| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Short shift 997
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=21606
Pagina 1 van 1

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 13:54 ]
Berichttitel: 

Zeg John of Paul,

Heb een paar keer met een 997 met korte schakeling gereden, maar is dit altijd in combinatie met een "korte" koppeling :?:
Vind dat zo happerig en wat zwaar gaan, en gezien Paul zijn leeftijd :oops:

Auteur:  Hielkema993S [ 21 jan 2009 14:35 ]
Berichttitel: 

Ik zou hier een ander topic voor openen... :wink:

:popcorn:

Edit: :thumleft: & :salut:

Auteur:  Paul II [ 21 jan 2009 14:55 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:
Heb een paar keer met een 997 met korte schakeling gereden, maar is dit altijd in combinatie met een "korte" koppeling :?:
Vind dat zo happerig en wat zwaar gaan, en gezien Paul zijn leeftijd :oops:

Weet nu niet wat je bedoelt Hans.
Short shift is alleen de schakelpook, niets met koppeling. Laatste in "korte" versie weet ik ook niets van en ben toch redelijk op de hoogte 8)

Los van mijn 40+ leeftijd, vind ik de standaard schakeling perfect en dus dit extra (ook) niet genomen :wink:

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 15:11 ]
Berichttitel: 

Was laatst bij Luitink en daar stond ook een 997 met een korte schakeling :!:
Hij vertelde dat er dan ook automatisch een sportkoppeling bij werd geleverd, je voelde ook dat deze zwaarder ging :oops:
Had ook nog een vraag over het verstellen van het onderstel met het knopje op het middenconsole, volgens mij zit er dan ook een klokje op het dashboard.
Is dit een optie wat echt moet :?:
Vast bedankt voor de info.

Auteur:  Lydia [ 21 jan 2009 15:36 ]
Berichttitel: 

Pinokkio schreef:
... Los van mijn 40+ leeftijd ...

Dat zijn héél wat plusjes dan! :wink:


Op zoek naar een 997 Hans?

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 15:40 ]
Berichttitel: 

Wil je Paul niet zo plagen Lydia :!: :oops: :lol:

Ben zelf nog erruug in mijn schik met die dikke 911, maarja die kinderen he :idea:

Herkenbaar :?:

Auteur:  Lydia [ 21 jan 2009 16:10 ]
Berichttitel: 

Nee, mijn kinderen roepen juist altijd dat ik de mijne niet mag verkopen. Ook niet voor 'een mooiere', want die is er niet volgens hen! :mrgreen:

Mocht ik ooit de lotto winnen, dan zou ik toch wel zwichten voor water.
Ik zag afgelopen vrijdag een 997 4S Targa MKII in een parkeergarage staan. Prachtig! Of een Turbo Cabio, die vind ik ook cool ... ach dromen genoeg! :wink:

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 16:35 ]
Berichttitel: 

Klopt, maar wel een 997 GT3 en dat is ff te hoog gegrepen :oops:

Auteur:  thomas993 [ 21 jan 2009 16:48 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:

Had ook nog een vraag over het verstellen van het onderstel met het knopje op het middenconsole, volgens mij zit er dan ook een klokje op het dashboard.
Is dit een optie wat echt moet :?:
Vast bedankt voor de info.


Hans dat knopje op de middenconsole als je de PASM bedoelt, dat is toch standaard op de 997S, onderstel zakt dan 10mm, had ik ook op de 997S, en die was zonder "klokje"

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 16:58 ]
Berichttitel: 

Zou best kunnen Thomas, ik reed met een S van een kennis en onder het rijden zette hij hem op sportstand en dat was behoorlijk stug.
Daar zat een meer vemogenpakket op en een korte schakelbak en sportkoppeling, was toch heel sportief :idea:
Moet wel toegeven, heeeeeeeeel wat anders dan de dikke 993 :!:

Auteur:  Paul II [ 21 jan 2009 17:00 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:
Was laatst bij Luitink en daar stond ook een 997 met een korte schakeling. Hij vertelde dat er dan ook automatisch een sportkoppeling bij werd geleverd, je voelde ook dat deze zwaarder ging :oops:
Had ook nog een vraag over het verstellen van het onderstel met het knopje op het middenconsole, volgens mij zit er dan ook een klokje op het dashboard.
Is dit een optie wat echt moet :?:

De Short shift of sport shift is echt uitsluitend de schakelpook die korter, nog directer schakelt, maar zeker koud ook hakeliger. Dat van die koppeling zal ik zaterdag eens navragen bij een PZ 8)

De schakelaar voor het sportonderstel (schokdemper symbool) hoort bij de optie PASM (Active Suspension) wat standaard is bij S-uitvoering.
Het klokje is van de optie Sport Chrono pakket. Dit laatste pakket zorgt er voor dat in de sportstand naast het onderstel ook de motor in de sportstand gaat: directer reagerend gaspedaal, fellere motorkarakteristiek, later en harder in de toerenbegrenzer, kortom circuitachtige karakteristieken (maar daar zal je dit onderstel toch vrijwel alleen gebruiken). En daarnaast dus vastlegging van rondetijden, zowel op de analoge klok als in het PCM geheugen.
Optie die moet :roll: Wat moet er op EEN auto :lol:
Maar vind het dashboard wel kaal zonder, als je het eenmaal een keer gezien hebt.

(Sport Chrono biedt ook nog wat extra persoonlijke instellingen zoals verlichting die even aan blijft en dat soort essentiele dingen :D )

Auteur:  molen934 [ 21 jan 2009 17:14 ]
Berichttitel: 

Kijk daar steek je weer wat van op :idea:

Dank je Paul.

Auteur:  alex987 [ 23 jan 2009 0:05 ]
Berichttitel:  SPORT CHRONO PAKKET

indien het sport chrono pakket als optie aangeschaft word in combinatie met het pdk versnellingsbak krijg je ook de launch control functie erbij .
ik heb deze functie op de porsche world roadshow in oktober op het rdw circuit diverse malen mogen uitproberen en het werkte perfect .
de testauto werd van s,morgens 09.30 to 16.00 (10dagen lang) met lauchcontrol aan sprintjes getrokken en gaf geen krimp indrukwekkend :shock:
de meeste andere merken auto,s met dit syst. kan je na 30 runs naar de dealer brengen voor nieuwe koppelingplaten . :wink:

Auteur:  amandus [ 23 jan 2009 2:13 ]
Berichttitel: 

Bij BMW mag je de launchcontrol maar 10 keer gebruiken is mij verteld ,Porsche de hele dag door :lol: :lol: Wat een top kwaliteit

overigens mocht ik het niet gebruiken op de roadshow .....

Zelf nog steeds niet gebruikt de launchcontrol ....wachten op beter weer ...

Auteur:  alex987 [ 23 jan 2009 23:37 ]
Berichttitel:  launch control

@ amandus het was de donker groene cabrio deze mocht op onze dag continu gebruikt worden voor lauch control en slalom/ uitwijk proef met en zonder esp . 8)

Auteur:  amandus [ 23 jan 2009 23:40 ]
Berichttitel: 

klopt, heb ik ook in gereden , maar bij ons waren ze streng met de Launching , mochten we niet . Wel uiteraard zonder en met esp gereden ...

Vond de cayman erg kicken , had ik zwaar onderschat :!:

Auteur:  Newt [ 24 jan 2009 11:59 ]
Berichttitel: 

amandus schreef:
Vond de cayman erg kicken , had ik zwaar onderschat :!:


Heb zelf ook de short-shift op de cayman S PD1 zitten; en inderdaad een zwaar onderschatte auto..

. 8) http://www.youtube.com/watch?v=rruO7P5yrFA

Auteur:  Marco [ 24 jan 2009 13:18 ]
Berichttitel: 

nette lijnen hoor :thumleft:

Auteur:  marino [ 24 jan 2009 15:19 ]
Berichttitel: 

amandus schreef:
Bij BMW mag je de launchcontrol maar 10 keer gebruiken is mij verteld ,Porsche de hele dag door :lol: :lol: Wat een top kwaliteit

overigens mocht ik het niet gebruiken op de roadshow .....

Zelf nog steeds niet gebruikt de launchcontrol ....wachten op beter weer ...


Ik heb mij laten vertellen dat je de launch control van porsche nadat je hem 1x hebt gebruikt weer even 'rust' moet gunnen. (iets van 10 minuten of zo). Dus ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn.....

Auteur:  amandus [ 24 jan 2009 15:34 ]
Berichttitel: 

Newt schreef:
amandus schreef:
Vond de cayman erg kicken , had ik zwaar onderschat :!:


Heb zelf ook de short-shift op de cayman S PD1 zitten; en inderdaad een zwaar onderschatte auto..

. 8) http://www.youtube.com/watch?v=rruO7P5yrFA


Newt , kicken bak en strak filmpie :!:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/