Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Rust Roest???
Ik lees dat veel forumleden hun mooie bezit niet berijden in de winter met al die pekel.
Kan dat wel begrijpen maar is het ook niet slecht voor een auto(porsche) dat die zolang stilstaat? remmen /leidingen/ banden /accu /etc.
Ik heb altijd gehoord dat rust ,roest. Is het niet beter om de P minimaal 1 x per week even warm te rijden en zonodig af te spoelen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
11 feb 2009 22:00 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Het blijft een auto rijden met dat ding!
_________________________________________ NPC 0577
|
11 feb 2009 22:06 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Zonde om te laten staan. En met die sneeuw met winterbanden. Wat een pret in Duitsland.
_________________________________________ Last Rat standing
|
11 feb 2009 22:09 |
|
|
bully
|
gewoon rijden daar zijn ze voor.
|
11 feb 2009 22:13 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Tussen dit en dat zit altijd wat.
In principe komt de 993 met pekel de garage niet uit, maar gedurende de winterperiode zijn er genoeg mooie dagen EN pekelvrij te vinden om toch van de 993 buiten de deur te genieten.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 feb 2009 22:13 |
|
|
bully
|
ik heb in munchen gewoond en daar rijden ze gewoon de winters door hoor, is nu 21 jaar geleden en die 911 rijden nu hier.
|
11 feb 2009 22:16 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
Ben blij dat jullie er ook zo over denken.Het slijt volgens mij meer als die stilstaat.Tis trouwens ook veel leuker om te rijden dan ernaar te kijken!!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
11 feb 2009 22:17 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Rijden met die hap, idd dacht ik ook vanochtend...
Maarja verdorie, na 3 weken stilstand de accu leeg, dat is dan echt balen.
Heb nu wel eindelijk geregeld met eigenaar pand dat ik een kabeltje kan trekken voor een druppelaar, want niets zo frustrerend als een lege accu.
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
11 feb 2009 22:34 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
Ja clemens kan ik over mee praten.Heb nu druppelaar besteld, ga ik zaterdag halen .
|
11 feb 2009 22:39 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Flauwekul natuurlijk, ligt er helemaal hoe en waar die stilstaat. Mijn 993 staat in een verwarmde garage, af en toe aan de druppellader, en ik verplaats hem af en toe.
Maar als je hem door de pekel wil trekken, mij zegen heb je, moet iedereen voor zich bepalen.
|
11 feb 2009 22:49 |
|
|
HunterV
993 Carrera MY2006 (verkocht)
991 Carrera S MY2012 (verkocht)Naarden
|
Re: Rust Roest???
Slijtage door stilstaan gebeurt volgens mij echt alleen bij auto's die echt nauwelijks worden bereden. Volgens mij halen de forummers hier hun auto regelmatig genoeg uit de garage (ook al sla je de pekelmaanden over) om dat te laten gebeuren...
Verder is hoe je met je auto wilt omgaan puur persoonlijk. Ik ben bevoorrecht (althans zo voel ik dat) dat ik elke dag met mijn 993 kan rijden en ik geniet van elke km. Als het weer wat viezer is, dan haal ik 'm wat vaker door de wasstraat (maar dat is waarschijnlijk ook vloeken in de kerk voor sommigen). Als je bang bent dat je P. vies wordt, geniet je er toch niet van en moet je het dus niet doen...ieder zijn keuze dus...
|
12 feb 2009 0:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Ook hier geldt weer - wie betaalt bepaalt. Maar dat is ook een mooie uitspraak Ik zeg rijen rijen rijen met dat wagentje. En afspoelen, maar dat is mijn keus. Ik kan me ook voorstellen dat als je een verwarmde garage hebt en een lekkere daily driver, je je Porsche in de pekelwinter lekker binnen laat slapen. Wordt hij zeker niet slechter van. En ik kan me niet voorstellen dat - zeker als je hem af en toe verplaatst en bijlaadt - er in die 4 of 5 maanden ringetjes en slangetjes gaan uitdrogen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 feb 2009 7:59 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die van mij staat in een verwarmde, ontvochtigde garage met een druppellader. Als ik een paar weken niet rijd verplaats ik haar om de één a twee weken. Op een droge, pekelvrije dag rijd ik er altijd wel een stuk mee. De langste periode van stilstaan is ooit een keer een week of zeven geweest.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 feb 2009 11:00 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Mijn P. staat op een zanderige oprit, buiten, in de sneeuw, zonder jas, zonder kachel, zonder druppelding, (inmiddels) zonder benzine, dus... zo maar even de sneeuw in en tanken met dat gebakje!
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
12 feb 2009 13:20 |
|
|
WdePundert
|
|
12 feb 2009 16:09 |
|
|
amandus
Timeless
|
Doen waar het icoon voor gemaakt is , rijdenrijden en nog eens rijden . Altijd de kracht geweest van dit Super Brand.
Als het FerrArie zou zijn ....die zijn ergens anders voor gemaakt , te weten ....heel veel kijken opmaken en poederen
_________________________________________ Timeless objects
|
12 feb 2009 16:16 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
zie mn onderschrift... wie was 666 ook alweer? Nou, ik ben dus 667...
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
12 feb 2009 16:57 |
|
|
Lydia
|
Er was al een soortgelijk topicje hier over.
Mijn moeder had ooit eens een dure jas gekocht. Die hing ze in de kast, want stel je voor dat er wat mee zou gebeuren ...
|
12 feb 2009 16:59 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Kijk maar in mijn albumpie hoe goed die oude 3.2 bakkies gegalvaniseerd zijn.
Die van mij komt pas weer buiten als het zout door vele regenbuien weggespoeld is. In de tussentijd 8-10 graden en 45% luchtvochtigheid.
Voor zout heb ik wel een ander gebakkie.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 12 feb 2009 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 feb 2009 18:15 |
|
|
WdePundert
|
Lydia, alsof ik je over mijn moeder hoor praten. Die deed het zelfs met koffiezetapparaten. Ze had er altijd eentje extra op voorraad voor het geval dat.
|
12 feb 2009 18:33 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
De mijne staat ook een maand of 3-4 stil in de winter. Kan geen kwaad. Aan de druppellader en regelmatig de wielen wat draaien zodat er geen platte kanten aan de banden komen.
|
12 feb 2009 20:53 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
mijne staat met de pekel ook stil, maar ik voel me dar ook niet heel goed bij. Probeer de auto na een maand toch echt weer de weg op te krijgen (nu 3 weken terug voor het laatst, hij mag dus binnenkort wel weer!).
|
12 feb 2009 21:00 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
Leuk jullie verschillende reacties te horen. Het is waar ieder geniet op zijn of haar manier.Persoonlijk kan ik me niet zo lang inhouden ,en wil graag rijden met de Porsche.
|
12 feb 2009 21:06 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
RIJDEN!!! Als ik langer dan een week niet gereden heb dan krijg ik ontwenningsverschijnselen
Ik spoel haar wel goed af na iedere rit bij dit weer hoor
|
12 feb 2009 23:38 |
|
|
spike
Boxster 987 NPC 1687Amsterdam
|
Er zijn ook mensen die in het dagelijkse verkeer in een andere auto rijden (SUV) dit omdat het gewoonweg niet anders kan.
Mijn Porsche Boxster (987)wordt alleen gebruikt voor de hobby /passie
Mijn Porsche staat in de garage aan de druppelaar en wordt bij tijd en wijle ook nog gewassen en gepoetst. Ook dat is het leuke aan een passie/hobby een beetje aan je auto rotzooien.
Als je er niet dagelijks mee rijdt geniet je volgens mij meer van elke rit omdat het gewoonweg weer een ontdekking is wat er met deze auto's kan.
Een ieder moet denk ik zelf weten of hij/zij wel/niet met regen /pekel/winter rijdt.
Volgens mij hebben we op dit Forum maar een ding gemeen en dat is de passie voor Porsche, en een ieder geniet daar op zijn eigen manier van. net als al dat gezeur over kappersauto en de verkeerde kleur geen lederen bekleding , wel/geen 996 enz enz
Laten we allemaal met een beetje respect voor elkaar enthousiast blijven over onze passie en wat voor Porsche dan ook .
We zijn toch bevoorrecht dat we deze auto kunnen rijden, let maar op al die (jaloerse) blikken als je bij het verkeerslicht staat.
|
13 feb 2009 9:41 |
|
|