Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:31

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Advies transport velgen uit UK 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/993
Haarlem
Bericht Advies transport velgen uit UK
Beste porschevrienden,

Voor mijn andere auto heb ik een set velgen in Engeland gekocht. De betaling geschiedt via Paypal op ebay. Heeft iemand ervaring/ tips met betrekking tot het transport per koerier? Wordt waarschijnlijk vervoerd met DHL of Fedex.
Ik heb enig onderzoek gedaan met betrekking tot de aanbieder, lijkt een eerlijke verkoper op basis van de feedback op ebay en het tt-forum in de UK, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de verkoper zich aan de deal houdt?

Bedankt alvast!

Patrick

17 feb 2010 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Advies transport velgen uit UK
Als je met paypal betaald ben je sowieso tot een bepaald bedrag verzekerd dat je het product krijgt, zo niet, dan betaald paypal het geld terug. Ik zou sowieso niet de standaard verzending gebruiken, maar een verzending waarbij het goed en de zending verzekerd zijn tegen verlies en/of beschadiging.

17 feb 2010 18:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Nui schijn je ook te kunnen schoemelen met de rating op Ebay, dus dat zegt ook niet alles meer.

Paypal is een goede en ben je verzekerd voor het bedrag. Alleen heb ik ooit een Jas gekocht in de US, betaald met Paypal, geen jas ontvangen en Paypal betaalde ook niet omdat er geen saldo stond op de rekening van de verkoper. Dus ook niet altijd zaligmakend.

Maar aan de andere kant, ik heb al best wat op Ebay gekocht en heb maar met 2 transacties wat problemen gehad. Dus zal wel goed komen.

17 feb 2010 20:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Klopt inderdaad Hessel. Zelf schrijven ze dit 'PayPal is intermediair tussen u en de verkoper.' Als je een claim in dient proberen ze het bedrag bij de verkopende partij te innen. Heb zelf ook zo'n geintje gehad en de claim werd om dezelfde reden afgewezen. 'Rekening verkoper bevat geen saldo om terug te kunnen betalen'

Voor de verzending zou ik verzoek om het met een pakketdienst als UPS en DHL te laten doen. Kost wat maar dan heb je de grootste kans dat het goed gaat.
Aangezien je niet weet hoe de verkoper je velgen verpakt en vervoerders niet alle pakketten met handschoentjes behandelen heel goed kijken hoe het wordt aangeboden bij aankomst. Fikse Beschadigingen van de verpakking melden op de pakbon anders kun je achteraf de vervoerder niet voor schade aansprakelijk stellen. Ook dan is de bewijslast aan jou maar zonder die aantekening word de claim zowieso afgewezen.

18 feb 2010 1:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Zelf ophalen geen optie?

18 feb 2010 9:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/993
Haarlem
Bedankt voor alle input, zelf ophalen kan een optie zijn, maar daarmee ben ik aardig wat tijd kwijt en het financiƫle voordeel...
Ik heb nu een bedrijf gevonden dat specifiek velgen verzend, dat gaat me 130 pond kosten, lijkt mee te vallen...

18 feb 2010 10:27
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupƩ, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik heb ook zeer goede ervaringen met Paypal en met E-bay en met een goede verzender als DHL of UPS kun je het pakket gewoon tracken maar ik zou dan weer nooit velgen kopen in Engeland want die dingen zijn altijd links gestuurd.

There are no old Porsches, only new owners.

18 feb 2010 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Zaken die ik op Ebay koop en welke van grote waarde zijn ga ik altijd ophalen. Ik wil zien wat ik krijg en gewoon kontant betalen. Ik weet dat dit met de Uk wat lastiger is, maar het zou zonde zijn als ze beschadigd of niet aankomen.

Niet netjes, weet ik, maar je kan bij aankomst nog wellicht wat handelen als er nog wat krasjes oid op zitten.

My 2 cents.....

18 feb 2010 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ga wel eens meer iets ophalen in UK, gewoon met de veerboot over in Duinkerken.
Als je je vanmiddag meld, ben je maar een paar tientjes kwijt, ga je vannacht terug, zit je morgen weer, enigszins brak, op kantoor!!

18 feb 2010 13:01
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik zou ze zelf ophalen inderdaad. Scheelt je waarschijnlijk geld, en je hebt achteraf geen gezeur over de velgen. voor de een is zeer goede staat helemaal schadevrij en voor de ander is zeer goede staat dat ze nog onder de auto passen.

18 feb 2010 14:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 928 4.7i Lotus Esprit Turbo 2.2
Amstenrade, Zuid-Limburg
Heb redelijke ervaring met automaterialen over laten komen uit de UK (mijn hele 2e auto komt als "bouwpakket" van daar)

DHL is bij mij de betrouwbaarste gebleken. Er zijn echter ook losse koeriersbedrijfjes die je opdrachten kan geven. Op marktplaats adverteren die lui regelmatig. Hoe betrouwbaar dit is durf ik alleen niet te zeggen.

Parcelforce wil ook wel eens spullen sturen, maar zijn meestal wat slordig wat betreft pakketten.

Of je meot kijken of er hier mensen op het forum zijn die vaak heen en weer gaan en vragen of ze tegen vergoeding je materiaal meenemen. Toen ik nog Landrover reed was dit redelijk gebruikelijk onderling.

Groeten, Ruud

18 feb 2010 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911/993
Haarlem
Vrijwilligers? :D

lsv schreef:
Heb redelijke ervaring met automaterialen over laten komen uit de UK (mijn hele 2e auto komt als "bouwpakket" van daar)

DHL is bij mij de betrouwbaarste gebleken. Er zijn echter ook losse koeriersbedrijfjes die je opdrachten kan geven. Op marktplaats adverteren die lui regelmatig. Hoe betrouwbaar dit is durf ik alleen niet te zeggen.

Parcelforce wil ook wel eens spullen sturen, maar zijn meestal wat slordig wat betreft pakketten.

Of je meot kijken of er hier mensen op het forum zijn die vaak heen en weer gaan en vragen of ze tegen vergoeding je materiaal meenemen. Toen ik nog Landrover reed was dit redelijk gebruikelijk onderling.

Groeten, Ruud

18 feb 2010 21:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
lsv schreef:

Dat laatste zegt al genoeg, niet op laten sturen want het komt in onderdelen aan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vrijwilligers?.. eh ja Voor 129 pond :lol:

18 feb 2010 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Ik kom met de pasen naar de family in Belgie. Ik kan ze in de auto meenemen naar jullie?

Is wel eventjes wachten natuurlijk (einde maart) en het ligt er een beetje aan waar de velgen origineel liggen, maar het is een aanbod!

Groeten uit Nottingham,

Bert

19 feb 2010 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
IK heb vele malen velgen laten overkomen uit USA, alle keren binnen een week
in huis.

zowel met Fedex, UPS en DHL zeer goede ervaringen.

20 feb 2010 1:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]