| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Vragen m.b.t. aanschaf 996 4s http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=22196 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | El_Ganador [ 07 maart 2009 19:46 ] |
Berichttitel: | Vragen m.b.t. aanschaf 996 4s |
Hallo, Ben al een tijd op zoek naar een 996 4s. Vandaag wezen kijken naar een zilver exemplaar bij een onafhankelijke dealer. Auto is van 2003, handgeschakeld, heeft 79k gelopen en heeft onderhoud altijd gehad bij off. dealer. vraagprijs is 46K. Boekje gaf aan dat de auto vier onderhouds beurten heeft gehad, waarvan de laatste niet omdat de auto een bepaalde km stand had bereikt, maar vanwege de leeftijd werd mij verteld. Er zat 10K km verschil tussen de 3de en 4de onderhoudsbeurt. Auto heeft aantal bijzonderheden. laatste eigenaar heeft 4 maanden geleden nieuw groot navigatie systeem in laten bouwen (pcm2 ?), nieuwe remschijven en een andere uitlaat laten plaatsen (wilde de dubbele uitlaat) . Auto heeft ook de mogelijkheid dmv een knop het uitlaatgeluid te regelen, van gewoon sportief geluid tot agressief brullend! (erg indrukwekkend!!) Nu heb ik een aantal vragen. Wanneer moet een 996 4s een service beurt krijgen? boekje gaf aan dat hij 4x een kleine beurt heeft gehad. Wanneer moet een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd worden? Gevraagd naar een akk bij een specialist en dat is geen enkel probleem. Er werd echter voorgesteld om dat te doen bij de off. dealer die letterlijk 3 km verderop zit. De auto is daar in 2003 aangeschaft en ook altijd door hun onderhouden. Ze kennen de auto dus. De verkoper gaf ook aan dat ze regelmatig autos daarheen brengen om eea te laten vervangen. Ze kennen de mensen daar goed. Vraag me hierdoor wel af hoe onafhankelijk deze keuring zal zijn. Is deze angst terecht en is het raadzaam om de auto naar een andere specialist te brengen? Tenslotte, als ik hem door een off. Porsche dealer laat keuren, weten jullie dan of het mogelijk is om de auto op te laten nemen in het Porsche Approved programma ondanks dat de auto niet door een P dealer wordt verkocht? andere tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 996 4S zijn van harte welkom. Hierbij enkele foto´s. Alvast bedankt voor jullie reactie(s). Met een zonnige groet vanuit Spanje |
Auteur: | LeoH [ 07 maart 2009 21:05 ] |
Berichttitel: | |
Onderhoud iedere 20K km of 1x per jaar. ( 60K klein/80K groot) Als het onderhoud altijd door een P-dealer is gedaan, kan ie gewoon in de Approved Mob-garantie, na keuring. 4S van 2003 heeft standaard het PCM-2 / groot scherm. Zal dus wat aan kapot geweest zijn. Mss is keuring mob-gar en AKK te combineren km stand en draaiuren, opgeslagen in de Comp. passen "logisch" bij elkaar, en zijn uit te lezen. Eindstukjes .... originele veel mooier. Succes, mooie 4S. |
Auteur: | maurice [ 08 maart 2009 11:07 ] |
Berichttitel: | |
Klopt niet helemaal. Voor een 996 en later word in het boekje aangegeven dat een grote beurt om de 40k kan plaatsvinden. Zelf vind ik echter één keer per jaar wel belangrijk (of 20k) om in ieder geval de olie en filter te laten wisselen. |
Auteur: | WdePundert [ 08 maart 2009 11:08 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou de auto niet laten keuren bij de specialist waar ze in onderhoud geweest is. Niet alleen vanwege de onafhankelijkheid, maar een andere specialist ontdekt soms ook zaken die degene die onderhoud gepleegd heeft niet gezien heeft. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat een hier-goed-bekend-staande-specialist iets cruciaals vergeten was dat een andere wel zag. |
Auteur: | LeoH [ 08 maart 2009 11:16 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Toch wel. ik schreef :
Olie & filter-wissel doe ik consequent elke 10K. |
Auteur: | maurice [ 08 maart 2009 11:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je hebt gelijk LeoH. Ik was te snel met lezen/reageren. |
Auteur: | Ferdinand P [ 08 maart 2009 11:54 ] |
Berichttitel: | |
Leuke prijzen daar in Spanje! Klinkt goed. Ik zou zelf niet naar de dealer 3 km verderop gaan. Gewoon om iedere vorm van partijdigheid uit te sluiten. In de uiteindelijke prijs het inhalen van wat extra onderhoud meenemen. Voor de rest klink het top. Veel suc6 |
Auteur: | John [ 08 maart 2009 12:51 ] |
Berichttitel: | |
als je de garantie wil zal dat altijd bij een dealer moeten gebeuren... wel moet hier vaak aan vooraf een inspectiebeurt... mijn advies. een onderhoudsbeurt laten doen bij de off. dealer en gelijk de garantie erbij kopen. als er wat aan de hand is kunnen ze dat meteen claimen btw een heerlijke auto, heb er met extreem veel plezier in gereden. |
Auteur: | erwin996 [ 08 maart 2009 12:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat bedoel je met meteen claimen? De procedure is dat eerst de mankementen worden opgelost (op kosten van de klant) en daarna krijg je pas Porsche garantie. Alles wat daarna kapot gaat, kan geclaimd worden. |
Auteur: | John [ 08 maart 2009 14:00 ] |
Berichttitel: | |
"als" bedoel ik na garantie, maar ken een voorbeeld van een off. dealer die het wel zo gedaan had voor een klant, eerst in de garantie en dan een groot mankement (bij een KJN) geclaimed.... maar een 996 4s is niet echt een auto die veel kapot gaat...beresterke wagens. |
Auteur: | barolo [ 08 maart 2009 14:37 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou wel naar die officiele dealer gaan van 3km verder voor de AKK, maar wel eisen dat jij erbij aanwezig bent en meteen de uitleg wil horen. Mooie P hoor en dito prijs. |
Auteur: | El_Ganador [ 15 maart 2009 13:16 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt voor de reacties. Gisteren weer langs geweest. LeoH je had gelijk, pcm was inderdaad vervangen. SIM kaartje voor de telefoon werd niet meer gelezen dus eigenaar had hele unit laten vervangen. Volgende week laat ik de auto keuren bij een off. dealer en als alles goed is direct opnemen in het Porsche Approved Programma. Nu is mij niet helemaal duidelijk of ze bij een AKK dezelfde punten nalopen als bij een keuring voor het Porsche Approved programma? weet iemand dit? kijken ze naar het zelfde of is dit toch anders? Verder gevraagd naar de facturen. Waren niet aanwezig. Alleen de boekjes (met alle stempels). Facturen zullen n.a.w. in het bezit zijn van de vorige eigenaar. Man is echter moeilijk te bereiken omdat hij veel in het buitenland zit. Is het raadzaam om te wachten met aanschaf totdat ik die facturen heb gezien (als ze er uberhaupt zijn) of laat die facturen gewoon voor wat het is en de auto gewoon laten keuren? Heb ook het chassis nummer meegekregen. Wat kan ik van Porsche verwachten? Wat kunnen ze zien aan de hand van dit nummer? schade? onderhoud? kilometerstand? Ik bel maandag de dealer om te kijken of ze me aan de hand van dit nummer meer informatie over de auto kunnen geven. Ik houd jullie op de hoogte. Groeten! |
Auteur: | Toon [ 15 maart 2009 16:27 ] |
Berichttitel: | |
als alle onderhoud bij officiele dealer is geweest kun je daar meestal wel de onderhoudsfacturen opvragen .... |
Auteur: | horn [ 15 maart 2009 16:44 ] |
Berichttitel: | |
nope, ivm privacy geven ze - in principe - geen kopie facturen aan iemand anders dan de geadresseerde op de factuur. wél zou ik de vraag bij de vorige eigenaar neerleggen. als hij ze niet meer heeft kan hij ze wél altijd voor je opvragen bij de dealer waar het onderhoud is uitgevoerd. |
Auteur: | John [ 15 maart 2009 18:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja............bij een AKK zal een schadeverleden beter bekeken worden, een auto die schade heeft gehad behoeft geen technisch slechte te zijn. Maar een dealer zal er op verzoek zeker naar kijken. |
Auteur: | maurice [ 16 maart 2009 15:21 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad de keuring voor het Porsche Approved programma loopt de auto op zo'n 120 technische punten na om daarmee te zorgen dat de auto in goede technische staat is en zo dus ook voor Porsche interessant is om garantie op te verlenen. Bij een AKK worden ook nog een stukje historie en schadeverleden nagelopen. Facturen is maar net wat je er van verwacht. Het is fraai als alles 'compleet' is. Maar een factuur kan natuurlijk makkelijk uit het dossier worden gewipt. Als daarmee de beurten wel compleet zijn zegt het nog niet alles over de geschiedenis. Als alle onderhoud netjes is afgestempeld en de auto komt feilloos door het Porsche Approved programma dan zou ik me er niet zo heel veel zorgen om maken. Vind het wel meer van vertrouwen en liefde voor de auto spreken wanneer de facturen allemaal aanwezig zijn bij de vorige eigenaar. |
Auteur: | petquesha [ 16 maart 2009 15:33 ] |
Berichttitel: | |
In spanje kun je ook een informe laten uitvoeren,ivm het verleden van 911 en eventuele embargos.(gelijk aan UK HPi) Klinkt mischien vreemd ,maar als een auto eigenaar in spanje vergeet om zn 'social security' te betalen zetten ze een embargo op de auto. Tevens wil ik er nog even op wijzen dat de naamtransfer in de prijs inbegrepen moet zijn,het is in spanje zo dat je 4 % impuesto de transferencia moet betalen bij het op naam zetten van een auto,en bij deze 996 kan daat al heel snel rond 2000 euro zijn aangezien ze daar eigen waardelijsten hanteren. succes verder Petquesha |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |