uitstoot al naar beneden, maar ook de eigen modellen gaan voor de bijl. Een van de belangrijke wapenfeiten is de introductie van een viercilinder motor in de Boxster en Cayman. Dat meldt Autocar. De viercilinder modellen moeten de zuinigste Porsches ooit worden, volgens bronnen in Zuffenhausen. Het vermogen van het blok komt naar verwachting iets boven de 200 pk te liggen. Door een lager leeggewicht zullen de prestaties wel op ‘Porsche-waardig’ niveau blijven. Op dit moment is de 2,7-liter boxermotor uit de Cayman en de Boxster het zuinigste wat Porsche te bieden heeft. De uitstoot van deze modellen is 222 gram per kilometer. De nieuwe basismotorisering komt vanaf 2011 in de Porsches te liggen |
Auteur: | Richard [ 04 nov 2008 16:29 ] |
Berichttitel: | |
whoei mijn geluid rules tov 4 cillinder,sta je dan met je fonkelnieuwe 4 cillinder |
Auteur: | Boxy&Boraman [ 04 nov 2008 16:51 ] |
Berichttitel: | |
Ze doen maar, stijgt mijn 3.2S in waarde ![]() ![]() |
Auteur: | Roi [ 04 nov 2008 18:14 ] |
Berichttitel: | |
dat denk jij...wie wil zo'n zuipbak nog hebben? Lage olieprijs 'slecht nieuws voor de consument' De lage olieprijs is op langere termijn schadelijk voor olieconsumenten en voor de klimaatbeheersing. Dat zeggen energiedeskundigen op een bijeenkomst van het World Economic Forum. Hoofdeconoom Fatih Birol van het International Energy Agency (IEA) waarschuwt olieconsumerende landen om niet meteen blij te zijn met lage olieprijzen. 'Alternatieve energie komt in grote moeilijkheden als de olieprijs nog verder daalt', zegt hij. 'Windenergie wordt pas rendabel als olie $ 80 per vat of meer kost. Nu hoor ik bijna iedere dag dat investeringen worden uitgesteld in bio-energie, windenergie, Canadese teerzanden en diepzeeboringen.' Een olieprijs van minder dan $ 50 per vat noemt hij 'slecht nieuws voor de consument', omdat elementaire investeringen in nieuwe bronnen dan worden uitgesteld. Khalid Alireza, chairman van de Saudische fabrikant van elektriciteitskabels Saudi Cable Company, voorspelt 'onvoorstelbaar hoge olieprijzen' als de recessie voorbij is, en als de oliemaatschappijen niet snel hun investeringen opvoeren. Een direct slachtoffer van de recessie is de klimaatbeheersing. 'Niemand heeft dat nu bovenaan de agenda staan', zegt de IEA-econoom Birol. 'Het wordt even beschouwd als luxeartikel. De recessie verhindert ons om de toekomst te zien, want de klimaatverandering wordt onomkeerbaar als we niet snel nieuwe afspraken maken.' Bron: Het Financieele Dagblad (03-11-2008) NU VERKOPEN ![]() |
Auteur: | gossong [ 04 nov 2008 19:44 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
BAH! Negatief rotjoch! ![]() OnTopic: Gewoon alle overbodige accesoires eruit... zoals airco, stuurbekrachtiging, en het halve interieur, dan kon het nog best een leuk bakkie worden! |
Auteur: | 58GT [ 04 nov 2008 19:47 ] |
Berichttitel: | |
2.0TFSI blokje lenen bij Audi/Volkswagen, door de turbo staat dat gelijk aan een 3.0 liter motor atmosferisch, en een koppel als de tafelberg tussen 1800 en 5500 toeren, geen straf hoor.. Als die motor dan ook nog eens een stuk lichter is mag het van mij... |
Auteur: | GijsCarrera'S [ 04 nov 2008 20:03 ] |
Berichttitel: | |
2ltr door de turbo lekker veel koppel en levert in de TTS al 272pk en in de LEON zelfs 310pk ![]() En anders lekker te chippen. |
Auteur: | classiccarl 2.4 [ 04 nov 2008 20:10 ] |
Berichttitel: | |
Maak dan gewoon een Volkswagen of Audi zou ik zeggen... |
Auteur: | HV [ 04 nov 2008 20:46 ] |
Berichttitel: | |
zou mooi zijn als Porsche enige autenticiteit weet te bewerkstelligen (zal wel niet goedkoop zijn), bijvoorbeeld door een 4 cylinder boxer motor te introduceren (leentjebuur bij Subaru??); past beter bij het merk dan gaan shoppen in de VAG schappen. Al denk ik dat een 2.0 TFSI op zich behoorlijke prestaties in een Boxster moet kunnen bewerkstelligen (zoals al aangehaald heet Audi de 272pk sterke TTS nu als concurrent voor de Boxster, en die is qua prestaties behoorlijk serieus te nemen). |
Auteur: | MS964 [ 04 nov 2008 20:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat is precies wat Porsche besloten heeft te doen. ![]() ![]() |
Auteur: | markk [ 04 nov 2008 21:17 ] |
Berichttitel: | |
Ach in de eerste Boxster lag ook maar een 204pk blokje. En turbo's zijn el-cheapo te tunen. Straks rijdt een gechipte entry-level Boxster nog rondjes op een 3.4S ![]() Mark. |
Auteur: | P-911 [ 04 nov 2008 21:24 ] |
Berichttitel: | |
Zuiniger, goedkoper?? ![]() Yessss misschien ruimte voor een 2e P. erbij ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Teun [ 04 nov 2008 21:30 ] |
Berichttitel: | |
Begin van het einde....... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |