Auteur |
Bericht |
Mark1972
|
 Ik wil een sportuitlaat voor mijn 996!!!
Hey Porsche liefhebbers!
Ik heb al wat rond lopen snuffelen in het forum, zoekend naar tips en adviezen inzake een sportuitlaat.
Ik wil graag een sportuitlaat laten monteren op mijn 996. Ik las verhalen over aan/uit knopjes..etc etc. Ben even op de site van Renntech geweest, zag daar een sportuitlaat set...kosten 1740,- Met zo'n aan/uit knopje.
Ik las ook dat er mogelijkheden waren om zo'n set te kopen zonder zo'n vrouwenknopje.
Iemand ervaringen met zo'n set, of zijn er betere sportuitlaatsystemen?
|
05 jun 2009 19:00 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Ik wil een sportuitlaat voor mijn 996!!!
Ga nou eerst eens wat rijden met die boiler van je.
_________________________________________ oud is beter
|
05 jun 2009 19:01 |
|
 |
Mark1972
|
Ga nou eerst eens wat rijden met die boiler...woehahah! Hoe kom je nou op dat woord!  Jaaa....wil heel graag rijden! Maar ook heel graag die rauwe brul horen!
|
05 jun 2009 19:05 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Mooie reactie voor iemand die keurig advies wil hebben omtrent een sportuitlaat Mark, ook ik kan je geen advies geven. Maar de zoekfunctie kan je aardig op weg helpen. Zijn eal verschillende topics
|
05 jun 2009 20:08 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Ik had onder mijn vorige C2 een sportuitlaat laten monteren. Zonder knopje, gewoon Porsche AG, supersound!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
05 jun 2009 20:18 |
|
 |
Mark1972
|
Okay...wat koste dat en waar heb je dit laten monteren? Levert een sportuitlaat ook vermogenswinst op?
|
05 jun 2009 20:48 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Joh. Eerste P gekocht, moet hem nog ophalen. En dan gillen om een sportuitlaat. Rustig aan lijkt mij goed advies. En boiler is een heel vriendelijke benaming voor een 996 3.4.
_________________________________________ oud is beter
|
05 jun 2009 20:51 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Was een jong gebruikt exemplaar die Theo Jansen over had. Zacht prijsje toen @Wolf: verkeerde been uit bed gestapt? Ik kan me goed voorstellen wanneer iemand een P koopt ook direct kijkt naar wat leuke extra's. Lijkt me niks mis mee.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
05 jun 2009 21:00 |
|
 |
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Ik heb af fabriek een PSE op mijn 997. Deze is uitschakelbaar. En gezien het geluid als de uitlaat is ingeschakeld is dat een aanrader (als je tenminste geen ruzie met de hele buurt wilt). EUR 1.700 is een zeer redelijke prijs.
|
05 jun 2009 22:04 |
|
 |
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
05 jun 2009 22:13 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
|
05 jun 2009 22:17 |
|
 |
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Ps, die Oettle is de "goedkope" route. Een aanpassing op de bestaande uitlaat. Google daar maar eens op, of check de youtube clips betreft de Oettle bypass. B.v.: http://www.youtube.com/watch?v=GegfVL8Hwkc@ASW: 
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
05 jun 2009 23:07 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
06 jun 2009 2:30 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
06 jun 2009 7:54 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
zelfs onder een 993 targa!  (wat dit is, is mij niet bekend) http://www.youtube.com/watch?v=ca0_9Dyt ... re=related
|
06 jun 2009 9:00 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Onder de 996 MKII heb ik ook de PSE mét knop zitten. Die knop gebruik ik enkel: als ik ga werken (en toekom bij mijn klant, of belangrijker, bij klanten van mijn klant). Als ik laat thuis (of bij vrienden...) aankom. Als er plots in het stadsverkeer een politiewagen bemerk een paar wagens achter me (klinkt het minder alsof je zo'n halve zool bent) Het plaatsen van de knop is duur te noemen. Aangezien ik toch nog ParkAssist op de wagen liet nabouwen bij Porsche én tegelijk een (grote) onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren, heb ik enige werkuren kunnen besparen. Wat mij charmeert: je kan nérgens problemen krijgen; de uitlaat is *gekeurd*. Als je op torig zoekt, zal je wel filmpjes op het forum tegengekomen (vaak van mr. "Rodger That"  ) die het geluid weergeven. Succes met de zoektocht!
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
08 jun 2009 13:14 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Ik zou ook wel een 996 voor mijn sportuitlaat willen...
...en ben het wel een beetje eens met Wolf
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
08 jun 2009 13:55 |
|
 |
torig
|
We dromen toch allemaal van wat opties: velgen, uitlaten, ... . Dat hoort bij het afzien/afwachtingsproces man. Daarbij, de standaarduitlaat klinkt niet. Echt niet. Het is niet omdat hij zich nu aan het oriënteren is, dat morgen die uitlaat erop hoeft. Zoiets neemt tijd in beslag. Verslagen lezen, twijfelen, prijzen vergelijken, twijfelen, advies inwinnen, twijfelen, fragmentjes beluisteren, twijfelen, met de P rondrijden met standaarduitlaat, twijfelen, .... , twijfelen, bestellen, twijfelen, laten inbouwen, twijfelen, in ontvangst nemen, twijfelen; starten: OVERTUIGD 
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
08 jun 2009 14:54 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Wat een gedoe met die nieuwerwetse apparaten, zeg. Één keer een cuppijp onder een 964 horen  meteen kopen en onder je eigen ouwe bakkie monteren. Klaar. Als je vriendin Anita heet kan er nog een g-pijp en/of katvervanger bij.
|
08 jun 2009 15:21 |
|
 |
Mach 2
|
Mooi uitlaatgeluid dmv een knopje Da's toch neppie? Dit klinkt echt beter, zonder knopjes... PUUR NATUUR (zoals het hoort) http://www.youtube.com/watch?v=pUqKNyNvuwE
_________________________________________ 0-300 km/uur in 3.5 sec.
|
08 jun 2009 16:02 |
|
 |
Mach 2
|
Met alle respect maar ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Ik vind de boilers met of zonder sportuitlaat gewoon 10 x niks qua geluid. Ze klinken als mijn schoonmoeder die een dikke vette en natte wind laat. Zal hier niet gewaardeerd worden. 
_________________________________________ 0-300 km/uur in 3.5 sec.
|
08 jun 2009 16:12 |
|
 |
bully
|
|
08 jun 2009 16:16 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Van de andere kant: bij de niet-bejaarde Porsches is 300pk instap, in plaats van heel bijzonder... Verontrustende vergelijking, maar goed...
|
08 jun 2009 16:29 |
|
 |
torig
|
Door mij alvast wel. Kijk naar de luchtgekoelden: dat ronkt! Dat gromt! Dat lééft! Zet daar zo'n standaard996/7 naast. Dat is een rijstkoker. Dat is een stofzuiger-op-steroïden. Sportwagen?! Tijdens het stevig doorrijden veroorzaakt het tegen elkaar klingen van mijn stalen ballen méér geluid dan de standaarduitlaat  Enfin, deze overdrijving (het is een kunst  ) om aan te tonen dat een sportwagen moet klinken als een sportwagen  (en dat ik echt blij ben met mijn PSE  )
|
08 jun 2009 16:33 |
|
 |
Lydia
|
|
08 jun 2009 17:25 |
|
|