Auteur |
Bericht |
Erik 912T
993T varioram, ex 912T '69Wassenaar
|
964 cabrio of 993 cabrio
Deze zomer hoop ik een mooie porsche te kunnen aanschaffen. Het is een 2e auto en ik kan hem neerzetten in een garage. Kortom, dat biedt mogelijkheden om op zoek te gaan naar een cabrio. Ik twijfel tussen een 964 en 993.
Wie heeft ervaring met beide modellen en kan inhoudelijk aangeven welke zijn favoriet is? Dat geeft mij enige richting als ik beide typen zelf een keer ga uitproberen.
Voordeel van beiden: luchtgekoeld! 964 is zeer geliefd vanwege het model. 993 is laatste luchtgekoelde en moderner. Maar, hoe rijden ze? Ook ten opzichte van elkaar. In principe zal mijn vriendin ook in deze auto gaan rijden. Verder wil ik graag mijn zoontje (tegen die tijd zo'n 6-8 maanden) meenemen. Rijden met zijn 3'en dus. Vanwege de wind blijft de kap misschien wel dicht al zal ik die regelmatig open rijden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Erik
|
22 dec 2008 12:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij de 993 is de kap mooier en klapt het windrek weg tegen het dak als het dak gesloten wordt .... maar dat is IMO dan ook het enige voordeel
993 Cabrio is aanzienlijk hoger geprijst dan 'n 964 Cabrio - 964 stuurt heel strak & 'n 993 kan nog wel eens zoekerig zijn ...
Als het dan toch 'n "open" 993 moet zijn - geef mij dan maar de Targa
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
22 dec 2008 12:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wel een iets andere prijsklasse dan een 964 coupe (of ben je nu al zeker van je keuze voor een cabrio)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 dec 2008 14:58 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ga eens kijken naar een 993 Targa
|
22 dec 2008 20:23 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
_________________________________________ Ben ff weg....
|
22 dec 2008 21:06 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
|
22 dec 2008 21:08 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
als je vriendin erin gaat rijden en ook vaak met de kap dicht zou ik zeker de 993 targa zoals hier al eerder gezegd in overweging nemen
beter zicht naar achteren (geen dode hoek vd kap) + meer ruimte op achterzitjes
|
22 dec 2008 22:10 |
|
|
horn
PF #57
|
tja, wie betaalt bepaalt. wil je een auto waarvan het dak echt open kan of wil je gewoon een groot schuifdak?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2008 22:51 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Als ik naar de kap van een 964 kijk, lijkt het of het gedeelte met de achterruit apart is.
Kun je deze losritsen en de rest van de kap gesloten houden zodat er lekker veel motorgeluid binnenkomt
|
23 dec 2008 0:42 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Volg al een tijdje het draadje van Terrum en moet zeggen, die is echt heel errug gaaf.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
23 dec 2008 0:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Die kan je inderdaad los-ritsen - maar niet compleet verwijderen (zoals bij de eerste Targa's)
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 dec 2008 7:20 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
993 is de modernere auto en comfortabeler. Dus als je er veel in rijdt.... De motor loopt mooier en trillingsarmer rond (of minder rauw) maar volgens velen is dat juist weer een nadeel..
Naast dat de (standaard) vering van een 993 comfortabler is de motor mooier loopt, pakt de motor van de 964 ook minder mooi op van onderin (zeker tov de varioram motor) Dit is echter deels te compenseren met sportcat en konisch luchtfilter.
Dat een 993 zoekeriger op de weg ligt is een fabeltje: dan is er iets niet goed afgesteld aan je onderstel of is er iets aan vervanging toe.
De reden dat ik voor de 964 cabrio heb gekozen heeft dan ook te maken dat ik de 964 een charmantere verschijning vind en als je open rijd het allemaal niet zo hard hoeft te gaan. Als er echt gereden moet worden dan toch de 993...(ik zal hier wel commentaar op krijgen.. )
Mijn advies: ga eens in beide rijden en bepaal voor jezelf wat je leker vindt rijden. En ga ook eens in een boxster rijden als je open heerlijk van bochten wilt genieten, je zal onder de indruk zijn...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
23 dec 2008 18:44 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Bedankt, had me al rotgezocht naar een foto met opengeritste ruit en niet kunnen vinden.
Er van uitgaande dat dit bij de 993 niet kan vind ik dit een héééél groot voordeel voor de 964.
|
24 dec 2008 0:12 |
|
|
Erik 912T
993T varioram, ex 912T '69Wassenaar
|
Top zeg, dank jullie voor deze info. Zelf gaan rijden is inderdaad de enige optie voordat ik een keuze kan maken.... Vind de opmerking van Louis wel passend, als je open rijdt dan hoeft het niet allemaal zo hard. Ik zal inderdaad niet veel KM maken per jaar (max 10K denk ik).
Hebben jullie gevoel bij de waardevastheid van beiden? alhoewel ik targa echt porsche vind (heb ooit dus 912 Targa gehad) ga ik inderdaad liever voor cabrio omdat ik de mening deel dat het bij de 993 een groot dakraam is en bij de 964 onpraktisch omdat je het dak ergens moet laten en met de kleine zal er niet veel ruimte overblijven.
Het 964 model is wel echt 911 maar persoonlijk vind ik de voorkant minder mooi, verder helemaal top. Ook weer zoiets. Het "rauwere" geluid van de 964 is toch ook wel mooi, doe je het toch ook een beetje voor.
Dus, rijden en testen , zeker geen straf....
|
24 dec 2008 23:52 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je kunt het ruitje wel platleggen zodat het geluid toch aardig binnenkomt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 dec 2008 11:14 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
Re: 964 cabrio of 993 cabrio
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
25 dec 2008 11:18 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
tja, maar je kindje achterin met 120 is ook niet lekker, want dat waait best wel zo zonder windschermpje!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
25 dec 2008 13:18 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Met de zijruitjes dicht valt het achterin nog wel mee. Ik rijd regelmatig met twee kinderen achterin op de snelweg.
|
25 dec 2008 14:23 |
|
|
Erik 912T
993T varioram, ex 912T '69Wassenaar
|
Hoi Ewout,
Hoe oud (groot) zijn jouw kinderen? Heb je daar ook speciale stoeltjes voor nodig? Vinden ze het leuk om in de cabrio te rijden?
Groetjes,
Erik
|
26 dec 2008 11:46 |
|
|