Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
De 3.2 van Lindemans is in 1989 in Hamburg op D kenteken geleverd aan de eerste eigenaar; en in 1998 naar NL geimporteerd.
Stel dat Lindemans zn 3.2 weer verkoopt aan een Duitser, is import dan eenvoudiger gezien deze historie; en kan dat evt weer op het oorspronkelijke kenteken ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 apr 2012 22:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
In Duitsland zijn de kentekens regio- en persoons- gebonden ... de kans dat je het "originele" kenteken terug krijgt op die wagen is dus zeer klein Mss doel je op de Duitse brief (kentekenbewijs) - wat je vroeger bij import (naar NL) mocht behouden - maar tegenwoordig toch (ook) in moet leveren. Aan dat stukje papier heb je niks meer. De Porsche dient gewoon in Duitsland aangemeld te worden voor een keuring etc. Het enige wat je moet doen is je Carrera 3.2 bij de RDW aanmelden voor export - neem daarvoor het complete kentekenbewijs en beide kentekenplaten mee. ... het beste is natuurlijk als de nieuwe eigenaar de Carrera 3.2 aanmeldt voor de export (bij de RDW)
|
28 apr 2012 22:37 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Dank je Olaf ! Ik heb nog geen concrete plannen, maar ik overweeg om de 3.2 in Duitsland in de aanbieding te zetten. Ze schijnen erg gewild te zijn daar tegenwoordig. Ik weet ook dat ze met name Deutsche Erstauslieferungen zoeken (C00).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 apr 2012 23:10 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Komt er wat anders voor terug? Je hebt recent nog wel eea verspijkerd of niet?
|
29 apr 2012 11:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
voor de lol even op mobile gekeken, ik word nog wel miljonair
_________________________________________ oud is beter
|
29 apr 2012 12:52 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Met je unieke trekknoppen 3.2.... Of nee, draaiknoppen bedoel ik
|
29 apr 2012 16:30 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Ja "Lindemans" wat komt er voor terug Ga je ook aan een waterkoker
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 apr 2012 17:47 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Als Lindemans eerlijk gaat vertellen waar hij stiekum naar kijkt, dan mag hij hier niet meer meedoen ben ik bang ....
Ik ben mn mooie grote garage kwijt sinds onze verhuizing vorig jaar; daardoor staat de 3.2 momenteel wat te ver weg van huis gestald; het is ook geen auto om vaak buiten voor de deur te laten staan.
lk ben eigenlijk ook wel erg gecharmeerd van een knappe Audi TT met DSG ... Mn zoon vindt het een homomobiel (niks tegen homos maar hij vindt het dus niet bij me passen). Mn vrouw vindt een TT te patserig (nog meer dan mn 3.2 en die vindt ze ook al te patserig). Dus met het opgooien van zo'n TT balletje heb ik ineens veel steun voor het behouden van de oude 3.2.
Het is zeker geen gedane zaak; ik ken mn 3.2 door en door; en het rijden met zo'n ding is en blijft ook bijzonder. Het zou dus zomaar kunnen dat ik lekker in mn 3.2 blijf hobbelen. Maar de hoge prijzen in Duitsland zijn wel verleidelijk en zo'n TT rijdt ook wel erg strak.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 apr 2012 23:11 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Past mijn ex (Becker) wel in een TT
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
29 apr 2012 23:25 |
|
|
bully
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Een TT, dat meen je niet
|
29 apr 2012 23:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
doe dan een 993 TT...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 apr 2012 6:40 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Ja als je toch wat moet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 apr 2012 9:54 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Een TT heb je ook een andere baan als dameskapper ?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
30 apr 2012 12:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Even terug naar de ratio. Je 3.2 wordt alleen maar meer waard en zo'n TT minder. De rijervaring is ook compleet anders. Ik zeg: doe het niet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 apr 2012 12:17 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Wat zou de reden zijn dat duitsers zo veel geven voor een 3,2 en is het alleen de 3,2 die ze op hun verlanglijstje hebben staan? En geven ze er dan echt zoveel meer voor dan hier?
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
30 apr 2012 12:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Ik ben al weer overtuigd denk ik dat beter volwaardig forum lid kan blijven ... De 3.2-tjes zijn in Duitsland gezocht omdat er veel geexporteerd zijn toen ze "oud" waren na een jaar of 10; nu worden het kennelijk gezochte classics. Ik heb verhalen dat ze in Duitsland daarom meer opbrengen dan hier (mits een oorspronkelijk Duitse auto).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 apr 2012 14:20 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
Het zijn toch allemaal oorspronkelijk duitse auto's
|
30 apr 2012 15:18 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: 911 (Carrera 3.2) terug exporteren naar Duitsland
|
01 mei 2012 18:48 |
|
|