| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Tot welk P-type groep behoor jij?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=22275
Pagina 1 van 2

Auteur:  Clemento [ 14 maart 2009 9:41 ]
Berichttitel:  Tot welk P-type groep behoor jij?

Op dit forum zijn alle typen Porsches wel aanwezig en zou graag eens willen weten hoe de verdeling is tussen verschillende groepen. Globaal heb ik een onderverdeling in gedachte min of meer gebasseerd op ouderdom gecombineerd met modellen.
Motivatie waarom je gekozen hebt voor een bepaalt type is ook wel interesant om te weten.
Mijn motivatie voor de 944 is dat ik een leuk model vind en dat deze belasting vrij wordt volgend jaar. De 944 past ook budgetair bij mij want eigenlijk trekt een 911 type mij wel meer aan. Ik overweeg als het financieel mogelijk is over te stappen en sinds kort ook intresse voor de 964 omdat dat toch een echte 911 is maar wel met moderne techniek en de prijs is vergelijkbaar met goede exemplaren van voor 1986.
De grens 1986 is gekozen ivm belasting regeling dat auto's van na die datum niet meer belasting vrij zullen worden.

Auteur:  cabrio wim [ 14 maart 2009 9:43 ]
Berichttitel: 

Is al een lijstje van, kan het zo snel niet vinden. :oops:

Auteur:  Rob Herfst [ 14 maart 2009 9:50 ]
Berichttitel: 

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0

:salut:

Auteur:  André [ 14 maart 2009 9:53 ]
Berichttitel: 

Zie mijzelf zowel in een 911,993,904,en 356 rijden,........overig dus :wink:

Auteur:  Rob Herfst [ 14 maart 2009 9:58 ]
Berichttitel: 

André schreef:
904

Dit is voor jou inderdaad wel het meest waarschijnlijke model :mrgreen: :wink: OUD & LEKKER TRAAG 8)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... X%26um%3D1

Auteur:  André [ 14 maart 2009 10:16 ]
Berichttitel: 

:ass: :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  EriC4C [ 14 maart 2009 10:32 ]
Berichttitel: 

[url=http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5724]Keuze van type

(...)
Ik vraag mij alleen af waarom iemand juist voor dat bepaalde type is "gegaan".
Misschien is dit wel iets voor een nieuw topic :idea:
..... [/url]

:salut:

Zoals Olaf eerder in een topic van jou schreef:
:@: Clemento :arrow: ... heb je weleens de zoekfunctie gebruikt op dit forum :?: :idea:

;)

Auteur:  Clemento [ 14 maart 2009 10:44 ]
Berichttitel: 

Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Als je wilt reageren op een bepaalde zin uit een andere post, quote dan alleen die zin.
Volledige quote van direct bovenstaande post dus verwijderd.


Zoals in de vragen staat ben ik vooral in de jaargrens 1986 geintereseerd.
Er zijn natuurlijk veel meer nuances qua types maar dit is mijn indeling voor de poll-keuze.

Auteur:  Airhead [ 14 maart 2009 10:57 ]
Berichttitel: 

Even ingaand op je openingspost. Ik vermoed dat een goede 964 steeds meer waard zal blijven dan een goede 3.2. Zoveel scheelt dat belastingvrije voor de niet-zakelijke gebruiker nou ook weer niet,
en je hebt wel een veel bruikbaardere/moderne(en betere?) auto dan met de 3.2 en zijn voorgangers.

Auteur:  MS964 [ 14 maart 2009 11:02 ]
Berichttitel: 

911, there's no substitute! 8) Het is trouwens Boxster.

Auteur:  amandus [ 14 maart 2009 11:06 ]
Berichttitel: 

Denk dat de carrera 3.2 mt G50 de meest begeerlijkste gaat worden ...blijft de stijlvolste :!:

Auteur:  Airhead [ 14 maart 2009 11:17 ]
Berichttitel: 

Zonder weer een 915 vs. G50 discussie op gang te willen brengen. 915 heeft ook voordelen.
Ik heb hier 2 AMS tests rondslingeren.
1984 3.2 met 915 bak: 40-100 in IV,11,1 sec; 60-120 in V, 15,5 sec
1986 3.2 met G50 bak: 40-100 in IV,13,6 sec; 60-120 in V, 18,1 sec
verg.: 1984 911 Turbo: 40-100 in III, 9,5 sec; 60-120 in IV, 16,3 sec

Natuurlijk zijn die cijfertjes arbitrair en zijn er ook wel andere cijfers te vinden, maar idealiter zou ik toch een G50 bak hebben met 915 overbrengingen. :wink:
Ik heb zelf een 915 bak; prima bak, indien warm, en niet in de file/stad. :roll:

Auteur:  horn [ 14 maart 2009 11:48 ]
Berichttitel: 

Airhead schreef:
Ik vermoed dat een goede 964 steeds meer waard zal blijven dan een goede 3.2. Zoveel scheelt dat belastingvrije voor de niet-zakelijke gebruiker nou ook weer niet,
en je hebt wel een veel bruikbaardere/moderne(en betere?) auto dan met de 3.2 en zijn voorgangers.

