| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
RAAAAAAAAAAAAAAHHH: 964 laat me staan http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=21915 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Bertroex [ 12 feb 2009 2:15 ] |
Berichttitel: | RAAAAAAAAAAAAAAHHH: 964 laat me staan |
Hello medeforummers, Ik heb deze week een beetje met gebrek aan passie een 964 in het gebruik. Helaas kan ik nu al zeggen dat het gevoel blijkbaar wederzijds is. 720km deze week gedraaid en ZE LAAT ME IN DE KOU STAAN. Vandaag, de tweede keer deze week, viel de motor gewoon uit tijdens het rijden. Ik was gelukkig op een hoofdweg en had genoeg momentum om, met ingetrapt koppelings pedaal, veilig in een parking te rollen. De auto startte na een goede 3 minuten. Deze avond, na mijn avond consultaties eindelijk klaar om naar huis te gaan, wil het ding niet meer starten. Er is een originele Porsche immobiliser aanwezig, met erbovenop een Clifford G4 after market alarm system. Nu, eens de startonderbreker is ge-deactiveerd en je schakelt het contact in, is er een "trrrticktickticktickTrrrrrticktick" geluid hoorbaar van, bij mijn inzicht, iets wat bovenop de fan in het motorcompartiment zit. Als ik er mijn hand op leg, dan is het net alsof er iets aan het kloppen, kortsluiten, misfiring is? I ruik precies ook een beetje een "acrid" ruikje, alsof iets electrisch aan het doorbranden is. Klinkt dit bekend binnen de 964 rijders? Kan er iemand een advies geven? Morgen gaat ze naar een specialist maar needless to say, She who must be obeyed isnt that happy either! groeten, Bert |
Auteur: | rob964.c4 [ 12 feb 2009 9:07 ] |
Berichttitel: | |
het eerst wat bij mij opkomt is het dme relais, ik hoop voor je dat dat het is, lekker makkelijk te vervangen en niet duur. succes, robert |
Auteur: | Bertroex [ 12 feb 2009 12:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wel, wat mij betreft mag het ding spontaant exploderen of imploderen, want als het het niet zelf doet voel ik de impuls om er met tank over te rijden Maar even naar het OPC voor wat DME relais. Verdomme die kl&*£ nieuwere porsches Grrrrr. Rant over: bedankt voor de tips Bert |
Auteur: | flm900 [ 12 feb 2009 12:31 ] |
Berichttitel: | |
probeer je kalmte te bewaren als hij eenmaal hersteld s ben je het zo vergeten,anders wil ik wel ruilen met mijn suzuki sj 410 van 84. veel succes en geen stress |
Auteur: | anton964 [ 12 feb 2009 13:21 ] |
Berichttitel: | |
kan ook de accu zijn.zo als ik het hoor krijgt de startmotor tewijnig power. kan natuurlijk ook de dynamo zijn die niet meer bijlaad. als je dme kapot is doet hij volgens mij niets. als het je startonderbreker is doet hij ook niets.dus dat denk ik niet dat het is. gr anton964 |
Auteur: | wolf [ 12 feb 2009 13:33 ] |
Berichttitel: | |
ratelen is dme. en de 964 komt in de buurt van de oude Range R qua elektrische kuren. |
Auteur: | outletvalve [ 12 feb 2009 13:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
WOW dasnietbest als het waar is ! |
Auteur: | anton964 [ 12 feb 2009 13:50 ] |
Berichttitel: | |
een range rover is een ramp.een 964 is zeker 10 x beter.alleen na al die jaren gaan dingen het begeven.is geen schande toch. anton964 |
Auteur: | Bertroex [ 12 feb 2009 14:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Mmmmwel..... Mijn 3.o liters hebben me toch nooit zo laten staan hoor! Zijn toch ook 33 en 30 jaar oud! Bert |
Auteur: | EriC4C [ 12 feb 2009 14:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zeg nou zelf, hoe zou jij reageren als zo over jou werd gedacht? Hij heeft groot gelijk . |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 12 feb 2009 15:39 ] |
Berichttitel: | |
Dit gaat over je 964 Jubi? Mooie auto's, btw |
Auteur: | Jaco [ 12 feb 2009 16:36 ] |
Berichttitel: | |
Ik zat aan de lambda sonde te denken....................of zeg ik nu iets raars... |
Auteur: | anton964 [ 12 feb 2009 16:40 ] |
Berichttitel: | |
dat hij onder het rijden stilvalt zou daar zeker aan kunnen liggen.maar dat is dan vaak in de regen. ze zeggen dat hij dan overgaat op een noodprogramma,maar dat deed hij bij mij niet.de kat is zo warm dat het bijna gelijk weer droog is en dan rijd hij weer normaal tot de volgende plas water. anton964 |
Auteur: | ralf996 [ 12 feb 2009 16:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: RAAAAAAAAAAAAAAHHH: 964 laat me staan | |||||||||
dat zal geen pretje met dit koude weer buiten staan nee, niet echt aangenaam. geen verstand van zaken, maar het is vast iets kleins(hoop ik voor je) |
Auteur: | clemens [ 12 feb 2009 18:36 ] |
Berichttitel: | |
komt bekend voor, volgens mij gewoon accuprobleempje... |
Auteur: | horn [ 12 feb 2009 19:39 ] |
Berichttitel: | |
