Auteur |
Bericht |
del_daele
|
porsche 944 waarop letten bij aankoop??
ik ben opzoek naar een porsche 944
maar ik weet niet waar ik moet opletten?
en er staan er veel te koop met 250 000 km en meer maar zijn deze motoren dan nog betrouwbaar ??
|
21 jan 2009 15:52 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Welkom hier!
Allereerst kan je kijken op: het lijstje van Pascal
Ook kan je hier kijken. Staat redelijk overzichtelijk enkele zaken waarop te letten.
Of een auto met zo'n KM-stand betrouwbaar is heeft natuurlijk met het onderhoud te maken en zal per wagen verschillen.
Hoe dan ook, lijkt een auto goed, altijd AKK laten doen. Kost een keer 150 euro ofzo maar is zeker de moeite waard. Geeft iets meer zekerheid. Heb zelf mijn 944S2 cabrio laten keuren bij Paul Geeris, erg goede ervaring.
Veel succes met je zoektocht!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
21 jan 2009 17:24 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Mits goed onderhouden zijn de 944 motoren bullitproof. Ik heb met de mijne ruim 95000km gereden, en hij stond al op 204000 toen ik hem kocht. In het begin dat ik hem had heb ik wel wat gevolgen gehad van achterstallig onderhoud en zeer lange stilstand, maar ik weet zeker dat degene die hem van mij heeft overgenomen daar geen last van zal hebben! Dus na meer dan 3 ton was dit nog een zeer degelijke en betrouwbare auto.
_________________________________________ NPC 0577
|
21 jan 2009 23:34 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Kan het bovenstaande bevestigen.. zorg dat de riem op tijd vervangen is en zo`n blok blijft gewoon gaan..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
22 jan 2009 20:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Dan is het hoog tijd om je blok te reviseren... Bij 250k zijn de drijfstanglagers zeker door het witmetaal heen. Langdurig op zn donder geven kan ie dan beslist niet tegen: gevolg dus een blok wat bij het oud vuil kan.
Normaal rijden en af en toe doorgassen kan nog prima, maar ga nooit, maar dan ook NOOIT het circuit op (of stevig, tot aan 'tire scrub' toe, linkse bochten pakken op de weg). Ze gaan er dan snel aan. Zoek maar op 'number 2 rod bearing failure' op bijv pelican parts of rennlist, het is een maar al te bekend euvel die veel makkelijker voorkomt met versleten lagers!
|
23 jan 2009 19:59 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik kende totaal geen voorgeschiedenis van de auto, dus wie weet waren de drijfstanglagers al eens vervangen. In ieder geval heb ik de auto tot op het laatst toe dat ik hem had regelmatig de sporen gegeven, maar ik ben er buitenom de NPC slalom ook nooit mee op het circuit geweest. En het is zoals met elke auto, je moet er ook een beetje geluk mee hebben .
_________________________________________ NPC 0577
|
23 jan 2009 23:08 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik ben het niet met 944 guy eens, ik heb regelmatig motoren open gehad die zo'n 3 ton op de teller hadden en een aantal seizoenen racen achter de rug hadden, bij demontage bleken stuk voor stuk de originele lagers er n og in te zitten.
een 944 motor gaat stuk door drooglopen (dus zonder olie) de meest voorkomende oorzaak daarvan is een scheurtje in (of het geheel afbreken van) de olie aanzuigbuis
|
24 jan 2009 0:20 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
@ 944-guy: Motoren slijten allemaal, het aantal draaiuren (gereden km) is slechts 1 van de factoren die de slijtage bepalen. Onderhoud en gebruik hebben een veel grotere invloed op de slijtage als draaiuren of gereden km. Om dus maar zo te stellen dat een blok met 250.000km tegen een revisie aan zit is wel heel kort door de bocht.
Had van jou toch iets meer inzicht/nuance verwacht.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
24 jan 2009 14:04 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
In wat ik er over gelezen heb en naar aanleiding van eigen ervaring met andere auto's : controleer de historie van de distributieriem (+spanrol+waterpomp). Zoals Brian951 ook al zegt.
Indien niet bekend en de riem ziet er gebruikt uit : preventief vervangen.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
24 jan 2009 16:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
TWee maal 944 gehad en beiden de sporen gegeven, fotootje onder mijn nickname is van een 944 type 2 op de duitse autobahn!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 jan 2009 22:10 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Mwoah, mijn ervaringen zijn toch anders. De lagers die niet kapot waren na de vastloper waren ook versleten, alsmede de balansaslagers. Onderhoud is verder gewoon prima geweest, dus het is op zijn minst opvallend, of we doen structureel iets verkeerd maar aangezien mn pa vanaf zijn 20e al keverblokken in een weekend wist te reviseren lijkt me dat vergezocht.
De 'nieuwe' 2e hands onderblok had ook versleten lagers (km's onbekend).
Verder had onze volvo (740 met 250-300k, dus het pre-ford tijdperk) bij de revisie ook al versleten lagers.
Tot nu toe hier dus 3-0, toch opvallend voor autos die allemaal om betrouwbaarheid bekend staan. Een garagehouder zal natuurlijk meer ervaring hebben.
|
27 jan 2009 13:09 |
|
|