Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:52

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Kinderstoel achterin 993: de luchtballon doorgeprikt? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Kinderstoel achterin 993: de luchtballon doorgeprikt?
Met weinig hoop vanochtend even naar Roelofarendsveen gereden voor een kinderstoel, Thibault is 14 maanden en papa wilde zo nodig een 993...tsja.

Gezien alle heisa alhier rondom de kinderstoel had ik me erop ingesteld (al sinds een week slecht geslapen) dat het niks zou worden maar enfin, paspoort in de kassa bij Babydump en buiten bij de auto passen dan maar...Maxi Cosi was te groot, met name te hoog maar ook wat te breed, een Infinity dan? 10-60 maanden? Wow, klinkt goed maar daar was er vandaag nog maar eentje van, systeem a la Porsche met een tafelblad (zeg maar) op/over de benen en dan elke keer weer vastmaken met de gordel ervoor langs...Nou nee, dat is elke keer weer vechten met mijn mannetje.

De Römer Prince Porsche stoel op E-bay Duitsland dan maar? Nee, blauwe bekleding met autootjes print en een paar vlekken voor 'slechts' 300 euro...dat moesten we maar niet doen. Mevrouw van Babydump, wat is er nog meer? Probeer deze Römer King anders even, Alacantara zwart/zilver 'Sebastian'-uitvoering...Ok, de laatste dan...deur open, stoel klein beetje naar voren voor zijn beentjes, Thibault rijdt namelijk niet elke rit mee met papa en/of mama dus dan maar even een klein beetje minder beenruimte voor een van de ouders..leuk, die past! Past ook in de 997 van de baas van mijn vrouw maar dus ook in een 993. Kosten, zo rond de 200 euro. Even spartelen met de gordelbegeleiding maar als stoel zit dan zit hij ook echt goed (vast)..

Ok, ik ben 1.76 en mijn dame 1.68 maar wij zijn gered....hoop hiermee ook wat andere papa's te redden!

Michel

04 apr 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Kinderstoel achterin 993: de luchtballon doorgeprikt?
Nuttige info! :thumleft: Ben benieuwd naar ervaringen van 'volgers'!

04 apr 2009 23:58
Profiel
Moderator
PF #57
Ben benieuwd of deze net zo makkelijk in een 964 past :?

Het is overigens de Römer King Bastian...

Afbeelding

05 apr 2009 7:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Incderdaad ja de 'Bastian', maar was al wat laat gisteren....merci Mod :oops:

Omdat ik helaas niet weet of deze stoel ook in een 964 past en om bij bezitters van een 964 geen valse hoop te wekken, heb ik heel bewust '993' toegevoegd aan de titel van het onderwerp. Ik vermoed dat o.a. de gordellengte bij de 964 een probleem oplevert maar dat vermoeden is op basis van discussies op dit forum, geen praktische ervaring. Maar goed, een ritje naar Babydump kan soelaas bieden is tegelijkertijd weer een ritje met een echt doel :drive:

05 apr 2009 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
http://www.prijsvergelijk.nl/kinderstoe ... _blue.html

Deze heb ik dus laten staan, maar wellicht iets voor de 964-bezitters? Wel iedere keer opnieuw vastzetten met je kind erin...en verplicht een 'tafelblad' waar sommige kinderen moeite mee schijnen te hebben (begrijpelijk wel). Ik laat het hier even bij voor dit moment.

05 apr 2009 9:07
Profiel
Moderator
PF #57
tafelblad is niet verplicht dacht ik. Verder vraag ik me af of de basis van die Infinity niet te breed is om in de 'kuil' van de 964 te passen? Wat ik bedoelde was dat ik benieuwd was of jouw Bastian ook achterin een 964 past, m.a.w. een keertje kijken op een meeting. Standaard gordellengte van een 964 geeft bij bijna elke kinderstoel gezeur. Verlengde gordels monteren wordt daarom al vaak gedaan :idea:

Have fun met stoel, kind en Porsche!! 8) Overigens, 'correctie' van Bastian deed ik alleen ivm zoeken naar die specifieke stoel voor anderen :salut:

05 apr 2009 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja, proberen kan / mag altijd (ik heb de stoel in principe altijd bij me)....en no hard feelings, ik begreep inderdaad je opmerking :D

05 apr 2009 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Ik heb ook een Römer King Plus, maar als ik die achterin de 3.2 zet en Wouter plaats laat nemen, moet de voorsteol zover naar voren dat daar niemand meer kan zitten.

05 apr 2009 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
ff een reactie via mn mobiel, dus geen lang verhaal. Inmiddels 3punts & en p-stoelen achterin de 3.2 & dat gaat goed met mn 193 cm. Wel stoel 15+ kg. Zal deze week foto maken.

05 apr 2009 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Ja hoor, de Römer King moet ook passen in een 964.
Afgelopen jaren al diverse keren aangegeven dat de "King" line (dus ook de voorgangers van het huidige King model) prima achterin de Porsche passen.

Grappig: "de luchtballon doorgeprikt" :thumleft:
In de tijd dat we ook een Porsche kinderstoeltje hadden vond ik het eigenlijk maar een onhandig ding :flush:
Er zijn goedkopere en -vooral- betere alternatieven.

Gr.

Dick

05 apr 2009 22:16
Profiel
Michel, super dat je toch nog een passende stoel gevonden hebt.
Kun je in ieder geval bij TOTMBO hard maken dat de 993 een perfecte gezinsauto is! :lol: :wink:

05 apr 2009 22:21
PorscheForum Rakker
Hai Lydia,

Thanks, mijn Mrs. was erg opgelucht :wink:

Heb magazine vanochtend in de trein (ja!) gelezen en vond het erg cool, goed gedaan en leuke foto's!

Morgen mijn auto ophalen bij Bart en dan zien we elkaar wellicht snel tijdens een evenement...?! Ik woon in Amsterdam en ken de meeste tunnels goed... :D

Groetjes,

Michel

NB: inderdaad, moest zijn 'zeepbel'i.p.v. 'luchtballon', mijn poging was asmentrekking van luchtkasteel een zeepbel en nog iets van ballon erbij bedacht, weird wel...maar wel ok

06 apr 2009 21:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]