| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
01/01 964 America GS Hardtop Roadster http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=21757 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 18:48 ] |
Berichttitel: | |
volgens mij maakr de eigenaar van deze auto alles in eigenbeheer, de auto begon met "normale" onddrdelen die hij vervangt voor carbon onderdelen. ik snap alleen niet dat iemand zo'n unieke auto verbouwd, had beter een andere kunnen kopen en verbouwen. Ik heb alle topic er over gelezen en het is wel machtihg mooi wat hij ervan maakt. een hardtop met schuif dak trouwens heb ik op foto gezien. wel grappig dat ik je vertelde over deze auto en dat je nu op speur tocht bent. robert |
Auteur: | md [ 01 feb 2009 18:48 ] |
Berichttitel: | |
erg mooi , alleen moet er nog wat aan dat interieur gebeuren.... |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 01 feb 2009 18:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik ben heel erg benieuwd hoe het dak eruit ziet |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 19:23 ] |
Berichttitel: | |
dat dak ben ik aan het zoeken, ik sla die foto's nooit op dus kan even duren. wel nog info van de eigenaar over de auto: Humpty Dumpty is a 2 wheel drive Tiptronic Cabriolet. It has steel doors and fenders, two seats, air conditioning, high power stereo including a graphic equalizer, very full leather interior, door panels with storage compartments, a specially made (to also fit with the removable hardtop with electric sunroof and heated rear window) by Porsche AG roll bar covered in leather (which could be replaced by carbon fiber but I like the original factory piece), standard Porsche safety glass windshield and windows, etc., etc. (including two ashtrays -- one in each door -- I do not smoke but someone at Porsche AG thought it was a good idea). In other words, as Herr Singer said the last time he saw it, "it's a car". Current weight is below 2200 lbs (1000 kg). I cannot say how far below that it will go but we are in the final months of reducing rear weight, e.g., engine, transmission and torque converter. As to the brake calipers, they were built to accommodate and currently have 26 mm thick pads installed (in case, in theory, one ever had to do a 24 hour race and wanted to minimalize and possibly eliminate pad changes). If one reduced the pads to 18 mm or less as with most street cars, this would yield a several pound savings overall. Finally, if one removed all of the luxury features, changed steel body panels to carbon fiber (it does have a carbon hood to show what a first class carbon component looks like), removed one seat and changed the other to a carbon fiber race seat, changed to plastic windows, gutted the car as per a club or, even more drastic, a real race car, changed to a manual transmission, removed the muffler and heater boxes, etc., etc., it would weigh below 1650 lbs (750 kg). |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 19:35 ] |
Berichttitel: | |
hehe 400 foto's verder maar |
Auteur: | horn [ 01 feb 2009 19:41 ] |
Berichttitel: | |
400 foto's verder en dan is hij nog niet te zien Jammer dat hij een tip heeft genomen als basis |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 19:45 ] |
Berichttitel: | |
er zijn wel meetings bij hem zodat mensen de auto mogen zien maar geen foto's nemen. dit zijn een paar andere auto's uit zijn collectie en aan de muur hangt de hardtop met schuifdak. deze auto met tip is helemaal naar wens afgeleverd met al die rare optie's. robert |
Auteur: | EriC4C [ 01 feb 2009 19:46 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 01/01 964 America GS Hardtop Roadster | ||||||||||||||||||
Kleine kans ..... ook geen "overzichtsfoto". De eigenaar wil dat kennelijk niet, omdat hij anoniem wenst te blijven. De ware mens weet dat wat ver is ook dichtbij te vinden is. [Zhang Yong]
Wél een speciale tip hè: De America GS is in de basis een 964 C2 WTL, motor is geprepareerd voor races. Speciale versterkte en voor races afgestelde tiptronic (!),. Remmen gebaseerd op de 911 LeMans GT Turbo. Enkel bouts schijven/wielen. En piece de resistance: een cabrioletkap MET electrisch schuifdak (vind ik het meest bijzondere detail). |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 19:49 ] |
Berichttitel: | |
30 juni komt de auto naar een parade dan zullen er ook foto's beschikbaar zijn (overzichts foto's en geen detail) quote van de eigenaar robert linton: June 30, 2009, I hope to have it in Colorado for the Porsche Parade. |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 01 feb 2009 20:03 ] |
Berichttitel: | |
Kijk, dat is precies de goede dag daarvoor! Ik kan er niet op wachten Ik moet wel zeggen dat TipTronic en een Cabrio niet mooi zijn |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 22:01 ] |
Berichttitel: | |
hij heeft zelfs de hitte schildjes van de motor vervangen voor carbon en dan verguld. |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 01 feb 2009 23:00 ] |
Berichttitel: | |
Ik vind de motorkap wel mooi met die groene kleur ernaast |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 23:04 ] |
Berichttitel: | |
heb je die antenne gezien in het rechter voorscherm... robert |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 01 feb 2009 23:13 ] |
Berichttitel: | |
nee |
Auteur: | rob964.c4 [ 01 feb 2009 23:16 ] |
Berichttitel: | |
jouw geplaatste foto's horizontaal tweede rij vierde foto robert |
Auteur: | EriC4C [ 02 feb 2009 10:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat heb jij een klein scherm . Bij mij eerste foto op de tweede rij . De antenne is inderdaad , maar je kunt niet zeggen dat het niet bij de rest past . |
Auteur: | Wimpie77 [ 02 feb 2009 12:47 ] |
Berichttitel: | |
Het interieur moet hij nog aanpassen naar Carbon? |
Auteur: | rob964.c4 [ 02 feb 2009 13:50 ] |
Berichttitel: | |
hij heeft wel enkele dingen aangepast met carbon i het interieur, robert |
Auteur: | Wimpie77 [ 02 feb 2009 13:57 ] |
Berichttitel: | |
Paars carbon? |
Auteur: | rob964.c4 [ 02 feb 2009 14:45 ] |
Berichttitel: | |
pure porno robert |
Auteur: | Wimpie77 [ 02 feb 2009 14:55 ] |
Berichttitel: | |
Als je dan toch porno uitoefent dan maar in een P! |
Auteur: | turbocruiser [ 06 feb 2009 22:09 ] |
Berichttitel: | |
Zal best aardig van zijn plaats komen met dat gewicht, maar verder vind ik het een afzichtelijk monster, interieur is zum kotzen. |
Auteur: | Dick [ 07 feb 2009 16:07 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb hier een oud nummer (1994) van een Amerikaans Porsche magazine ( Excellence) met daarin een foto verslag van dit groene ding. De interieur foto's van toen wijken toch niet echt veel af van de foto's uit 1994.... Evenals vele andere onderdelen die ik op de nieuwe foto's zie, maar goed, dit terzijde. Dit is een 'Sonderwünsch' welke speciaal door Porsche helemaal op verzoek van de eigenaar gebouwd is. Smaken verschillen maar het is dus geen "zelf-verbouw-hobby" ding. By the way: bouw duurde 2 jaar... De Tiptronic is inderdaad een aangepast exemplaar met een andere programmering plus magnesium en carbon onderdelen om 'm lichter te maken. Vooral aan de 'motorzijde' zijn toen al veel lichtere materialen gebruikt. Het lijkt erop dat de (huidige ?) eigenaar nog een stap verder wil gaan. Oh ja: het hardtop-cabrio dak met schuifdak is trouwens door Porsche geleverd en eenmalig gemaakt voor dit groene ding. Mocht er echt iemand interesse hebben over het artikel dan hoor ik het wel en dan kan ik een poging doen om het in te scannen. Groet, Dick |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 07 feb 2009 17:16 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb intresse |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |