Auteur |
Bericht |
Lupo
Amsterdam
|
Koud he
Vandaag een eindje gaan rijden met kachel aan. Lekker warm maar na 2 uurtjes opeens koude lucht! Thermostaatprobleem?
|
10 jan 2009 16:52 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Wat voor auto?
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
10 jan 2009 16:59 |
|
|
Lupo
Amsterdam
|
993
|
10 jan 2009 17:10 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
AIRCO aangezet
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
10 jan 2009 17:42 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
foto's nicked van het DDK forum:
Marrtin G's Sc met 3.6 varioram
en zijn 911T 2.8 RSR ish beast
Bert
|
10 jan 2009 17:57 |
|
|
Lupo
Amsterdam
|
De airco stond uit. Da's toch goed?
|
10 jan 2009 20:33 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Servo probleem?? Zie zoekfunctie of inderdaad thermostaat en dan wordt het een duurdere grap. Kan ook het kleine ventilatortje zijn achter je climate control paneel(waar de kleine gleufjes zitten) Die zuigt de lucht aan om de temp. in de P te meten. Dit kan deels worden uitgelezen bij een Porsche specialist. Alleen weten die ook vaak niet precies wat er aan de unit kapot is. Dus (laten)proberen en onderzoeken. Heb soms hetzelfde probleem. Of aan 1 kant koude en en aan de andere kant warme lucht. Ik laat het binnenkort even checken bij de garage.
_________________________________________ Last Rat standing
|
12 jan 2009 16:31 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Onlangs ook geen warmte meer aan de passagierskant.
Servo motor defect.
2e hands servo geplaatst (fluitje van een cent) en alles werkt weer perfect.
Zie: http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm
|
12 jan 2009 17:17 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Was het zowel links als rechts koud?
Indien aan beide kanten: het is een bekend probleem dat de 993 regeling na een tijd rijden ten onrechte teveel terug regelt naar koud.
De temp. gewoon 1 of 2 klikjes hoger gezet, of op max. gezet
Indien slechts aan 1 kant dan kan de voeler of de regelklep naast de voetenruimte kapot zijn... Het eerste is te verhelpen door de sensor af te koppelen. De regeling wordt dan overgenomen door de goed werkende sensor van de andere kant
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 13 jan 2009 12:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jan 2009 17:28 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Hoi Paul,
Ik heb inderdaad aan 1 kant soms koude lucht. Als ik hem dan weer hoger zet dan wordt hij wel weer warm aan beide kanten. Het grappige(maar ook vervelende) is dat hij wisselt. Dus soms wordt links na verloop van tijd koud en dan weer rechts koud. Ook gaat dan de goede kant knalhard verwarmen. Dus de ene passagier wordt welldone en de andere ingevroren. Ik dacht aan de servo's. Maar zie het binnenkort wel bij de Waalgarage. gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
12 jan 2009 17:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ernest, baseer me op de 993 techniek. Zijn mogelijk verschillen met de 964!
Links en rechts afwisselend lijkt me dan weer niet de sensoren (voelers die voorin, in de kofferruimte, onder het smalle uitneembare paneeltje zitten bovenop de airco componenten; links en rechts van het midden zitten ze gestoken in de luchtpijpen; klein maar duur die dingetjes).
Lijkt me zo te horen meer te zitten in de regelunit: de radio links van de radio
Vooral ook omdat de wijzigingen zo extreem lijken uit je beschrijving.
Succes en laat nog eens horen wat het was, beide heren (Lupo?...).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jan 2009 12:23 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
De regelunit daar ben ik ook bang voor. Kost veel Eurotjes? . We zien het 2 februari wel en bedankt Paul.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 14:22 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
De wereld is klein. We hebben naast elkaar op de camping in Le Mans gestaan. Dacht, ik ken die auto...
Greets,
Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
13 jan 2009 15:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jan 2009 16:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij niks, nada, noppes .
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 jan 2009 16:26 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
nootjes
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
13 jan 2009 16:44 |
|
|
Lupo
Amsterdam
|
kachel moet hoger anders koude lucht links en rechts.
|
13 jan 2009 21:52 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Dat heb ik in mijn 993 ook wel eens meegemaakt. Gisteren was ik bij PCA voor de "wintercheck" en daar meldde men mij desgevraagd dat het te maken kan hebben met het vrij gecompliceerde verwarmingssysteem in een 993. Het zou zelfs al verschil kunnen maken als je een andere, veel koudere, richting op gaat rijden omdat dan een temperatuurverschil wordt gesignaleerd dat dan wordt "aangepast", aldus PCA. Bij mij lost het zichzelf altijd weer op, de tip van Paul (tijdelijk de verwarming paar tikjes hoger) werkt in de praktijk prima. Als er echt iets kapot is, is het natuurlijk een ander verhaal.
|
17 jan 2009 22:56 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Is de temp. voeler op het dashboard (achter dat roostertje) niet gewoon vuil? Is een buisje ventilator ding dat verstopt kan raken en dan geen goede waardes meer door geeft.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
17 jan 2009 23:43 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Niets buiten het feit dat het koud was. Geen kouwe klauwe in de ootoo maar gewoon een kouwe ouwe P.
Sorry voor de hijack van het draadje!
Bert
|
18 jan 2009 0:36 |
|
|