Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:58



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
928: motor en automaat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 928: motor en automaat?
Sinds november 2008 ben ik in het bezit van een 928S4 automaat bj 1990.
M'n 4e alweer, ik tref het nooit met dirt model maar ik geef niet op. Nu dacht ik weer een toppertje te hebben, totdat de motor gek ging doen. Laag stationair toerental en soms bij een stoplicht afslaan. Na starten loopt ie weer prima. Je raakt eraan gewent maar nu schakelt me bak niet. Je kan rijden tot wel 3000 toeren maar overschakelen hoo maar, gas loslaten en er volgt wel een schakeling. Dit bij elkaar maak het rijden wat ongemakkelijk. Weet iemand wat deze problemen kunnen zijn? Ik hoor het graag want ik blijf een 928 liefhebber.
PS, er komt ook nog vocht binnen, bij de achterklep zie je tijdens het rijden in de regen druppels naar beneden vallen. Is het vervangen van het rubber de oplossing.


28 jan 2009 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Welkom Kikkeroog :!: Vasthoudend typje. :wink:

Succes met de auto, er zijn vast wel techneuten die een antwoord voor je hebben.
Ik niet, maar ben wel benieuwd. (het lijkt me een electronica probleem waar 928-jes nogal last van schijnen te hebben. Behalve je vochtprobleem dan, maar misschien is dat wel de oorzaak...)
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


28 jan 2009 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Lager stationair toerental in combi met afslaan auto.........Starten en weer fatsoenlijk lopen van de motor........Schakelen van automaatbak alleen mogelijk bij gas loslaten ? :scratch:
Dit lijkt mij een vacuümprobleem,en niet direct een electronica-probleem.
Ik zou eerst alle luchtslangen en vertakkingen nakijken. :idea:
Succes ermee.
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


28 jan 2009 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Mbt het toerental: het kan zo simpel zijn als de verkeerde luchtfilter!
Mn pa kocht een 928 GT van iemand en die had ook een te laag stationair toerental. Bleek dat die kerel zn luchtfilter verkeerdom had :shock: Verder kwam mn pa erachter dat het filter van een oudere 928 ook gewoon past. Maar die is gewoon vlak en zal vergelijkbare problemen geven.
De versies met een MAF hebben namelijk een bol luchtfilter, zet je die verkeerdom dan komt ie te dicht op de MAF opening en beperkt dat de instroom. Met het platte filter heb je dat ook maar iets minder extreem.
Het schakelen lijkt mij idd puur een vacuum probleem (lek, of verstopt).
Dit lijken mij beiden geen verschrikkelijke problemen en je auto hierom wegdoen is gewoon dom!


28 jan 2009 13:30
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.
Best
Bericht 
Beste Kikkeroog...

Weet je wanneer de LH unit is gereviseerd.. ik bied je tegen verzendkosten een check aan, dat is binnen 2 minuten gedaan op de testbench...(www.928-ecu-repair.com)


MvG


28 jan 2009 13:44
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RS60 Spyder, Steady Eddy, Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.