Ook een keer zoiets gehad met de vorige leaserd (Vectra Sedan)
Ramen onder de ijzel met daar bovenop een flinke laag sneeuw.
Geen zijn om te krabben, motor gestart, verwarming flink aan, en de auto
vervolgens afgesloten met de reserve sleutel (afstandbediening)
Slim van mezelf dacht ik nog...
Vervolgens naar weer binnen, zoontje aankleden, boterhammetje smeren, hmm straks lekker warme auto en niet te hoeven krabben...
auto staat nog lekker te stampen op de oprit. (ja ja.... nicht
umweltfreundlich....)
Kom buiten met zoonlief met z'n rugzakje om 'm naar school te brengen, met geen mogelijkheid te openen die auto, niet met de afstand bediening,
niet sleutel in de deur, da's lekker.....
Dealer gebeld, nee meneer die gaat niet meer open, veiligheid.....
en nu? Tja... wat u alleen nog kan doen is een van de ramen intikken.
Sta je dan met je kind in de hand, raam intikken... no way... ook al is het een lease-bak.
Toch nog maar eens de kofferbak proberen met de sleutel.... hmmpf wel weerstand, slot wil terug in het slot (pneumatisch?) maat het lukte me
uiteindelijk wel. He he, bak is open, maar nu hoe kom ik in de passagiersruimte? Vergrendeling van de neerklapbare achterleuningen zit binnen.
Ik kijk eens naast me, staat die lieve mini uitvoering van me aan te staren... "lukt het niet Papa?"
Papa's van 5 jarige kinderen kunnen in hun ogen nog alles ter wereld
repareren,daarna gaat de repareer-geloofwaardigheid van de papa's al snel achteruit ..... mijn reputatie als superpapa stond dus op het spel
Het skiluik! daar past zoonlief door! Heb dit vervolgens als een volleerde
Bruce Lee ingetrapt (nog 2 weken last gehad van een pijnlijke lies

)
Maar het luikje ging open, kleine naar binnen geklauterd, van buiten aanwijzingen gegeven, nee dat andere knopje indrukken, die ja!
Klikkerdeklik, alles weer open. Pfffffff
Doe ik dus niet meer, lopende auto's met reservesleutel afsluiten.....
(monteur had blijkbaar zelf geen kleine kinderen, raam inslaan.... ja hoor)