Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:21

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
964 cabrio of 993 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993T varioram, ex 912T '69
Wassenaar
Bericht 964 cabrio of 993 cabrio
Deze zomer hoop ik een mooie porsche te kunnen aanschaffen. Het is een 2e auto en ik kan hem neerzetten in een garage. Kortom, dat biedt mogelijkheden om op zoek te gaan naar een cabrio. Ik twijfel tussen een 964 en 993.

Wie heeft ervaring met beide modellen en kan inhoudelijk aangeven welke zijn favoriet is? Dat geeft mij enige richting als ik beide typen zelf een keer ga uitproberen.

Voordeel van beiden: luchtgekoeld! 964 is zeer geliefd vanwege het model. 993 is laatste luchtgekoelde en moderner. Maar, hoe rijden ze? Ook ten opzichte van elkaar. In principe zal mijn vriendin ook in deze auto gaan rijden. Verder wil ik graag mijn zoontje (tegen die tijd zo'n 6-8 maanden) meenemen. Rijden met zijn 3'en dus. Vanwege de wind blijft de kap misschien wel dicht al zal ik die regelmatig open rijden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Erik

22 dec 2008 12:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Bij de 993 is de kap mooier en klapt het windrek weg tegen het dak als het dak gesloten wordt .... maar dat is IMO dan ook het enige voordeel :wink:

993 Cabrio is aanzienlijk hoger geprijst dan 'n 964 Cabrio - 964 stuurt heel strak & 'n 993 kan nog wel eens zoekerig zijn ...

Als het dan toch 'n "open" 993 moet zijn - geef mij dan maar de Targa 8)

22 dec 2008 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Wel een iets andere prijsklasse dan een 964 coupe (of ben je nu al zeker van je keuze voor een cabrio)

22 dec 2008 14:58
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ga eens kijken naar een 993 Targa :lol:

22 dec 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

22 dec 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Afbeelding
:wink:

22 dec 2008 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
als je vriendin erin gaat rijden en ook vaak met de kap dicht zou ik zeker de 993 targa zoals hier al eerder gezegd in overweging nemen
beter zicht naar achteren (geen dode hoek vd kap) + meer ruimte op achterzitjes :idea:

22 dec 2008 22:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
tja, wie betaalt bepaalt. wil je een auto waarvan het dak echt open kan of wil je gewoon een groot schuifdak? :cheesy:

22 dec 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Als ik naar de kap van een 964 kijk, lijkt het of het gedeelte met de achterruit apart is.
Kun je deze losritsen en de rest van de kap gesloten houden zodat er lekker veel motorgeluid binnenkomt :?:

23 dec 2008 0:42
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Volg al een tijdje het draadje van Terrum en moet zeggen, die is echt heel errug gaaf. :wink:
Afbeelding

23 dec 2008 0:54
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Richard 964 schreef:
Kun je deze losritsen en de rest van de kap gesloten houden zodat er lekker veel motorgeluid binnenkomt :?:

Die kan je inderdaad los-ritsen - maar niet compleet verwijderen (zoals bij de eerste Targa's)

23 dec 2008 7:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
993 is de modernere auto en comfortabeler. Dus als je er veel in rijdt.... De motor loopt mooier en trillingsarmer rond (of minder rauw) maar volgens velen is dat juist weer een nadeel.. :o
Naast dat de (standaard) vering van een 993 comfortabler is de motor mooier loopt, pakt de motor van de 964 ook minder mooi op van onderin (zeker tov de varioram motor) Dit is echter deels te compenseren met sportcat en konisch luchtfilter.
Dat een 993 zoekeriger op de weg ligt is een fabeltje: dan is er iets niet goed afgesteld aan je onderstel of is er iets aan vervanging toe.
De reden dat ik voor de 964 cabrio heb gekozen heeft dan ook te maken dat ik de 964 een charmantere verschijning vind en als je open rijd het allemaal niet zo hard hoeft te gaan. Als er echt gereden moet worden dan toch de 993...(ik zal hier wel commentaar op krijgen.. :D )
Mijn advies: ga eens in beide rijden en bepaal voor jezelf wat je leker vindt rijden. En ga ook eens in een boxster rijden als je open heerlijk van bochten wilt genieten, je zal onder de indruk zijn... 8)

23 dec 2008 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Olaf schreef:
Richard 964 schreef:

Die kan je inderdaad los-ritsen - maar niet compleet verwijderen (zoals bij de eerste Targa's)

Bedankt, had me al rotgezocht naar een foto met opengeritste ruit en niet kunnen vinden.
Er van uitgaande dat dit bij de 993 niet kan vind ik dit een héééél groot voordeel voor de 964.

24 dec 2008 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Wassenaar
Bericht 
Top zeg, dank jullie voor deze info. Zelf gaan rijden is inderdaad de enige optie voordat ik een keuze kan maken.... Vind de opmerking van Louis wel passend, als je open rijdt dan hoeft het niet allemaal zo hard. Ik zal inderdaad niet veel KM maken per jaar (max 10K denk ik).

Hebben jullie gevoel bij de waardevastheid van beiden? alhoewel ik targa echt porsche vind (heb ooit dus 912 Targa gehad) ga ik inderdaad liever voor cabrio omdat ik de mening deel dat het bij de 993 een groot dakraam is en bij de 964 onpraktisch omdat je het dak ergens moet laten en met de kleine zal er niet veel ruimte overblijven.

Het 964 model is wel echt 911 maar persoonlijk vind ik de voorkant minder mooi, verder helemaal top. Ook weer zoiets. Het "rauwere" geluid van de 964 is toch ook wel mooi, doe je het toch ook een beetje voor.

Dus, rijden en testen :-), zeker geen straf....

24 dec 2008 23:52
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
Richard 964 schreef:

Je kunt het ruitje wel platleggen zodat het geluid toch aardig binnenkomt.

25 dec 2008 11:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht Re: 964 cabrio of 993 cabrio
Erik 912T schreef:
.......... Verder wil ik graag mijn zoontje (tegen die tijd zo'n 6-8 maanden) meenemen. Rijden met zijn 3'en dus.......

Groetjes,

Erik

LouisXIV schreef:
.......... En ga ook eens in een boxster rijden als je open heerlijk van bochten wilt genieten, je zal onder de indruk zijn... 8)

een Boxter met z'n 3 'tjes :?: :?: :?:

( ik heb ook al wel eens met 3 in de 914 gereden...... maar eigenlijk is dat niet de bedoeling ...... )

25 dec 2008 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
tja, maar je kindje achterin met 120 is ook niet lekker, want dat waait best wel :D zo zonder windschermpje!

25 dec 2008 13:18
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Met de zijruitjes dicht valt het achterin nog wel mee. Ik rijd regelmatig met twee kinderen achterin op de snelweg.

25 dec 2008 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Wassenaar
Bericht 
Hoi Ewout,

Hoe oud (groot) zijn jouw kinderen? Heb je daar ook speciale stoeltjes voor nodig? Vinden ze het leuk om in de cabrio te rijden?

Groetjes,

Erik

26 dec 2008 11:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]