Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zeg John of Paul,
Heb een paar keer met een 997 met korte schakeling gereden, maar is dit altijd in combinatie met een "korte" koppeling
Vind dat zo happerig en wat zwaar gaan, en gezien Paul zijn leeftijd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 13:54 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
_________________________________________ "There is no substitude"
|
21 jan 2009 14:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Weet nu niet wat je bedoelt Hans.
Short shift is alleen de schakelpook, niets met koppeling. Laatste in "korte" versie weet ik ook niets van en ben toch redelijk op de hoogte
Los van mijn 40+ leeftijd, vind ik de standaard schakeling perfect en dus dit extra ( ook) niet genomen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jan 2009 14:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Was laatst bij Luitink en daar stond ook een 997 met een korte schakeling
Hij vertelde dat er dan ook automatisch een sportkoppeling bij werd geleverd, je voelde ook dat deze zwaarder ging
Had ook nog een vraag over het verstellen van het onderstel met het knopje op het middenconsole, volgens mij zit er dan ook een klokje op het dashboard.
Is dit een optie wat echt moet
Vast bedankt voor de info.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 15:11 |
|
|
Lydia
|
Dat zijn héél wat plusjes dan!
Op zoek naar een 997 Hans?
|
21 jan 2009 15:36 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 15:40 |
|
|
Lydia
|
Nee, mijn kinderen roepen juist altijd dat ik de mijne niet mag verkopen. Ook niet voor 'een mooiere', want die is er niet volgens hen!
Mocht ik ooit de lotto winnen, dan zou ik toch wel zwichten voor water.
Ik zag afgelopen vrijdag een 997 4S Targa MKII in een parkeergarage staan. Prachtig! Of een Turbo Cabio, die vind ik ook cool ... ach dromen genoeg!
|
21 jan 2009 16:10 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Klopt, maar wel een 997 GT3 en dat is ff te hoog gegrepen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 16:35 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Hans dat knopje op de middenconsole als je de PASM bedoelt, dat is toch standaard op de 997S, onderstel zakt dan 10mm, had ik ook op de 997S, en die was zonder "klokje"
|
21 jan 2009 16:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zou best kunnen Thomas, ik reed met een S van een kennis en onder het rijden zette hij hem op sportstand en dat was behoorlijk stug.
Daar zat een meer vemogenpakket op en een korte schakelbak en sportkoppeling, was toch heel sportief
Moet wel toegeven, heeeeeeeeel wat anders dan de dikke 993
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 16:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De Short shift of sport shift is echt uitsluitend de schakelpook die korter, nog directer schakelt, maar zeker koud ook hakeliger. Dat van die koppeling zal ik zaterdag eens navragen bij een PZ
De schakelaar voor het sportonderstel (schokdemper symbool) hoort bij de optie PASM (Active Suspension) wat standaard is bij S-uitvoering.
Het klokje is van de optie Sport Chrono pakket. Dit laatste pakket zorgt er voor dat in de sportstand naast het onderstel ook de motor in de sportstand gaat: directer reagerend gaspedaal, fellere motorkarakteristiek, later en harder in de toerenbegrenzer, kortom circuitachtige karakteristieken (maar daar zal je dit onderstel toch vrijwel alleen gebruiken). En daarnaast dus vastlegging van rondetijden, zowel op de analoge klok als in het PCM geheugen.
Optie die moet Wat moet er op EEN auto
Maar vind het dashboard wel kaal zonder, als je het eenmaal een keer gezien hebt.
(Sport Chrono biedt ook nog wat extra persoonlijke instellingen zoals verlichting die even aan blijft en dat soort essentiele dingen )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jan 2009 17:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kijk daar steek je weer wat van op
Dank je Paul.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jan 2009 17:14 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
SPORT CHRONO PAKKET
indien het sport chrono pakket als optie aangeschaft word in combinatie met het pdk versnellingsbak krijg je ook de launch control functie erbij .
ik heb deze functie op de porsche world roadshow in oktober op het rdw circuit diverse malen mogen uitproberen en het werkte perfect .
de testauto werd van s,morgens 09.30 to 16.00 (10dagen lang) met lauchcontrol aan sprintjes getrokken en gaf geen krimp indrukwekkend
de meeste andere merken auto,s met dit syst. kan je na 30 runs naar de dealer brengen voor nieuwe koppelingplaten .
|
23 jan 2009 0:05 |
|
|
amandus
Timeless
|
Bij BMW mag je de launchcontrol maar 10 keer gebruiken is mij verteld ,Porsche de hele dag door Wat een top kwaliteit
overigens mocht ik het niet gebruiken op de roadshow .....
Zelf nog steeds niet gebruikt de launchcontrol ....wachten op beter weer ...
_________________________________________ Timeless objects
|
23 jan 2009 2:13 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
launch control
@ amandus het was de donker groene cabrio deze mocht op onze dag continu gebruikt worden voor lauch control en slalom/ uitwijk proef met en zonder esp .
|
23 jan 2009 23:37 |
|
|
amandus
Timeless
|
klopt, heb ik ook in gereden , maar bij ons waren ze streng met de Launching , mochten we niet . Wel uiteraard zonder en met esp gereden ...
Vond de cayman erg kicken , had ik zwaar onderschat
_________________________________________ Timeless objects
|
23 jan 2009 23:40 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Heb zelf ook de short-shift op de cayman S PD1 zitten; en inderdaad een zwaar onderschatte auto..
. http://www.youtube.com/watch?v=rruO7P5yrFA
|
24 jan 2009 11:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nette lijnen hoor
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jan 2009 13:18 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ik heb mij laten vertellen dat je de launch control van porsche nadat je hem 1x hebt gebruikt weer even 'rust' moet gunnen. (iets van 10 minuten of zo). Dus ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn.....
|
24 jan 2009 15:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Newt , kicken bak en strak filmpie
_________________________________________ Timeless objects
|
24 jan 2009 15:34 |
|
|