Ik heb een ander vermoeden. Ik denk dat over 10 jaar een goede 3.2 duurder zal zijn dan een goede 964. Ik geloof niet dat een 964 beter is. Wel moderner. Maar ook kwetsbaarder (kan meer kapot en gaat meer kapot).

Auteur:  WdePundert [ 14 maart 2009 11:57 ]
Berichttitel: 

Dat vermoed ik ook, Harald. Ondanks de crisis lijken 3.2-tjes niet te zakken in prijs, terwijl dit bij "nieuwere" modellen wel gebeurt.

Auteur:  cabrio wim [ 14 maart 2009 12:05 ]
Berichttitel: 

Komt misschien mijn investering er nog uit. 8)

Auteur:  drknauf [ 14 maart 2009 12:19 ]
Berichttitel: 

HORNSTER:
Citaat:
Ik heb een ander vermoeden. Ik denk dat over 10 jaar een goede 3.2 duurder zal zijn dan een goede 964. Ik geloof niet dat een 964 beter is. Wel moderner. Maar ook kwetsbaarder (kan meer kapot en gaat meer kapot).



zou jij denken? er zijn volgens mij meer 911 3,2 tjes gebouwd dan 964 3,6jes, denk jij dat de 964 gaat zakken dan de komende 10 jaar?

je ziet nu al bij de 964 de gekste vraagprijzen :shock: het gaat soms nergens over :?

Auteur:  Airhead [ 14 maart 2009 12:43 ]
Berichttitel: 

Ik vermoed dat het verschil tussen toestand/staat slecht-"normaal"-goed gaat toenemen. Bij de 3.2 zie je al dat originele roestvrije exemplaren met lage km. standen erg zeldzaam/duur worden.
Daarnaast heb je de hoofdmoot waar de carrosserie of techniek groot/duur onderhoud behoeven, en dan heb je nog een klein groepje die al helemaal binnenstebuiten gekeerd zijn, zoals die van Wim.
Wim ziet zijn tijd/geld waarschijnlijk nooit meer terug, ik zeker niet :roll: ; maar exemplaren uit de laatste groep rijden wel het lekkerst . :)

Auteur:  V-8 [ 14 maart 2009 14:31 ]
Berichttitel: 

Ik snap niet hoe een versnellingsbak, afgezien van meer/minder weerstand, van invloed is op acceleratietijden ?? Als de bakverhoudingen anders zijn, en al of niet beter passen bij het vermogensverloop van de motor, lijkt me dat de belangrijkste reden, niet ?

Ik zou overigens pre-73 ook zeker als categorie invoeren. Ik ben overigens van alle categorien :)

Auteur:  spike [ 14 maart 2009 14:33 ]
Berichttitel: 

Ik heb gekozen voor een Boxster 987 (2005), ik wil per se een cabrio. :D
De Boxster is denk ik een betaalbare auto die veel fun geeft.
De 911 cabrio van een recent bouwjaar valt nog even niet in mijn budget, ik wil ook nog zo veel ander dingen doen.
De 911 staat wel op mijn lijstje als volgende auto, maar moet wel een cabrio zijn!! :D

Auteur:  WdePundert [ 14 maart 2009 14:35 ]
Berichttitel: 

Mijn keuze is een 993 omdat die wat meer voor het dagelijks gebruik ingezet kan worden.

Auteur:  patrick911 [ 14 maart 2009 15:13 ]
Berichttitel: 

Oer-956 voor mij :wink:

Auteur:  Nine-eleven [ 14 maart 2009 15:24 ]
Berichttitel: 

993

1) de allerlaatste luchtgekoelde 911
2) moderne techniek
3) de "looks & feel" van de de echte 911'en

Auteur:  Jeroen914 [ 14 maart 2009 15:48 ]
Berichttitel: 

een nieuwe maurice de hond :?: :roll:

Auteur:  bully [ 14 maart 2009 16:38 ]
Berichttitel: 

clemento, je had beter de keus luchtgekoelt of watergekoelt in plaats van bj 86..en wat betreft wegenbelasting daar rijd volgens mij niemand een oldtimer porsche voor... :)

Auteur:  brian951 [ 14 maart 2009 16:53 ]
Berichttitel: 

964

Laatste echte 911..luchtgekoeld, klassieke looks
Moderne techniek, vliegende bomgevoel

944 turbo

Biggest bang for your buck
onverwoestbaar blok
"vliegtuiggevoel op snelheid" 8)

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/