| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
aankoop 944 '87 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=22146 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | quintin [ 03 maart 2009 14:49 ] |
Berichttitel: | aankoop 944 '87 |
beste allemaal, ik wil graag voor het eerste een porsche kopen het gaat hier dan om het model 944. De vraagprijs is E 4500,-. Maar waar moet ik opletten,wat zijn de onderhoudskosten gemiddeld etc etc. Alle reactie's zijn welkom. Alvast bedankt, een hopelijke nieuwe Porsche eigenaar |
Auteur: | jack-in-the-box [ 03 maart 2009 14:59 ] |
Berichttitel: | |
Bij 944 is er één iets érg belangrijk, de distributieriem! Deze moet op tijd vervangen worden. (aantoonbaar met factuur en liefst ook de oude riem) Verder: Controleren op roest 1. Bakken achter onder de koffermat 2. Wielkast (de randen) 3. Onder de batterij en de verwarming (motorruimte) 4. Onderkant van de deuren 5. Onder de zetels 6. Naden naast de achterlichten Controleren op plamuur (randen spatborden boven de bumper) Matching numbers (motornummer bij de olievuldop, chassis, sticker in de kofferruimte onder de mat, versnellingsbak (met spiegeltje en wat gefriemel)) Onderhoudshistorie, alle boekjes, ... Verder zal nog aangevuld worden door andere forummers |
Auteur: | dreamer [ 03 maart 2009 15:05 ] |
Berichttitel: | |
op pimp my porsche kan je voor de 944 een redelijke lijst met aankooptips en controle punten vinden. O ja. Ik heb geen belangen in deze firma met een beetje vreemde naamgeving. Veel succes! |
Auteur: | jack-in-the-box [ 03 maart 2009 15:08 ] |
Berichttitel: | |
deze is ook leuk: http://www.xs4all.nl/~hhoving/aankoop.html |
Auteur: | esgigt [ 03 maart 2009 16:31 ] |
Berichttitel: | |
... en steek je licht eens op bij het 944forum : www.944forum.com Maar laat altijd eerst een aankoopkeuring doen bij bv. een specialist. Je kunt namelijk enorm leegbloeden op een slechte Porsche. |
Auteur: | jack-in-the-box [ 03 maart 2009 16:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kost hier in België iets van 50 euro, dus daarvoor moet je het zeker niet laten. |
Auteur: | WdePundert [ 03 maart 2009 16:50 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb €100,- ex. btw. betaald en dat bedrag was het zeker waard. |
Auteur: | Patrick [ 03 maart 2009 16:53 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb twee jaar terug ook 100 ex betaald en dat was het waard. Het kan ook duurder of goedkoper afhankelijk van wat je afspreekt met de keurmeester wat bekeken gaat worden. |
Auteur: | rse [ 03 maart 2009 16:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: aankoop 944 '87 | |||||||||
Wat voor een 944? Type 1, type 2, turbo, S, S2? 1987 zal een type 2, of turbo kunnen zijn lijkt mij..... Voor € 4500 moet je namelijk een heel nette type 1 kunnen kopen, maar koop je een S2 die brandhout is................... Of de prijs oke is hangt verder nog van heel veel zaken af. Een nette 944 wordt steeds schaarser. Eerste indruk zegt vaak ook al veel over hoe zuinig vorige eigenaren zijn geweest. Hoe ziet de auto er uit? Geen schades of beschadigingen? Zo ja, moet je afwegen of je er mee kan leven of dat je ze laat repareren. De oudere (verwaarloosde) 944's zitten nog wel eens onder de kleine schades, waardoor het behoorlijk op kan lopen voordat je de wagen helemaal strak hebt. Een echt strak exemplaar is wel even zoeken, maar dan bespaar je jezelf ook de ergernis van altijd tegen een aantal onvolkomenheden aankijken.... Kijk ook naar zaken als: - Ziet er een onderhoudshistorie (stempels en liever nog facturen) bij, heeft de wagen al zijn beurten op tijd gehad? Als er een aantal eigenaren voor jou namelijk geen of weinig onderhoud hebben gedaan kan je zomaar het bedrag van de aanschaf nog een keer kwijt zijn om de wagen weer 100% te krijgen. Ik ben zelf ook door schade en schande wijs geworden. Heb in 1999 een 944 turbo gekocht voor 13500 gulden en heb vervolgens voor 8000 gulden aan reparaties en onderhoud moeten doen in de eerste drie maanden; - Hoeveel km heeft die gelopen? Dit i.v.m. bijvoorbeeld de koppeling. Is die ooit vervangen? gemiddeld genomen gaat een koppeling 100.000 tot 120.000 mee als er netjes mee gereden is. vervangen van de koppeling is een prijzige grap; - Inderdaad de distributie en vergeet daarbij niet de balansasriemen. Als die niet vervangen zijn kunnen ze knappen, wat op zich niet zo'n ramp is, maar ze kunnen ook tussen de distributie slaan met hetzelfde eindresultaat als een kapotte distibutieriem; - Hoe is de speling op de kogels van de draagrmen voor? gaan ook zo'n 120.000 km mee. Ik heb er zelf recent weer een laten vervangen (te veel speling voor APK). Ook weer zo'n 700 euro's; - Let op bijgeluiden in de aadrijflijn. er zijn diverse versnellingsbakken en transaxles die een vervelende rammel/ ratel hebben door een overmatige slijtage aan kroon- en pionwiel. Niet of moeilijk te repareren en zeer irritant. Klinkt alsof je in een goedkoop/ oud barrel rijdt. kan vaak niet direct kwaad tenzij het geluid snel erger wordt. dan kan de bak wel eens aan zijn einde komen.....; - Als er een targadak in zit let dan op of deze goed functioneert. hiermee kunnen diverse problemen zijn van lekkage door versleten rubbers tot niet of slecht fuinctioneren van het ontgrendelingssysteem. Wedrom een prijzige reparatie (die laatste dan...). - Banden? Is op zich normaal onderhoud, maar als er vier vervangen moeten worden, tel dan ook tussen 800 en 1100 euro bij je aanschafprijs. Bij een relatief goedkope porsche als de 944 is dit ten opzichte van de aanschaf dus een behoorlijke post; - Verder natuurlijk zaken waar je bij een andere auto ook op moet letten: geen olielekkages of lekkage van radiateur, stuurbekrachtiging etc?? Als de wagen niet droog is, liever laten staan of op laten lossen voor de aankoop. Volgens mij heb ik zo de belangrijkste wel gehad. Mijn uitgangspunt is, zoek naar een strak exemplaar zodat je ook het gevoel hebt dat al die duizenden euro's die je er in gaat steken om te blijven rijden ook goed besteed zijn. Als je dan ooit weer afscheid neemt van de wagen kan je hem goed verkopen. Als je veel geld gaat steken in een halfbakken exemplaar is het een bodemloze put en zie je er weinig of niets van terug. de echte liefhebbers die er wat geld voor over hebben zoeken toch gewoon een nette wagen. Ik rij zelf een S2 en die kost jaarlijks zo'n 1500 tot 2000 euro aan onderhoud (sowieso een beurt a 450 euro en dan komt er altijd wel iets bij van banden, distributie, of een ander onderdeel dat een keer aan vervanging toe is). Dit bij zo'n 7000 km per jaar. Voor een gewone type 2 moet je denk ik met tussen de 600 en 1000 euro per jaar uit kunnen komen als de auto in een redelijke tot goede staat van onderhoud verkeert. Als je achterstallig onderhoud in moet gaan halen, ga dan uit van enkele duizenden euro's. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |