Vragen m.b.t. aanschaf 996 4s
Hallo,
Ben al een tijd op zoek naar een 996 4s. Vandaag wezen kijken naar een zilver exemplaar bij een onafhankelijke dealer.
Auto is van 2003, handgeschakeld, heeft 79k gelopen en heeft onderhoud altijd gehad bij off. dealer. vraagprijs is 46K.
Boekje gaf aan dat de auto vier onderhouds beurten heeft gehad, waarvan de laatste niet omdat de auto een bepaalde km stand had bereikt, maar vanwege de leeftijd werd mij verteld.
Er zat 10K km verschil tussen de 3de en 4de onderhoudsbeurt.
Auto heeft aantal bijzonderheden. laatste eigenaar heeft 4 maanden geleden nieuw groot navigatie systeem in laten bouwen (pcm2 ?), nieuwe remschijven en een andere uitlaat laten plaatsen (wilde de dubbele uitlaat) . Auto heeft ook de mogelijkheid dmv een knop het uitlaatgeluid te regelen, van gewoon sportief geluid tot agressief brullend! (erg indrukwekkend!!)
Nu heb ik een aantal vragen.
Wanneer moet een 996 4s een service beurt krijgen? boekje gaf aan dat hij 4x een kleine beurt heeft gehad. Wanneer moet een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd worden?
Gevraagd naar een akk bij een specialist en dat is geen enkel probleem.
Er werd echter voorgesteld om dat te doen bij de off. dealer die letterlijk 3 km verderop zit. De auto is daar in 2003 aangeschaft en ook altijd door hun onderhouden. Ze kennen de auto dus.
De verkoper gaf ook aan dat ze regelmatig autos daarheen brengen om eea te laten vervangen. Ze kennen de mensen daar goed. Vraag me hierdoor wel af hoe onafhankelijk deze keuring zal zijn.
Is deze angst terecht en is het raadzaam om de auto naar een andere specialist te brengen?
Tenslotte, als ik hem door een off. Porsche dealer laat keuren, weten jullie dan of het mogelijk is om de auto op te laten nemen in het Porsche Approved programma ondanks dat de auto niet door een P dealer wordt verkocht?
andere tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 996 4S zijn van harte welkom.
Hierbij enkele foto´s. Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Met een zonnige groet vanuit Spanje