Auteur |
Bericht |
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Marktwaarde 996
- Afgesplitst van een 996 advertentie -
Ik zat gisteren op Marktplaats te snuffelen: P 996 voor onder de 25.000! En een flink aantal tussen 25.000 en 30.000. Is dat niet heeeeel erg goedkoop?
René
|
19 jan 2009 0:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Er is volgens mij wel een trent die wijst op een waarde vermindering. Ik heb de indruk dat de bodem nog niet bereikt is.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 jan 2009 0:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Was mij ook al opgevallen. De prijzen beginnen zo langzamerhand onder die van de 993 te duiken. Heeft o.a. te maken met productieaantallen en de grotere vraag naar "de laatste luchtgekoelde".
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 jan 2009 16:56 |
|
|
JP-S
|
996
Ik heb recent ook alle sites afgelopen op zoek naar koopjes. Mijn conclusie is dat vooral de auto's die je niet moet willen hebben in prijs aan het dalen zijn.
De goede autos blijven redelijk normaal geprijsd. Ik had serieus naar verschillende 996 4s'en gekeken bij dealers en handelaren. Er was wel onderhandelingsruimte maar ook niet weer in de duizenden euro's.
Goede autos met mooie historie en kilometerstand worden eigenlijk allemaal nog steeds redelijk snel verkocht. Met zooi blijf je nu zitten.
|
19 jan 2009 17:06 |
|
|
horn
PF #57
|
4S, turbo, GT2, GT3, GT3RS etc zijn niet vergelijkbaar qua prijsontwikkeling met de reguliere 996. Die dalen echt wel hard. En ook de goede
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jan 2009 17:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Beetje a la de 2.7. Type ervoor (2.4-993) is voor de puristen interessanter, type erna (SC-997) heeft de (geruchten over eventueel twijfelachtige misschien wel eens optredende) motorproblemen niet. Naar mijn mening zal een 996 over 10 jaar een van de minst gewilde 911's zijn. En als er inderdaad al bij Pon 996-en onder de 30 op MP staan....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 jan 2009 17:09 |
|
|
Patrick
|
Gaat goed.
Misschien dan toch een 996 3.4 tip volgend jaar ?
|
19 jan 2009 17:15 |
|
|
JP-S
|
996
Jullie zijn een mooi stel!
Geef ik net een hoop geld uit aan een 996 4s wordt hier gelijk de eerste afschrijving versneld doorgevoerd........jammer hoor
|
19 jan 2009 17:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...wat ik niet goed snap is de "waardevastheid" van de 4S... zal wel met esthetiek te maken hebben zeker? Maar ergens worden die prijzen toch kunstmatig hoog gehouden naar mijn gevoel.
=> wat niet wegneemt natuurlijk dat het een prachtig mooie auto blijft!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 jan 2009 17:23 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk een beetje hetzelfde als met de 993 4S - slowest Porsche ever produced (bij wijze van spreke dan). Relatief weinig van gemaakt en een bijzonder model. Twee redenen om de prijs minder hard te laten dalen als bij de 'gewone' modellen. Ik zou overigens ook niet weten hoe je wereld/europawijd prijzen kunstmatig hoog zou moeten houden... Vraag en aanbod
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jan 2009 17:26 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
prijsafspraak moeilijk => je hebt gelijk!... of zou Porsche de dealers lichtjes aansturen die dingen in tweedehandfs ni te zeer af te prijzen? ik weet het , het is misschien ver gezocht
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 jan 2009 17:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Deels met gast eens. De echt goedkope zijn meestal of rare kleuren of lekkende. Goedkoopste die ik in NL zag is hier een paar weken geleden besproken. 21K (?) maar wel met RMS probleem.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 jan 2009 18:44 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Wellicht een hele stomme vraag maar wat is RMS?
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
19 jan 2009 19:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Root mean square.
En rear main seal als je een virus op hebt gelopen...
|
19 jan 2009 19:13 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Zakt de 997 2s met de 996 2s mee
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
19 jan 2009 21:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wolbert verkoopt ze niet meer?
_________________________________________ oud is beter
|
19 jan 2009 21:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hij heeft ze nu niet in de verkoop staan of heeft verklaard ze niet meer te willen inkopen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 jan 2009 21:47 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
inzicht
Kijk beter laat dan nooit om tot een goede inzicht te komen ik roep het al jaren.
|
19 jan 2009 22:17 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 jan 2009 0:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
of als een broek zonder knopen... zoals ze in Den Belgique zeggen
_________________________________________ Got coffee?
|
20 jan 2009 1:18 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik doe het ff natte vingerwerk.Maar het klopt denk ik wel zo'n beetje(geen zin om het exact uit te zoeken)de 993 in 4 jaar ca 20.000stuks gemaakt.En de 996 in 5 jaar ca 120.000 stuks gemaakt.
Dus veel meer aanbod plus de auto's zijn relatief goedkoper geworden.
In 1994 koste een 993 ca 100k nu bijna 15 jaar later ca 120k.
Normaal zijn de prijzen in zo'n tijd bijna verdubbeld.
Oja.. ik denk dat de 997 ook die kant opgaat.Daar zijn er nu al nog meer van gemaakt.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 jan 2009 1:33 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar heeft Erwin wel een punt dacht ik
Ze zijn ook veel gebruiksvriendelijker geworden en inderdaad de prijs is niet enorm gestegen
Weet nog dat Porsche de bakens ging verzetten er kwam een blik Japanners en namen de fabriek onder de loep om alles wat soepeler/goedkoper te laten verlopen
Denk wel dat een mooie dikke 996 4S toch wel aardig wat geld waard blijft
En wat ik door ervaring ook wel heb ondervonden is dat een "echte" altijd geld waard blijft
Er komen nu heel wat gebruikte 997's op de markt, heel veel willen het nieuwe type hebben en dat drukt de prijs ook behoorlijk
Wie zei dat ook weer , elk nadeel heeft zijn voordeel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 jan 2009 8:44 |
|
|
JP-S
|
996
@drknauf
Nu zoek je inderdaad ook wel een ouwe onderbroek uit zeg. Durf jij 45k (prijs inclusief import) neer te leggen voor een auto met meer dan een ton gelopen en geimporteerd vanuit de vs naar duitsland en dan nog eens naar nederland (lekkere historie) en dan ook nog eens niet via een officiele dealer...??
Of geeft de rest van het aanbod van de handelaar je het vertrouwen dat je zoekt? Hij heeft ook leuke caravans trouwens!
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-sanwald.html
Je weet het he: de eerste 1 a 2 pagina's van dit soort autopaginas kun je standaard al overslaan.
|
20 jan 2009 10:06 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Natuurlijk zie je nu allerlei gebakjes aangeboden worden voor feestprijzen, de 996 loopt al wat jaartjes mee, daar zit echt wel rotzooi tussen. Voor een goede wagen zal je nog steeds goed wat euro's moeten neerleggen. Ik zag laatst een 993 voor 20K, en natuurlijk op MP. MP is echter voor een deel het afvalputje van de markt en niet altijd maatgevend (en dat zelfde zal gelden voor de dealerprijzen, die zullen aan de bovenkant zitten).
|
20 jan 2009 10:28 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Idd voor een deel maar naast specialisten zie je ook dealers frequent adverteren dus doelgroep zal er wel rondhangen
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
20 jan 2009 11:18 |
|
|