Auteur |
Bericht |
douwevanhoute
964 C4 1990Leiden
|
Blower motoren voorin (hoe te vervangen bij 'n 964)
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de blower / fan motoren die voorin een 964 zitten? Ik kan nergens instructies vinden en zelfs in PET en de werkplaatshandleidingen ben ik de locatie nog niet tegengekomen.
Iedereen bedankt voor reaktie
Douwe
|
21 maart 2009 0:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Douwe,
Heb je de zoekfunctie op DIT forum al eens gebruikt
... gebruik bv; Blower AND 964
Succes met lezen en daarna met het uitbouwen van o.a. de benzine-tank
|
21 maart 2009 9:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
succes daarmee, heb e een airco?
het is een leuk project, ben je wel even een paar dagen zoet mee.
De eerste keer dat ik de complete unit eruit haalde was ik twee dagen bezig en toen was het klaar.
dat was de eerste en de laatste keer
hier is een link,
http://forums.rennlist.com/rennforums/964-forum/116451-replacing-evaporator-2.html
zoals olaf zegt:
de benzine tank verwijderen maar ook de radio en de airco/verwarmings unit daarnaast.
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 9:45 |
|
|
douwevanhoute
964 C4 1990Leiden
|
Olaf en Rob,
hartelijk dank. Olaf, ik heb natuurlijk eerst gezocht en ook gevonden in eerdere posts dat de benzinetank eruit moet maar ik ben op zoek naar nog meer informatie.
Rob,
Ja, ik heb een airco. De link die je hebt gestuurd geeft de procedure voor het vervangen van de verdamper aan en die procedure is ook te vinden in het werkplaats handboek. Alleen, ik wil geen verdamper wisselen maar mijn motortjes.
|
21 maart 2009 10:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
waarom wil je ze vervangen?
bedoel je dit:
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 10:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 10:54 |
|
|
douwevanhoute
964 C4 1990Leiden
|
Bedankt Rob maar deze diagrammen heb ik ook en ze zijn alleen van de rear blower. Van de voorkant kan ik ze niet vinden.
|
21 maart 2009 11:24 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ech wel
Ik ben onderweg dus kan niet zo uitgebreid antwoorden maar dat zijn ze wel
De twee voorin onder het plaatje in de kofferbak
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 11:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Blower motoren voorin (hoe te vervangen bij 'n 964)
Weet je zeker dat het de blower is die stuk is? Vaak is het nl. de .... (kan niet op de naam van het onderdeel komen) en die is wezenlijk goedkoper te vervangen.
|
21 maart 2009 12:35 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
mengklep?
Mengen van koude en warme lucht met een stappenmotortje.
Toch ook nog richting 200 pop herinner ik mij.
(Zekering of relais is natuurlijk echt peanuts.)
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
21 maart 2009 14:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, als je alles uitgebouwd hebt kan je wel makkelijker bij de zekeringenkast
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 maart 2009 14:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik bedoelde de voorschakelweerstand.
|
21 maart 2009 15:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
die zit toch aan het schutbord?met die stekker verbinding.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 15:23 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zo ver hoef jet het dus niet te demonteren maar je ziet ze op de foto.
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 15:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb geen idee, ik laat het sleutelen meestal over aan de specialist. De uitlaat heb ik nog wel eens vervangen (laatste demper), maar dat is ook iets waar je niets fout aan kan doen...
Ieder zijn vak.
|
21 maart 2009 16:34 |
|
|
douwevanhoute
964 C4 1990Leiden
|
Iedereen bedankt voor de reaktie.
Rob en Devils son
Ik wil ze liever niet vervangen maar ik heb de indruk dat ze kapot zijn omdat de rearblower wel even draait maar na een paar seconden weer uit gaat.
Het probleem is alleen dat ik pas wil vervangen als ik daadwerkelijk heb kunnen constateren dat ze kapot zijn.
En daarom ben ik nu op zoek naar voldoende informatie zodat ik gericht kan gaan zoeken.
|
21 maart 2009 20:36 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik zou het toch in iets anders zoeken,
volgens mij zou het wel heel veel toeval zijn als ze beide stuk zijn,ze werken afzonderlijk.
als je het kunstof plaatje weghaalt in de kofferruimte(twee schroeven) pas op onder de schroeven zitten 4 rubber ringen als die vallen kan je er niet meer bij.
zie je aan het schot net achter je tank een stekker zitten(meerdere draden) deze regelt het toeren tal van de ventilators.
deze eens losmalen en reinigen.
tevens zou ik de stekker verbindingen achterop de aico bediening los halen en controleren.
let op deze niet zo los trekken maar eerst opzij(in de breedte) schuiven.
ik had nog nooit zo'n bevestiging van stekkers gezien.
kan je de auto niet laten uitlezen, misschien komt daar een fout code uit die het zoeken wat verkort
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 maart 2009 21:37 |
|
|
Toon
|
lijkt mij ook niet de voorste blowers zo aan de berichtgeving te zien.
Mocht het wel zo zijn dan is vervangen echt eenvoudig en de bezine tank en ook de airco hoeven echt niet uitgebouwd te worden.
verder is de beschrijving in het werkplaatshandboek wel handig.
het daar vermelde speciale tool heb je ook niet nodig als je bladen van de defecte blower kapot knipt, dan kan de fan eruit en kan je makkelijk bij die torx schroeven ....
|
21 maart 2009 22:04 |
|
|