ik durfde het niet te zeggen, maar toen mijn accu bijna overleden was, deed hij bij het starten hetzelfde.... "trrrticktickticktickTrrrrrticktick" |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 12 feb 2009 19:57 ] |
Berichttitel: | |
Tis gewoon ouwe troep. Weg donderen die handel Gewoon eventjes ontstressen. Nieuwe auto's gaan ook wel eens kaduk, laat staan eentje uit de vorige eeuw. |
Auteur: | Rob 944 [ 12 feb 2009 21:28 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat je dynamo stuk is. Daardoor heb je geen electricitiets-voorziening tijdens het rijden,en wordt de accu aangesproken.Maar ook die is op een gegeven moment leeg,je spanning zakt in elkaar,en dan is het gedaan met de pret. Dat trrrrttrrrrr-geluidje is een relais wat wel/niet opkomt (maar dan snel achter-elkaar),omdat er niet voldoende spanning is. Heb dit grapje destijds bij mijn BMW gehad. Hoop dat het daarbij blijft. |
Auteur: | ruud964 [ 12 feb 2009 21:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Inderdaad hoe minder hoe beter |
Auteur: | WillemB [ 12 feb 2009 23:14 ] |
Berichttitel: | |
idd de dynamo is ook mijn (bescheiden) conclusie, ik ken de symtomen. heb je eerder geen brandend abs lampje gehad?? Had ik namelijk net voordat de dynamo overleed. Je kan het makkelijk testen met een voltmeter (als je die hebt) als je met stationair draaiende motor en alle electrische verbruikers verlichting ect.. uit, op de accupolen moet je zo'n 13 a 14 volt meten, alles daaronder jammer maar helaas dynamo defect Ik heb bij de P specialist vorig jaar november een ruilexemplaar laten monteren a 550,-- euries incl BTW en montage. |
Auteur: | anton964 [ 06 maart 2009 23:58 ] |
Berichttitel: | |
en hoe is het afgelopen?of opgelost? gr anton964 |
Auteur: | dynamic [ 07 maart 2009 0:38 ] |
Berichttitel: | |
Ik ga ook voor te lage spanning op de startmotor. Als ik een bijna lege accu (ja hoe is het mogelijk met een porsche ) heb maakt de startmotor hetzelfde geluid. Volgens mij hoor je dan de bendix die intermitterend in de starterkrans komt. Als de accu tijdens het rijden ontladen is heb je grote kans dat de dynamo het begeven heeft. In dat geval lijkt het me niet een specifiek 964 probleem, maar gewoon toeval/pech/normale slijtage. |
Auteur: | Bertroex [ 07 maart 2009 3:16 ] |
Berichttitel: | |
Heb de wagen naar Mike Bainbridge gereden; de enige mechanic die keer op keer uitblinkt in zijn diagnostics en die mijn 924turbo, mijn carrera 3 en eigenlijk elke porsche waar ik mijn tengels op leg minutieus op punt stelt. -Vooraleer ik ging heb ik gecheckt: 1. De battery spanning: alles top 2. de alternator: laad goed 3. de negative earth/aarding doorheen de auto nagekeken: wat corrosie en gunk aan startmotor verwijderd 4. DME relais vervangen 5. Alle connectors in het motorcompartiment met ontkoppeld en met "switch cleaner" gereinigd 6. Het "trrr trr trr" geluid was de Idle control valve: met koude start (of geen start met koude motor) ging dat ding helemaal te keer maar werkt indien het de juiste temperatuur doorkrijgt van de Engine control unit. Hebben de Bosch hammer erop gehad, fouten gecleared maar er was een probleem dat werd aangegeven als "DTC". Mike dacht eerst dat er een after market chip in zat maar de Bosch Hammer erkent de meeste systemen, maar het bleek een slechte connectie te zijn. Uiteindelijk hebben we de CO gemeten, de voltage, de catalyst en de temperatuur en de hele boelbazaar en het bleek dus dat de temperatuur aan de cylinderkoppen op constant 114 graden stond. Dus, temperatuur switch uitgewisseld. Opnieuw hammer erop en na opwarming bleef de temperatuur op 114 graden. Engine control unit onder de passagiers zetel (het is een RHD) eruit gehaald en de connectoren nagegeken, en inderdaad er zat een beetje groene schimmel/poeder aan de switch. Met "switch cleaner" de connectoren helemaal gereinigd maar de Engine Control unit pikt niet de hogere temperatuur van de cylinderkoppen op. Het resultaat is dat de wagen constant op de "choke" rijdt, en tijdens het warme rijden de motor probeert te overcompenseren met benzine. Overigens, ik heb een gemiddeld verbruik van 18 l/100km, wat dus wel een beetje abnormaal is aangezien ik met mijn k-jet SC rond de 10,6l/100km zat met dezelfde rijstijl. Morgen, zaterdag gaat een DDK-er die de CDI boxen herstelt voor onze oudere 911-jes de ECU opengooien en de connectoren nameten op nummer 45 en nummer 30, waarbij nummer 45 is gelocaliseerd op de 8ste plaats van link op de bovenste rij, en 11th van links in de middelste rij van de 55 tand connector in de ECU. We vermoeden dat, gezien de wagen meer dan 10 jaar in de opslag stond, de electrische connectoren een slechte resistance geven. In het slechtste geval moeten we gewoon de ECU uitwisselen. Dat is het voor nu, maar ik houd jullie op de hoogte. Groetjes, Bert |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |