| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Rijvaardigheidstraining met eigen porsche wel of niet doen?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=22416
Pagina 1 van 2

Auteur:  renetrzes [ 23 maart 2009 22:01 ]
Berichttitel:  Rijvaardigheidstraining met eigen porsche wel of niet doen?

Hallo allemaal,

Ik overweeg een rijvaardigheidstraining te doen maar liefst niet met mijn eigen 964 cabrio uit 92. Wat raden jullie aan doen of niet doen.Ben altijd bang dat er wat stuk gaat of mijn nieuwe banden oproken. :roll: graag jullie reacties.

Auteur:  Marco [ 23 maart 2009 22:03 ]
Berichttitel: 

ik raad je aan een porsche van een vriend te lenen en je eigen porsche veilig onder een molton in de garage te zetten :wink:
rijvaardigheidstraining in een golfje o.i.d. heb je weinig aan als je dagelijkse vervoer een porsche is lijkt me :idea:

Auteur:  Olaf [ 23 maart 2009 22:03 ]
Berichttitel: 

Rijvaardigheids-training doe je IMO om vaardig(er) te worden met de auto waar je (doorgaans) mee rijdt :idea:

.... heeft dus weinig nut om het met 'n andere auto te doen :wink:

Auteur:  Ewout [ 23 maart 2009 22:08 ]
Berichttitel: 

Op 19 april is er een training waarbij je de banden kunt huren :idea:
Ik zou het in mijn auto gewoon doen.

Auteur:  renetrzes [ 23 maart 2009 22:13 ]
Berichttitel: 

Ewout schreef:
Op 19 april is er een training waarbij je de banden kunt huren :idea:
Ik zou het in mijn auto gewoon doen.


Heb je het al eens gedaan of gaan we samen dan?? :lol:

Auteur:  MS964 [ 23 maart 2009 22:16 ]
Berichttitel: 

Wat voor rijvaardigheidstraining? De ANWB- reguliere Prodrive-trainingen zijn niet zo heftig, dus ook niet voor de banden en voor je auto. Mijn advies: gewoon doen dus. Zeker ook gezien het aspect dat Olaf al even aanstipte.

Auteur:  Ewout [ 23 maart 2009 22:18 ]
Berichttitel: 

@Renetrzes : Ik heb het nog nooit gedaan maar ik ben het wel serieus van plan!
Laatst kwam hier ook nog eens een leuk filmpje voorbij over de rijvaardigheidscursus op Zandvoort 27 dec 2008.
Als ik dat zie gaat het bij mij wel kriebelen. :D

Auteur:  WillemB [ 23 maart 2009 22:21 ]
Berichttitel: 

Ik sluit mij aan bij MS964 en Olaf. De rijvaardigheidstraining is meer gebaseerd op techniek en inzicht dan op hoge snelheid over een circuit te rossen. (mag soms wel einde vd dag 8) )

Auteur:  renetrzes [ 23 maart 2009 22:27 ]
Berichttitel: 

Ewout schreef:
@Renetrzes : Ik heb het nog nooit gedaan maar ik ben het wel serieus van plan!


Nou dan gaan we samen haha, we hebben trouwens een identieke cabrio qua kleur etc. zag ik in je album.

Auteur:  Franz [ 23 maart 2009 22:34 ]
Berichttitel: 

Een paar weken terug heb ik bij het SEC in Rosmalen een rijvaardigheidstrainig gehad en iedereen was daar gewoon met zijn eigen Porsche.

Auteur:  gassen [ 23 maart 2009 22:39 ]
Berichttitel: 

Gewoon doen met je Porsche. Heb ik ook gedaan en was veel fun en erg leerzaam, zie dit topic http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=16536

Auteur:  Maarten [ 23 maart 2009 22:43 ]
Berichttitel: 

Precies. Ik kwam er toch achter dat de limieten van de oude dame veel verder lagen dan die van mij. En afgezien van 1 schuiver was er geen schade 3e kerstdag. En daar werd toch best doorgereden!!

Auteur:  Ewout [ 23 maart 2009 22:45 ]
Berichttitel: 

renetrzes schreef:
we hebben trouwens een identieke cabrio qua kleur etc. zag ik in je album.


Er zijn er hier nog meer op het forum die dezelfde goede smaak hebben qua Porsches. :wink: :lol:
Wat betreft de rijvaardigheidstraining wil ik em dit jaar nog gaan doen.
Ik merk aan mezelf dat ik de grenzen steeds een beetje verleg tijdens het rijden. Het is dan toch wel handig om eens onder gecontroleerde omstandigheden gevoeld te hebben wat de auto doet als het fout gaat.

Auteur:  ver boven de 200 [ 23 maart 2009 22:54 ]
Berichttitel: 

Heb het ook gewoon met mijn Boxster gedaan, was alleen een rubber flap onder de bumper kwijt door het raken van een pilon, die tevens wat kleine krasjes op de bumper veroorzaakte,

Toch zou ik het de volgende keer weer in mijn eigen auto doen, dat is het meest leerzaam!

Auteur:  maurice [ 23 maart 2009 23:29 ]
Berichttitel: 

Ik heb al een aantal van dit soort trainingen gedaan en ik moet zeggen, met je eigen auto leer je het meest maar heb je ook de slag het snelst te pakken omdat je de auto kent.
Gewoon met eigen auto doen dus. Kans op schade is minimaal.

Auteur:  Gizmo [ 23 maart 2009 23:33 ]
Berichttitel:  Driften

Weet niet of er nog plek is bij het driften met Erwin, maar kan je deze rijvaardigheid zeker aanbevelen. Ik ben zelf ook weer van de partij, en vind dat je minimaal 1x per jaar moet driften, om het gevoel te houden en te leren wat controle is over de auto.

Auteur:  Olaf [ 23 maart 2009 23:34 ]
Berichttitel: 

Volgens mij is er zeker nog wel plek bij het driften op 19 April :arrow: ... zelfs nog om in 'n (huur) BMW te stappen :wink:

Auteur:  ingo [ 24 maart 2009 3:17 ]
Berichttitel: 

zie avatar.
de bedoeling is toch om je eigen auto beter te leren kennen en beheersen. Wat heb je er dan aan om dat in een andere te doen (tenzij zelfde model/type)...
Ik heb het op Lelystad gedaan. Erg leerzaam en leuk en weinig kans op schade.

Auteur:  MS964 [ 24 maart 2009 8:56 ]
Berichttitel:  Re: Driften

Gizmo schreef:
Ik ben zelf ook weer van de partij, en vind dat je minimaal 1x per jaar moet driften, om het gevoel te houden en te leren wat controle is over de auto.


Ok, dit is dus hoe je het verkoopt richting je vrouw/vriendin. :mrgreen: :res:

Auteur:  Wimpie77 [ 24 maart 2009 11:12 ]
Berichttitel: 

Ik zou ook zeker gaan driften met je P! Dan kan je pas echt de grens opzoeken EN erover heen gaan! Op het circuit doe je dat toch niet zo snel!

Dus check op het forum de driftcursus van Erwin op 19 april!

Auteur:  Renntech [ 24 maart 2009 12:00 ]
Berichttitel: 

Ik ben het niet helemaal eens met de conclusie dat je persé in je eigen auto een cursus moet volgen.

Als je leert lopen, en altijd op tapijt heb leren lopen, wil dat niet zeggen dat je niet op gras kunt lopen of op het trottoir. Juist door op alle ondergronden te leren lopen denk je later niet na bij elke verandering van de ondergrond waarop je loopt.

Het zelfde met auto rijden, natuurlijk heb ik een voorkeur voor met welke auto ik rijdt, maar ik kan met een aftandse BMW net zo veel lol hebben als met een GT3. Waarschijnlijk zelfs nog meer. :shock:

Als je dus een cursus wilt doen in een andere auto dan in een Porsche, van elke cursus leer je wat. Het is vaak wel handig om een achterwielaangedreven auto te nemen, elke achterwiel aangedreven auto heeft het zelfde probleem op gladde ondergrond. Als je tenminste van probleem kunt spreken.

Misschien is een dagje meedriften met een BMW een optie, glimlach van oor tot oor verzekerd :mrgreen:
En kom je later per ongeluk in een nare situatie met de Porsche, dan weet ik zeker dat je beter zult reageren nadat je een driftcursus het gedaan.


.

Auteur:  Wimpie77 [ 24 maart 2009 12:32 ]
Berichttitel: 

Met andere woorden:

gewoon komen driften op 19 april met je P of met een huur BMW! Super leuk en leerzaam!

Auteur:  MS964 [ 24 maart 2009 13:11 ]
Berichttitel: 

Renntech schreef:
Het zelfde met auto rijden, natuurlijk heb ik een voorkeur voor met welke auto ik rijdt, maar ik kan met een aftandse BMW net zo veel lol hebben als met een GT3. Waarschijnlijk zelfs nog meer. :shock: .


Wel ervaring met driften met een BMW, niet met GT3, maar durf die bewering ook wel aan. Alleen al vanwege het feit dat driften een stuk eenvoudiger is met de BMW, en je dus sneller langer/beter kunt driften.

Auteur:  BTRIII [ 24 maart 2009 13:18 ]
Berichttitel: 

Franz schreef:
Een paar weken terug heb ik bij het SEC in Rosmalen een rijvaardigheidstrainig gehad en iedereen was daar gewoon met zijn eigen Porsche.


I was also there, and unless you intend to act like a complete nutter your car should be perfectly safe. Also you will get much more from the course in your own car...If you are worried speak to your insurance broker to make sure your car is covered for such an event.

Martin

Auteur:  Ernest 986 [ 24 maart 2009 13:27 ]
Berichttitel: 

Bij Paul Maaskant gedaan. Deze dag werd door TJ georganiseerd. Geen enkel probleem. En het grappige is aan het einde van de dag doe je nog een race parcourtje voor de snelste. En als het dan een beetje nat is win je met je 964 want de andere hebben dan veels te veel vermogen. En zeker makkelijker met een 964C4. Het was erg leuk. Alleen de koppeling kreeg aan het einde van de dag een beetje last. Ouderdom.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/