Auteur |
Bericht |
jervanwee
geen meer maar ze was een 911 3,2amsterdam
|
waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Mijn 911 3.2 1996 is gestolen. Geen verzekering. Op zoek naar een nieuwe auto. Ik begrijp maar niet waarom die 911 uit de eind 90er jaren relatief zoveel goedkoper zijn.
Kan iemand zo vriendelijk zijn dat me uit te leggen?
groet jeroen
_________________________________________ life is too short, play more
|
01 apr 2009 0:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Daar was laatst een mooi topic over, toen heb ik de 4 aangedragen redenen mooi onder elk gezet. Maar ik kan nog niet goed met de zoekfunctie overweg, en kan dat topic dus even niet vinden. Heeft iig te maken met plofmotor, looks, grote aantallen geproduceerd en nog iets.
|
01 apr 2009 0:58 |
|
|
jervanwee
geen meer maar ze was een 911 3,2amsterdam
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
zoeken lukte mij ook niet dus vandaar. maar dank
_________________________________________ life is too short, play more
|
01 apr 2009 1:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Een 3.2 van 1996, kan jij mij dat uitleggen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 apr 2009 7:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Moet 1986 zijn.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 apr 2009 8:29 |
|
|
jervanwee
geen meer maar ze was een 911 3,2amsterdam
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
klopt !
_________________________________________ life is too short, play more
|
01 apr 2009 8:52 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Overigens vind ik dat je je niet te snel moet laten afschrikken door de 3.4 motors zonder dat je je er in verdiept hebt. Er wordt een hoop geroepen en niet alles is correct. Ik ga niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar er rijden er voldoende rond met een hoge Km stand. Vooral de tips schijnen redelijk 'veilig' te zijn. Hier op dit forum is er veel over geschreven en ook elders op het net is veel info te vinden.
|
01 apr 2009 8:59 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
De eerste generatie 996 jes werden gekenmerkt met aanloopproblemen op motorisch gebied. De 3.4 had wat problemen. Om dan nu te stellen dat deze auto''s allemaal slecht zijn vind ik ver gaan. Echter deze problemen zie je terug in de vraagprijzen. Een vroeg exemplaar is inmiddels goedkoper dan een 993 en gaat qua prijs richting een 964 (die ook niet allemaal perfect waren) Daarnaast spelen productie aantallen ook een rol. Een hedendaagse porsche zal nooit meer zijn waarde behouden zoals de vroeger exemplaar. Je kan het ook omdraaien, doe er je voordeel mee als je zoekende bent. Voor een nette prijs kun je een 996 bemachtigen.
|
01 apr 2009 12:07 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Da's balen, jervanwee. Snel een andere kopen en snel vergeten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 apr 2009 13:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
+1 gast
Daarnaast waren de eerste 3.4 motoren tot midden 2000 ook veel problematischer dan de latere motoren. In de motoren voor productiejaar 2001 zijn een fiks aantal modificaties verwerkt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 apr 2009 16:05 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dan zou ik er liever 5000 meer uitgeven aan een snelle zwarte pool.
|
01 apr 2009 16:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
+1
|
01 apr 2009 16:16 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
En jij lacht het laatst. Dus het best.
|
01 apr 2009 16:32 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
zal toch niet, mooi ding hoor,lampje al weer uit ?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 apr 2009 17:07 |
|
|
bully
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
dat meen je niet
|
01 apr 2009 17:07 |
|
|
912
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
+1
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
01 apr 2009 17:24 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Is heel simpel . De 996 mk1 is orgineel met oranje pinkers , en dat is volgens velen niet mooi . Ik vind het zelf een beetje saai , maar mijn 996 mk1 uit '98 met 185k op de teller , is de beste /mooiste auto die ik ooit gehad heb . Zijn de handelaars slecht /of niet goed op de hoogte
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
01 apr 2009 21:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Wat denk je zelf? Veel aanbod, minder vraag...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 apr 2009 22:10 |
|
|
jervanwee
geen meer maar ze was een 911 3,2amsterdam
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Nou weet ik het niet meer. een 996 tip met 80.000 op de teller voor 32k
Hij is nog mooi zwart ook.
Maar dat is dus te weinig geld en ik moet dus uitkijken.
Maar veel dank voor de adviezen
_________________________________________ life is too short, play more
|
02 apr 2009 10:26 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Hoeft helemaal niet te weinig te zijn. Het verhaal van gast klopt maar die 35.000 is natuurlijk niet keihard. Gewoon gaan kijken, rijden, onderhandelen en als je overweegt om hem te kopen een aankoop keuring om meer zekerheid te hebben. Maar 100% zekerheid krijg je nooit. Enig budget overhouden is wenselijk.
|
02 apr 2009 10:44 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Er moet wel iest aan de hand zij dat lastig voorspelbaar is maar wel hardnekkig.
Tuurlijk zullen tevreden rijders van zo'n exemplaar roepen dat je niet moet overdrijven; eigenaren die een klapper hebben gehad zullen juist wel geneigd zijn te overdrijven.
Opvallend blijft dat gerenommeerde handelaren zoals Theo Janssen bepaalde 996 modellen zonder garantie verkopen. Kennelijk is er op basis van statistiek en ervaring genoeg reden om niet voor die machientjes in te kunnen staan.
Het lijkt er op dat ook de daar aanwezige technische kennis om een auto te beoordelen en waar nodig correctief / preventief actie te nemen niet voldoende is om zo'n garantie af te geven.
Ik sla de 996 tzt zeker over .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 apr 2009 13:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dan hebben ze of heel veel km of schade gehad (en dat zegt hij er dan ook bij)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 apr 2009 14:00 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Waar wel eens iets mee is of waar vaak wel eens iets mee is zijn 2 verschillende dingen. Met mijn 3.2 is ook wel eens iets. De volgende wordt absoluut zeker een 993.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 apr 2009 14:06 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Ik reageer alleen op wat ik wel zie: Theo biedt 996-en aan > 135.000 km zonder garantie (meeneemprijs). Oudere 993-s en 964-s met 170.000 of zelfs 190.000+ kms wel met garantie.
Ik heb zojuist persoonlijk met Theo gesproken: "Wij willen met de oude 996 geen risico lopen dat de motor tijdens de garantieperiode ploft; dat risico vinden we te groot voor dit type motor i.c.m. de hoge kosten van een nieuwe motor. Daarom bieden we die modellen relatief voordelig aan maar zonder garantieverplichtingen. Bij andere modellen zien we dat risico niet en die bieden we daarom wel met garantie aan".
Dus als je DAT niet wil zien, gewoon kopen zo'n ding.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 apr 2009 16:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
ik denk niet dat dit ene berichtje van lindemans een direct effect heeft op de markt hoe is het met dat zwarte beest, al gele platen erop?
_________________________________________ Got coffee?
|
02 apr 2009 16:53 |
|
|