Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:54

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
Gisteren (18 april 2009) ontving ik een brief van mijn assurantietussenpersoon met zo goed mogelijk samengevat de volgende inhoud:

In de troonrede ging het nog goed met de economie, nu na 7 maanden niet meer.
Verder zijn intermediairs (assurantietussenpersonen?) getroffen door kostenverhogende wettelijke maatregelen.
Veel collega's hebben hun bedrijf al moeten beëindigen of verkopen.
Wij willen u ouderwets blijven bedienen maar moeten van de politiek onze kosten anders in rekening brengen.
Voor particuliere relaties gaan wij over tot een vaste basisbijdrage met een polisafhankelijke provisie en brengen u voor de rest van 2009 € 12,50 per maand in rekening.
Vanaf 1 mei wordt dat op de gebruikelijke wijze bij u in rekening gebracht.
Wij vinden dat enorm vervelend maar vele tussenpersonen doen dat ook en er zullen er nog meer volgen.

Uit het bovenstaande maak ik op dat vanaf 1 mei 2009 mijn assurantietussenpersoon voor mijn porscheverzekering extra en zonder samenspraak met mij € 12,50 automatisch per maand van mijn giro incasseert.

Zo'n eenzijdige premieverhoging vind ik onacceptabel. Heeft iemand van het forum hier ervaring mee? Graag jullie ervaringen!

Ik heb via die assurantietussenpersoon alleen mij 911 verzekerd.

19 apr 2009 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
Je bent gewoon vrij om van tussenpersoon te wijzigen door dit kenbaar te maken aan de maatschappij. Verder kun je de TP erop aanspreken dat hij reeds voor een jaar porvisie heeft genoten en dat jaar moet uitdienen. Daarna kan hij met een nieuw voorstel komen. Succes Ernest

19 apr 2009 12:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Volgens mij kun je een automatische machtiging niet zomaar eenzijdig verhogen zonder hierover overeenkomst te hebben, met uitzondering van inflatiecorrectie. En ik neem aan dat deze verhoging geen inflatiecorrectie is. Een machtiging gaat via een wederzijdse overeenkomst volgens overeengekomen voorwaarden, en daar valt dit toch buiten lijkt me... maar de kleine lettertjes zullen hier ook wel een en ander over zeggen?

19 apr 2009 12:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Zit je nog steeds via MultiSafe bij Turien :?:

... weet je ook dat Roy van den Anker wss mee leest :roll:

19 apr 2009 13:03
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Per wanneer loopt het "jaar" van jouw verzekering af?

Als dat 1 mei is, dan lijkt mij er niets aan de hand (en zou als het goed is de verzekering zelf iets goedkoper moeten worden, aangezien de tussenpersoon, zo begrijp ik, zijn diensten in het vervolg rechtstreeks betaald krijgt ipv via de verzekeraar).

Loopt deze op een ander moment af dan is het wat vreemd. Op zich kan een wijziging in de wet reden zijn om bij te sturen, maar dan zou je ook een ander bedrag van de verzekeraar mogen verwachten.

19 apr 2009 14:38
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
nee hoor , die heeft 24-5-2005 de laatste keer ingelogd

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

19 apr 2009 14:38
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Juni ... niet in Mei :mrgreen:

Je hoeft niet in te loggen om te kunnen lezen :idea:

't feit dat er door iemand van Multisafe op dit forum gepost is - geeft aan dat het forum (daar) niet onbekend is :wink:

Volgens mij kan je op elk moment van 'n verzekering af, als de voorwaarden veranderen
... of betalingsvoorwaarden daar ook onder vallen weet ik niet, maar het lijkt me vreemd als dat niet zo is ...

19 apr 2009 14:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Het betreft mijn inziens hier geen premieverhoging maar bijkomende kostenfactor voor tussenpersoon. Deze manier van belonen komt vaker voor maar dan wordt de provisie vaak uitgebouwd wat een voordeligere premie oplevert (fee beloning of uurtje-factuurtje).

Opzeggen van maatschappijpolis wordt lastig als opzegtermijn verstreken is, mijn advies: maak deze zogenoemde fee-betaling bespreekbaar en laat provisie eruit sleutelen of over naar een "gratis" werkende tussenpersoon.

19 apr 2009 16:02
Profiel WWW
GhostRider schreef:
Volgens mij kun je een automatische machtiging niet zomaar eenzijdig verhogen zonder hierover overeenkomst te hebben, met uitzondering van inflatiecorrectie. En ik neem aan dat deze verhoging geen inflatiecorrectie is. Een machtiging gaat via een wederzijdse overeenkomst volgens overeengekomen voorwaarden, en daar valt dit toch buiten lijkt me... maar de kleine lettertjes zullen hier ook wel een en ander over zeggen?

