| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Ahh, twijfels . . . Boxster of 911 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=21547 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | rovanderwal [ 17 jan 2009 4:05 ] |
Berichttitel: | Ahh, twijfels . . . Boxster of 911 |
Mensen, mensen, mensen... Ik heb een aantal maanden geleden het in mijn hoofd gekregen om een cabrio te kopen. En wat niet liever dan een Porsche. Eerst was ik een beetje blind op de Boxster, omdat ik dacht dat de 911-ers veel duurder zouden zijn. Voorlopig is mijn keuze gestrand bij een Boxster S met niet meer dan 100k aan kilometers. Maar dan heb ik het er weer even met mijn broer over en dan zie ik dat de 964 Cabrio (wat minder luxe, maar wat een karakter!) uit een jaartje of 1993 ook redelijk in de buurt komt van die prijsklasse. En eventueel al een paar 996-jes als je in Duitsland kijkt... Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb niet echt budget voor veel onderhoud. Krijg je standaard meer onderhoud aan een 964? Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een 911 gereden, maar waarom prefereren een hoop van jullie de 911 boven de boxster? Ik vind de 986 S, die mooi leer van binnen heeft ook echt een mooie auto. Uiteraard minder 'karakter' dan de 964, maar ik ben bang voor zo veel onderhoud... Kunnen jullie wat ervaringen delen? |
Auteur: | Boxy&Boraman [ 17 jan 2009 7:29 ] |
Berichttitel: | |
Ga voor de boxster S, heb je EN cabrio en luxe. Bevalt het niet, sparen en upgraden naar een 996 Cabrio |
Auteur: | horn [ 17 jan 2009 8:13 ] |
Berichttitel: | |
zorg in ieder geval dat je je aankoop vooraf laat keuren. een boxster is een nieuwere auto, kans op hoge onderhoudskosten is lager dan bij een 964. 964 is volgens mij sowiezo een duurdere auto in onderhoud dan een boxster. Uitstraling en karakter is subjectief, in the eye of beholder. Naar mijn mening is het niet verstandig om een 964 te kopen als je geen/weinig budget hebt voor onderhoud. Beetje grote beurt kost zomaar 2000-2500 euro, zeker als je net een voor jou nieuwe auto koopt waarvan je nooit exact weet wat je koopt. Met Boxsters heb ik zelf geen ervaring, maar ik ben hier bij mijn weten minder verhalen tegengekomen van Boxsterrijders met plotseling tegenvallende onderhoudskosten dan 964 rijders. |
Auteur: | ironpatje [ 17 jan 2009 9:02 ] |
Berichttitel: | |
ik vind zo'n boxster een heel mooie wagen (vooral dan met zo een "zeintop" erop) |
Auteur: | John [ 17 jan 2009 9:14 ] |
Berichttitel: | |
Boxster is denk ik gezien je eisen de beste keus... Let wel "de Kappersauto" laat veelal de meeste 911's alle hoeken van de straat (circuit) zien, het zijn extreem uitgebalanceerde rijmachines... Tis dat ik er met mijn lange poten niet in past, want dan wist ik het wel. |
Auteur: | barolo [ 17 jan 2009 9:38 ] |
Berichttitel: | |
Jij bent er nog niet uit en dat is niet vreemd. Er zijn zo veel mogelijkheden. Ik zou uitgebreid naar alle mogelijkheden gaan kijken, proefrijden en met de ervaringsdeskundigen overleggen. Uiteindelijk zou ik kiezen voor die Porsche, waar jij het beste gevoel bij hebt. Horn heeft wel gelijk dat de Boxster goedkoper in onderhoud is in vergelijking tot de 964, maar dat maakt de Boxster zeker niet goedkoop in onderhoud. |
Auteur: | amandus [ 17 jan 2009 9:48 ] |
Berichttitel: | |
zou voor een Boxster gaan , is een generatie verder dan de 964 en nog maar niet spreken over middenmotor concept en vanaf de stoelen t/m voorkant compleet een 996 dus eigelijk " best of both worlds" |
Auteur: | thomas993 [ 17 jan 2009 9:58 ] |
Berichttitel: | |
heb zelf een Boxster S gehad en een aantal 911-en tot de 997 aan toe. Vind de Boxster S echt een geweldige auto wat een wegligging, rijplezier met open kap e.d. ondanks dat i.e. aan de krappe kant voor me was (1.91) heb ik bijna 2 jaar met heel veel plezier in gereden zonder noemenswaardige kosten, uiteindelijk weggedaan voor een 993 targa omdat die ruimer was. zoals Horn altijd zegt ieder zijn meuk, maar ik zou eerder een 2003 Boxster S kopen met bv glazen achterruit als een 1999 996 cabrio, ik weet niet hoe de prijsverhouding is maar dat zal elkaar niet veel ontlopen. |
Auteur: | Airhead [ 17 jan 2009 11:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Ahh, twijfels . . . | |||||||||
Definieer eens "niet echt budget"? Ik zou toch echt zorgen dat je minstens €5000 oid. achter de hand hebt/redelijk snel beschikbaar kunt hebben om "tegenvallers" op te kunnen vangen. Weinig is frustrerender dan een wegens geldgebrek groen uitgeslagen stilstaande cabrio(-kap) op je oprit. |
Auteur: | Peter [ 17 jan 2009 12:09 ] |
Berichttitel: | |
Niet echt budget voor onderhoud en Porsche gaan moeilijk samen. Dit zal zeker gelden voor een 964, alleen al omdat het een +15 jaar oude auto is. Boxster is dan en betere keus. Maar het blijft een Porsche. Ook bij en Boxster kan je opeens tegen een onderhoudsbeurt aanlopen van +2000 euro. |
Auteur: | turbocruiser [ 17 jan 2009 12:39 ] |
Berichttitel: | |
De eventuele meerkosten van onderhoud aan een 964 vallen m.i. weg aan het verschil in afschrijving t.o.v. een Boxster. Volg je hart! |
Auteur: | Anton [ 17 jan 2009 18:00 ] |
Berichttitel: | |
Een particulier schrijft toch niet af... Maarrr, wat denk jij dan dat het jaarlijks waardeverlies + onderhoud voor een Boxster is en voor een 964? Noem eens wat getallen! Boxster staat bekend om zijn betrouwbaarheid en de relatief lage onderhoudskosten (kan nog steeds heel leuk zijn een 80K of 160K beurt maar goed). Als je het preventieve en noodzakelijke onderhoud doet komen daar zelden onverwacht hoge kosten bij. Dit itt tot de oudere en luchtgekoelde Porsches. |
Auteur: | Ernest 986 [ 17 jan 2009 18:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Anton schreef
En als je hem inruilt dan? Dan heb je ook niet afgeschreven? Een goede 964 zal minder in waarde dalen omdat er gewoon minder van zijn. De Boxster (S) is gewoon een modernere en zeer goede auto. Eigenlijk prettiger/makkelijker dan mijn 964C4 maar ja die heeft toch ook wel weer veel karakter voor mijn gevoel dan. Kan mij voorstellen dat de keuze moeilijk is. Maar de dochters kunnen in de 964C4 wel achterin !!!!!!! |
Auteur: | MarkS [ 17 jan 2009 19:02 ] |
Berichttitel: | |
Onverwachte hoge kosten kun je bij de oudere modellen ook wel redelijk voorkomen of in de greep houden. Je moet gewoon zorgen dat je een goede koopt. Geef daar liever wat meer aan uit. En steek de nodige tijd en energie in het "vooronderzoek" en AKK. Dat betaalt zich later 100% terug. |
Auteur: | horn [ 17 jan 2009 19:10 ] |
Berichttitel: | |
ook bij een goede kan het erg tegenzitten (afgebroken tapeind ofzo) goed onderhouden, bij een goede AKK niks uitgekomen en toch een megategenslag. Ze halen bij een AKK natuurlijk niet de motor los... En iets dat het nu probleemloos doet, kan morgen kapot zijn. Maar als je een goede koopt met een goede historie en een goede AKK, verklein je het risico natuurlijk wel. Maar je sluit het niet uit! |
Auteur: | Sander911 [ 17 jan 2009 19:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
getuigt niet echt van kwaliteit...gelukkig heb ik (tot nu) betere ervaringen Misschien kan topic starter beter voor megane CC gaan? |
Auteur: | horn [ 17 jan 2009 19:31 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
BS. Heeft meer te maken met gebrek aan onderhoud en TLC bij vorige eigenaars imho. |
Auteur: | Sander911 [ 17 jan 2009 19:34 ] |
Berichttitel: | |
Uiteraard, kwalitatief zit het karretje toch goed in elkaar (mag ookwel voor die centen)!! |
Auteur: | horn [ 17 jan 2009 19:37 ] |
Berichttitel: | |
dát bedoel ik |
Auteur: | rovanderwal [ 17 jan 2009 21:20 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt voor jullie meningen... Ik houd mijn lease auto ernaast en wil deze privé rijden. Het budget is voor dit voorjaar €25.000,- Daar houd ik nog een potje naast van €5000,- voor onderhoud in het eerste jaar. Ik ga hem waarschijnlijk in Duitsland halen en daar heb ik al veel zitten kijken en kun je een redelijke 'S' halen voor 22.000. Dan moet ik hem nog hierheen halen en waarschijnlijk een klasse III alarm er in voor de verzekering. Iedere maand houd ik sowieso €150,- apart voor onderhoud. Zodat ik nog wat opbouw en het niet 'zo hard' aankomt als er wat aan moet gebeuren. Ik begon even te twijfelen, maar ik zie dat de 'S' die ik wilde een hele goede keuze was. Lekker van genieten! Had ik hem maar al... haha |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 17 jan 2009 21:34 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad een goede keuze zo'n Boxster S. Have fun! |
Auteur: | rovanderwal [ 17 jan 2009 21:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
WOW! Heb ik nog wat om te sparen... Na de dubbele 18" 5 spaaks die ik er graag onder wil (of RH-cup) ga ik voor de Zeintop voor de winters hier in Nederland. Mensen, bedankt! |
Auteur: | Anton [ 17 jan 2009 21:44 ] |
Berichttitel: | |
Goede keus. Ik denk dat je er veel plezier mee gaat beleven. Een tip : leer de auto kennen voordat je hard bochten gaat nemen en vooral, voordat je vol gas gaat geven in bochten. De combinatie met een natte weg kan je namelijk behoorlijk in de problemen brengen (ik weet waar ik het over heb ). De grenzen liggen namelijk zo ver dat je gaat denken dat alles kan... totdat je over het kritische punt heen gaat en dan is er geen houden meer aan. Maar de wegligging is beter dan van menig elfje, dus, no real worries. En het geluid van een 986 Boxster S als je gas geeft met open kapje; heeeeeeerlijk. Doet me altijd denken aan het geluid van de 1973 911 2.4S met mechanische injectie. Brrrrr P.S. Ik zou gewoon een tweede hands hardtop zoeken. Als je een courante kleur gaat kopen is die waarschijnlijk gewoon in de goede kleur te vinden. |
Auteur: | barolo [ 17 jan 2009 23:36 ] |
Berichttitel: | |
Goed plan om bij de Duitse buren te gaan shoppen voor een S. Hou jij ons nog een beetje op de hoogte van je vorderingen? |
Auteur: | amandus [ 18 jan 2009 0:54 ] |
Berichttitel: | |
Gelukkig je bent uit de kast ....een S gaat het worden , mooi |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |