Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Porsche als daily driver
Kan via een collega eventueel de ex-auto van zijn schoonvader kopen een 944 S2 1990 die hij nieuw heeft gekocht en alleen met mooi weer is bereden en pas 40.000km op de klok heeft, auto is alsof hij uit de showroom komt, staat nu bij mijn collega in de garage maar die heeft er niet zoveel mee. Ik rijd alleen snelweg 95km heen en weer 95km terug, kan ik ipv leaseauto de vergoeding nemen. Ca 40.000km per jaar kan ik toch dagelijks Porsche rijden zonder door de km's een megaafschrijving, zou ik kunnen volstaan met een serviceinterval per half jaar, heeft iemand ervaring met intensief gebruik van een 944 laatste type?
|
30 maart 2009 21:06 |
|
|
Jos993
|
Re: Porsche als daily driver
Het is een auto die zeer geschikt is als daily driver. Doe het zelf met een 968. daar rij ik zo'n 25.000 per jaar mee. het onderhoud van een S2 zal niet veel schelen met een 968 en als je de afschrijving meerekent rij je goedkoper dan met een leasewagen (hangt natuurlijk ook af van de prijs). The fun's for free De auto is ook qua rijeigenschappen absoluut geschikt als daily driver. porsches zijn er niet voor om binnen te laten staan. Welke kleur is het overigens? Jos993
|
30 maart 2009 21:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Porsche als daily driver
Mijn eerste indruk van je bericht: als het de auto is waar je gek op bent, niet laten lopen maar kopen !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 maart 2009 21:37 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Porsche als daily driver
Jos het is wit, is wel weer mode
|
30 maart 2009 21:46 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
Re: Porsche als daily driver
mijn broer heeft 4, waarvan er eentje al zo,n 15 jaar dagelijks ge,en misbruikt wordt. gaat dus echt goed, hij heeft ook div 11jes bereden maar geeft absoluut de voorkeur aan de 944 voor dagelijks gebruik. erg comfortabel en rijdt top. eentje met pas 40k wil ik ook wel hebben, if the price is right,BUY.
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
30 maart 2009 21:55 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Porsche als daily driver
Ik probeer het te begrijpen: als je je leaser niet bijtelt, heb je daar geen kosten aan. Over je vergoeding moet je IB betalen, en aan je Porsche heb je kosten (verzekering/benzine/afschrijving/onderhoud). Dus of je nog iets van je vergoeding overhoudt vraag ik me af....
Of is het doel van deze constructie in de 944 rijden omdat je dit leuker vindt dan rijden in je leaser?
|
30 maart 2009 22:01 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Porsche als daily driver
heb sinds 1 jan. weer de bijtelling, ondanks dat ik amper prive rijd, vorig jaar is het me echt gelukt binnen de 500 te blijven, door veelvuldig gebruik te maken van de 911 en auto vrouw, maar was de administratie echt beu, dus bespaar me de bijtelling ook.
|
30 maart 2009 23:14 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Porsche als daily driver
Ik heb geen ervaring met de 944 specifiek, maar weet wel uit ervaring dat als je met een auto die in 19 jaar 40.000 Km heeft gedaan, nu 180 Km per dag gaat rijden er wel kans is op wat "aanloop" kosten. M.a.w. de auto moet even "wennen" aan een intensiever gebruik.
|
30 maart 2009 23:21 |
|
|