| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

993 turbo vs. 996 turbo vs. 997 Carrera S
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=20864
Pagina 1 van 3

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 11:44 ]
Berichttitel:  993 turbo vs. 996 turbo vs. 997 Carrera S

Ik ben een beetje om me heen aan het kijken naar iets nieuws, omdat een turbo me wel heel erg gaaf lijkt.

Bij TJ staat een 993 turbo met weinig kilometers voor zo'n 75.000 euro maar nu valt me op dat ik voor hetzelfde geld ook een 996 turbo of een 997 Carrera S heb.

Wat zou in deze een goede keus zijn? Ik weet dat er al een heleboel is geschreven over alle auto's. De 993 schrijft nauwelijks af... de 996/997 heeft betere achterwielophanging, de 997 wordt nog wel minder waard, de 996 heeft minder mooie koplampen... :roll:

Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere auto's uit dit lijstje? Het zal niet mijn dagelijkse auto worden trouwens, want dan is een moderne auto natuurlijk de betere keuze.

En als 4e optie kan ik natuurlijk ook gewoon mijn Carrera S houden.

Auteur:  Harley [ 25 nov 2008 11:53 ]
Berichttitel: 

Als je een TT alleen koopt als speeltje en voor de waardevastheid, de 993 TT.

Auteur:  EriC4C [ 25 nov 2008 12:03 ]
Berichttitel:  Re: 993 turbo vs. 996 turbo vs. 997 Carrera S

PentAr schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere auto's uit dit lijstje? Het zal niet mijn dagelijkse auto worden trouwens, want dan is een moderne auto natuurlijk de betere keuze.

Je bent (was) niet de enige met dit dilemma. Wellicht kunnen "mvr" of "Big Ben" je inmiddels van (wijze) raad voorzien. ;)

Auteur:  amandus [ 25 nov 2008 12:27 ]
Berichttitel: 

997S is fantastisch , kan ik je echt aanrader . geen concrete ervaring mt de Turbo's . 1x maal de 993T gereden snelle auto . Hou het echter liever bij achterwielers en atmosferisch :wink:

Auteur:  maurice [ 25 nov 2008 12:34 ]
Berichttitel: 

Lastige keuze. De 997 S is inderdaad een fantastische auto met dito rij eigenschappen.
996 turbo hele fijne auto, wolf in schaapskleren.
993 turbo prachtige auto en absoluut nu al een klassieker.

De 993 TT zou ik zeker kopen als je hem puur als fun-auto wilt en puur voor de looks van de 'klassieke' 911 gaat.
Wil je wat moderner en luxer door het leven dan is de keuze 996 turbo of 997 S een kwestie van allebei eens gaan rijden en kijken wat het meest bevalt.

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 12:47 ]
Berichttitel: 

Hier ff de plaatjes van de 993 turbo waar ik tegenaan liep:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik zie alleen dat de motorkap een beetje scheef loopt...

Auteur:  maurice [ 25 nov 2008 12:52 ]
Berichttitel: 

Motorkap lijkt recht maar chasis eronder niet. Maar dat is puur op basis van de foto. In het echt kan dat natuurlijk pas goed beoordeeld worden. Wel iets om heel goed uit te zoeken trouwens.
Zo op het eerste oog wel heel mooi verder.

Auteur:  Harley [ 25 nov 2008 13:11 ]
Berichttitel: 

PentAr schreef:
Ik zie alleen dat de motorkap een beetje scheef loopt...

Bedoel je het rubbertje van de kofferdeksel :?: Niets aan de hand imho.

@maurice - hoe zie je dat :?:

Auteur:  EriC4C [ 25 nov 2008 13:47 ]
Berichttitel: 

maurice schreef:
..... dat is puur op basis van de foto. In het echt kan dat natuurlijk pas goed beoordeeld worden.

Sorry hoor :roll: , maar dit is wat mij betreft het enige zinvolle gedeelte van jouw post.

Harley schreef:
PentAr schreef:
Ik zie alleen dat de motorkap een beetje scheef loopt...

Bedoel je het rubbertje van de kofferdeksel :?: Niets aan de hand imho.

Slordigheidje bij het maken van de foto's, maar op basis daarvan kun je niet (ver)oordelen en inderdaad niets aan de hand ook imho.

Auteur:  maurice [ 25 nov 2008 14:13 ]
Berichttitel: 

Kan ook niet duidelijk aan de foto zien of het om het rubber gaat. Met chasis bedoel ik niet dat de auto krom is. :twisted: En ik insinueer al helemaal niet dat het een slechte auto zou zijn. TJ weet echt wel wat hij verkoopt.
Ik heb echter eerder gezien dat de refector plaat verder naar binnen lag en dat hoeft niks te betekenen.
Maar zoals gezegd. Een foto zegt helemaal niks.

Auteur:  Harley [ 25 nov 2008 14:26 ]
Berichttitel: 

Zou ook (slag)schaduw van die strijkplank achterop kunnen zijn. :idea:
@PentAr - gewoon TJ bellen en vragen. Of langsgaan, de koffie is altijd goed. :wink:

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 14:28 ]
Berichttitel: 

Harley schreef:
PentAr schreef:
Ik zie alleen dat de motorkap een beetje scheef loopt...

Bedoel je het rubbertje van de kofferdeksel :?: Niets aan de hand imho.

@maurice - hoe zie je dat :?:


Bij een 911 zit de motorkap aan de achterkant ;-)

En daar loopt de kier aan de linkerkant een beetje schuin omhoog.
Het rubbertje bij de kofferdeksel (aan de voorzijde dus :P) had ik ook gezien...

Auteur:  rob964.c4 [ 25 nov 2008 14:30 ]
Berichttitel: 

is de keus ook niet een beetje afhangkelijk van je gebruik.

dagelijks
hoeveel km.bv boven de 25000 km per jaar zullen de turbo's wel duurder uitvallen


ik zelf vind de 993 tt een mooie auto maar ik zou deze niet dagelijks rijden omdat de benzine en onderhouds kosten mijzelf dan te hoog zijn.

voor dagelijks gebruik lijkt mij de 997 een goede keus.


robert

Auteur:  Harley [ 25 nov 2008 14:44 ]
Berichttitel: 

PentAr schreef:
Bij een 911 zit de motorkap aan de achterkant ;-)

Dus de motor ligt achterin :?: Lijkt me sterk hoor. Dat zou namelijk erg slecht zijn voor de balans in de auto. :mrgreen:

Auteur:  ralf996 [ 25 nov 2008 14:47 ]
Berichttitel: 

ik zou de 993 tt pakke als je beetje goede investering wil doen en toch niet veel km's rijdt. Als je gewoon bruut scheurijzer wil ongeacht de kosten(tot op zekere hoogte natuurlijk) zou ik t wel weten....996 gt2(goede 5e optie!)

Auteur:  ASW [ 25 nov 2008 15:05 ]
Berichttitel: 

Ik heb zojuist op de 993 Turbo gestemd :)

Ik heb de auto in het echt gezien en raakte op slag verliefd. Toch kwam ik direct tot de conclusie dat dit voor mij een verboden liefde is :wink:

Kijkend naar je huidige P en het feit dat je de auto echt als hobby-auto gaat inzetten doet mij vaststellen dat de 993TT de juiste keuze is. Zeker dit zeldzaam mooie exemplaar.

Kopen en nooit meer wegdoen is het devies! :idea:

Succes met je probleem :P

Auteur:  anton964 [ 25 nov 2008 15:14 ]
Berichttitel: 

ik zou zelf voor de 993 turbo gaan.maar de onderhouds kosten zijn een wereld van verschil.als je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's.daar loop je op leeg.
een grote beurt voor een 997 kost bijna niets.

gr anton964

Auteur:  MichM3 [ 25 nov 2008 15:31 ]
Berichttitel: 

997 S => bloedmooie en efficiente wagen!

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 16:16 ]
Berichttitel: 

rob964.c4 schreef:
is de keus ook niet een beetje afhangkelijk van je gebruik.

dagelijks
hoeveel km.bv boven de 25000 km per jaar zullen de turbo's wel duurder uitvallen

ik zelf vind de 993 tt een mooie auto maar ik zou deze niet dagelijks rijden omdat de benzine en onderhouds kosten mijzelf dan te hoog zijn.

voor dagelijks gebruik lijkt mij de 997 een goede keus.

robert


Ik zou er niet dagelijks in gaan rijden nee, daar heb ik een lease auto voor.

Maar hoe vaak komt het voor dat je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's? En aan welke kosten moet ik dan denken?

Ik viel juist op deze auto omdat er relatief weinig kilometers op staan, dan zou je toch denken dat de meeste grote storingen de komende jaren niet op zullen treden.

Auteur:  Olaf [ 25 nov 2008 16:31 ]
Berichttitel: 

PentAr schreef:
Maar hoe vaak komt het voor dat je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's? En aan welke kosten moet ik dan denken?


Loop je hier dan niet/nooit tegen aan bij de 996 Turbo :?:

Ergo: 'n 997 S kopen - en vervolgens alleen maar naar kijken en niet (meer) mee gaan rijden :?: :twisted:

Auteur:  Harley [ 25 nov 2008 16:35 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
PentAr schreef:
Maar hoe vaak komt het voor dat je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's? En aan welke kosten moet ik dan denken?


Loop je hier dan niet/nooit tegen aan bij de 996 Turbo :?:

PentAr heeft zijn keuze al gemaakt Olaf, hij probeert alleen de cognitieve dissonantie nog de kop in te drukken. :cheesy:

Auteur:  E.T. [ 25 nov 2008 16:36 ]
Berichttitel: 

Grappig. Heb dezelfde drie type auto's overwogen...

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 16:40 ]
Berichttitel: 

Harley schreef:
Olaf schreef:
PentAr schreef:
Maar hoe vaak komt het voor dat je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's? En aan welke kosten moet ik dan denken?


Loop je hier dan niet/nooit tegen aan bij de 996 Turbo :?:

PentAr heeft zijn keuze al gemaakt Olaf, hij probeert alleen de cognitieve dissonantie nog de kop in te drukken. :cheesy:


Hahaha, heel herkenbaar dit! Ik wil nu inderdaad eens van tevoren een goed doordachte keus maken en niet pas als ik naar huis rijd in mijn nieuwe aanwinst.

Auteur:  PentAr [ 25 nov 2008 16:42 ]
Berichttitel: 

E.T. schreef:
Grappig. Heb dezelfde drie type auto's overwogen...


En uiteindelijk is het een GT3 geworden? Ik moet zeggen dat een 997 GT3RS heel hoog op mijn verlanglijstje staat, maar die zijn helemaal niet te betalen.

Auteur:  yohanv [ 25 nov 2008 16:42 ]
Berichttitel: 

:mrgreen:

En het is een GT3 geworden.... :mrgreen:

Ik zou persoonlijk de vraag hier niet stellen... Dan kom je nog meer in dubio.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de 993 TT... Gewoonweg de mooiste auto in mijn verlanglijstje.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/