Dan zou ik dus elke maand die incasso moeten laten terugboeken en heb binnen de kortste keren natuurlijk een geweldige discussie met de betreffende assurantietussenpersoon.

Devils son schreef:
Per wanneer loopt het "jaar" van jouw verzekering af?
Als dat 1 mei is, dan lijkt mij er niets aan de hand (en zou als het goed is de verzekering zelf iets goedkoper moeten worden, aangezien de tussenpersoon, zo begrijp ik, zijn diensten in het vervolg rechtstreeks betaald krijgt ipv via de verzekeraar).
Loopt deze op een ander moment af dan is het wat vreemd. Op zich kan een wijziging in de wet reden zijn om bij te sturen, maar dan zou je ook een ander bedrag van de verzekeraar mogen verwachten.

Mijn verzekering loopt van januari tot januari. Daarom zou dit voor mij neerkomen op een eenzijdige premieverhoging want mijn jaarpremie heb ik in januari dus al betaald.

Sander993 schreef:
Het betreft mijn inziens hier geen premieverhoging maar bijkomende kostenfactor voor tussenpersoon. Deze manier van belonen komt vaker voor maar dan wordt de provisie vaak uitgebouwd wat een voordeligere premie oplevert (fee beloning of uurtje-factuurtje).
Opzeggen van maatschappijpolis wordt lastig als opzegtermijn verstreken is, mijn advies: maak deze zogenoemde fee-betaling bespreekbaar en laat provisie eruit sleutelen of over naar een "gratis" werkende tussenpersoon.

Deze berekening van de fee voor een tussenpersoon past volgens mij bij levensverzekeringen, estate-planning, hypotheken, enz.
Maar niet bij een autoverzekering waar je voor hebt gekozen na zelfstandige evaluatie van een aantal aanbieders en hun prijzen.

19 apr 2009 16:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Citaat:
Deze berekening van de fee voor een tussenpersoon past volgens mij bij levensverzekeringen, estate-planning, hypotheken, enz.
Maar niet bij een autoverzekering waar je voor hebt gekozen na zelfstandige evaluatie van een aantal aanbieders en hun prijzen.

Met de nieuwe wetgeving (waar jouw TP ook naar verwijst) is dergelijke alternatieve beloning ook toegestaan bij schadeverzekeringen en andere financiële dienstverlening.

Ook al heb je in januari betaald, intermediair wijzigen kan tussentijds!

19 apr 2009 17:35
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Nicolò schreef:
Mijn verzekering loopt van januari tot januari. Daarom zou dit voor mij neerkomen op een eenzijdige premieverhoging want mijn jaarpremie heb ik in januari dus al betaald.

Ik zou gewoon een brief schrijven waarin je duidelijk maakt dat je van januari t/m januari de verzekering hebt lopen en dat je er vanuit gaat dat zijn beloning daarin zit en dat je vanaf januari 2010 pas akkoord gaat met deze structuur.

Lijkt mij de beste oplossing op dit moment. Als de tussenpersoon dan meent dat hij toch recht heeft op die maandelijkse betaling mag hij dat toch even nader onderbouwen.

M.i. heeft hij per januari 2009 zijn beloning voor 2009 ontvangen, of had hij dat moeten regelen met de verzekeringsmaatschappij. Als dat anders is, is het aan hem om dat uit te leggen.

19 apr 2009 18:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Elke maand 12,50 cashen voor niets wil ik ook wel. Grapjassen.

19 apr 2009 19:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Je moet hem , zoals Devils son zegt, een brief schrijven waarin je bezwaar maakt tegen de extra vergoeding omdat de provisie voor een heel jaar reeds is berekend. Indien je binnen 3 maanden geen reactie of een niet bevredigende reactie hebt gehad dien je een klacht in bij het Kifid. st. klachten instituut financiële dienstlerkening http://www.kifid.nl Of je dreigt daar gewoon mee. Moet je zien hoe snel dit is opgelost. gr. Ernest

19 apr 2009 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Ik ben ook een onvanger van dezelfde brief.... en eveneens not amused. ik wil hier ook wel een briefje aan wijden, want de verhoging die er op de manier ontstaat is echt buitensporig.

19 apr 2009 20:10
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Zo, dat is lekker. Hij krijgt al tussen de 15 en 20% ( als hij het goed doet :wink: ) aan provisie, en wil dan nog eens 12,50€ per maand incasseren. Schandalig, dit staat niet in verhouding met het werk dat hij moet doen.

Gewoon een intermediairswijziging laten doen naar een andere tussen persoon. Kan op ieder moment.

Wij sluiten genmiddeld 20 polissen per week bij het autobedrijf waar ik samen met een collega een financierings en verzekeringskantoor run. Stel je voor dat je dit zomaar kunt maken pfffffffff. Kassa. Die 12,50€ per maand is de helft vanwat de gemiddelde klant betaald voor zijn premie.

( kom maar bij ons, dan krijg je de helft van de provisie ook nog vergoed van me. :mrgreen: ) Hoe kan het toch dat de assurantie tussenpersoon zo'n uitstekend imago heeft. Kan me daar enorm kwaad over maken. Al die zogenaamde tussenpersonen die er nu achter komen dat ze jaren lang over de rug van de klant alleen maar aan zichzelf hebben gedacht, en niet aan de klant. :cheers: :bang:

19 apr 2009 21:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Hoe gaat zo'n wijziging van een tussenpersoon dan in z'n werk?

Ook ik ben verzekerd bij Multisafe en heb ook zo'n ruim A4tje aan proza gekregen met daarin de boodschap dat ik 12,50 euro per maand extra mag gaan betalen. :twisted:

19 apr 2009 21:15
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Vreemd verhaal inderdaad... :roll:

19 apr 2009 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
Hier nog een onaangenaam verrast persoon :roll:
Nav de eerdere opmerkingen ben ik wel van plan om zo'n bezwaarschrift in te dienen.
Betaling is immers voor het jaar 2009 geschiedt, dus onzin dat er opeens zo'n verhoging komt.

Ben nu al wel serieus aan het zoeken naar een ander verzekeraar en inmiddels diverse offertes via het net opgevraagd.

Nog iemand tips?
Betaal nu 920,- euro all Risk excl. de nieuwe verhoging vanaf mei van 12,50, maakt jaarpremie 1020,-
Dit op basis van klasse 1 alarm en max. 10000 km.
Ben eigenlijk niet van plan mijn alarm uit te moeten breiden naar een klasse 3 met de daarmee gepaarde kosten van 800 euri's.

19 apr 2009 21:27
Profiel
Urmond
Peter 993 schreef:
Hoe gaat zo'n wijziging van een tussenpersoon dan in z'n werk?

Ook ik ben verzekerd bij Multisafe en heb ook zo'n ruim A4tje aan proza gekregen met daarin de boodschap dat ik 12,50 euro per maand extra mag gaan betalen. :twisted:

Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar en vragen naar een andere tussenpersoon die ook met dezelfde verzekeraar zakendoet als Multisave. Meld je bij die tussenpersoon en van hem krijg je een formulier met verzoek wijziging tussenpersson.

19 apr 2009 21:30
Profiel WWW Facebook 
Devils son schreef:
Nicolò schreef:

Ik zou gewoon een brief schrijven waarin je duidelijk maakt dat je van januari t/m januari de verzekering hebt lopen en dat je er vanuit gaat dat zijn beloning daarin zit en dat je vanaf januari 2010 pas akkoord gaat met deze structuur....

Mee eens, bedankt voor het advies, en dan zal vanaf januari 2010 de "vaste" jaarpremie verlaagd moeten worden met de maandelijkse fee.

19 apr 2009 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Ben eerlijke gezegd wel benieuwd naar deze brief van Multisafe.

Iemand een (anoniem gemaakte) kopie beschikbaar?

19 apr 2009 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Dit is geen manier van doen door een wederverkoper/tussenpersoon. Of het nu mag of niet. Ik zou bij de verzekeringsmaatschappij aangeven dat je hier niet van gediend bent. Als ze geen begrip hebben zou ik de verzekering opzeggen. En zonder meer van deze tussenpersoon afstappen.

Je hebt toch een verzekeringspolis met bedragen erin? Daar wordt nu van afgeweken. Volgens mij is dit zelfs een reden om de verzekering acuut te beeindigen.

19 apr 2009 22:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Even los van dit specifieke geval. Ik zie ook bij mijn andere auto verzekeringen dat er flink wordt aangepast. Drempel voor een klasse 3 alarm is bijgesteld waardoor ik nu bv naar een klasse 4/5 toe moet. En dan kan ik wel naar een andere verzekeraar overstappen maar daar word het niet goedkoper mee, integendeel.

Overigens ben je vrij om van verzekeraar te wisselen op het moment dat er een aanpassing in premie en voorwaarden wordt gedaan. Alleen kijk dan eerst rond wat anderen te bieden hebben, die doen hoogstwaarschijnlijk per 1 mei iets soortgelijks. :idea:

19 apr 2009 23:34
Profiel WWW
Urmond
Daar zit hem juist de kneep. Er veranderd niets in de premie of de voorwaarde. De tussenpersoon gaat echter, buiten de provisie die hij ontvangt op de verzekering, ook nog eens geld vragen voor zijn diensten.

20 apr 2009 6:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Ook dit zijn zaken die volgens afspraak horen te gebeuren. Het ineens 12,50 per maand gaan rekenen kun je als een VOORSTEL zien, dit kan nooit een afspraak zijn want daar zijn TWEE partijen voor nodig.

20 apr 2009 9:52
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende