| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

rijtechniek 911SC
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=23679
Pagina 1 van 2

Auteur:  Koen De Moortel [ 29 jun 2009 14:25 ]
Berichttitel:  rijtechniek 911SC

Hoi allen,

ik vroeg mij al een tijdje af wat dat 'heel and toe' gedoe nu eigenlijk is, en ik besloot het op te zoeken op google. makkelijk gevonden, maar als ik het in de praktijk bij mijn SC probeer is het onmogelijk voor mij, het gaspedaal zit gewoon té ver naar achter om tegelijk gas te geven en te remmen :bang: Heeft iemand van jullie hier een truukje voor :scratch: ?

thx !!!

koen

Auteur:  bully [ 29 jun 2009 14:26 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

grotere schoenen........succes..... 8)

Auteur:  Wimpie77 [ 29 jun 2009 14:28 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Oefenen, oefenen en oefenen...!

Auteur:  Peter [ 29 jun 2009 15:53 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Ik moet niet te dicht op de pedalen zitten, anders lukt me het niet.

Auteur:  Maarten [ 29 jun 2009 15:55 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Pedalen aanpassen?

Auteur:  bully [ 29 jun 2009 15:59 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

met aangepaste pedalen oefenen grotere schoenen en niet te dicht op de pedalen zitten moet het lukken...... :lol:

Auteur:  Marco [ 29 jun 2009 16:02 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

met de standaard pedalen is het geen doen; mij lukt het ook niet

Auteur:  Jay911 [ 29 jun 2009 16:32 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Waar 'heel en toe' je dan? Gewoon nonchalant bij het stoplicht of wellicht door de McDrive? :D

Auteur:  Marco [ 29 jun 2009 16:55 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

bij het terugschakelen

Auteur:  rob964.c4 [ 29 jun 2009 17:43 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

nog even een voorzichtige waarschuwing voor alle "heel & toe" probeerders,
let op dat de auto geen over toeren maakt met terug schakelen dat kan een aardige schade tot gevolg hebben.

robert

Auteur:  Wimpie77 [ 29 jun 2009 17:50 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Ja joh... Ervaring met hoge toeren?

Auteur:  Devils son [ 29 jun 2009 18:20 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Koen De Moortel schreef:
Heeft iemand van jullie hier een truukje voor


Houten plankje op het gaspedaal schroeven. Heb ik bij mijn 964 gedaan en dat werkt prima.

Auteur:  brian951 [ 29 jun 2009 18:23 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

gas geven zonder te remmen is wel gunstiger voor je verbruik....

Auteur:  Peter [ 29 jun 2009 18:28 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Jay911 schreef:
Waar 'heel en toe' je dan? Gewoon nonchalant bij het stoplicht of wellicht door de McDrive? :D


Op de openbare weg gaat het natuurlijk helemaal nergens over. Maar ach, staat wel stoer....................... :wink:

Auteur:  Paul Broere [ 29 jun 2009 20:23 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

ik krijg het in zowel de 993 als de 911 turbo NIET voor elkaar... gaspedaal staat gewoon te ver weg.

in mijn E30 gaat het echter PERFECT! ik gebruik altijd met afremmen op het circuit heel-toe... reden: om de synchromesches te sparen (auto wordt redeijk mishandeld op circuit en heeft 220.000 gelopen).
Bovendien klinkt het gaaf :lol:

voor "normaal" straatgebruik niet nodig.

Auteur:  Marco [ 29 jun 2009 20:32 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

op circuit wordt die bak toch wel afgeragd, dus mijn mening:

heel-and-toe op de openbare weg: sparen van de synchro's
heel-and-toe op het circuit: rust in je auto houden ... ik moet het nog steeds goed onder de knie krijgen :oops:

Auteur:  Ewout [ 29 jun 2009 20:40 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Ach, het kan altijd erger, ik wist niet eens waar het goed voor was.. :oops: :oops:

Auteur:  Marco [ 29 jun 2009 20:43 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

rob964.c4 schreef:
nog even een voorzichtige waarschuwing voor alle "heel & toe" probeerders,
let op dat de auto geen over toeren maakt met terug schakelen

kan niet aan het heel-and-toe liggen, ontkoppeld grijpt de toerenbegrenzer in; als je aansluitend de verkeerde versnelling inlegt gaat het natuurlijk niet goed

Auteur:  Peter [ 29 jun 2009 20:58 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Marco schreef:

heel-and-toe op de openbare weg: sparen van de synchro's


Dan moet je wel dubbel klutsen, anders spaar je volgens mij echt geen synchro.

Auteur:  bully [ 29 jun 2009 21:01 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

+2......

Auteur:  Rad911 [ 29 jun 2009 21:07 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Het gaat om de combi: dubbel clutchen + tussengas...

Auteur:  jeroenoop [ 29 jun 2009 21:19 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Mijn 1e vrachtwaggel was dubbel clutchen + tussengas...
:!: :lol:

Auteur:  amandus [ 29 jun 2009 21:22 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

Croqs kopen Afbeeldinghebben brede leest :wink:

Auteur:  Rad911 [ 29 jun 2009 21:26 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

jeroenoop schreef:
Mijn 1e vrachtwaggel was dubbel clutchen + tussengas...
:!: :lol:

Net als die 2-tonners die ik in dienst reed :!: :wink:

Auteur:  Paul Broere [ 29 jun 2009 21:28 ]
Berichttitel:  Re: rijtechniek 911SC

uiteraard ook altijd dubbelclutchen bij heel-toe tussengas geven met terugschakelen... anders heeft het inderdaad geen nut

edit: geen nut voor de synchromeshes... wél nut voor wat betref de "rust" in de auto. Bovendien voorkom je een blokkerende achterpartij wat op zou kunnen treden wanneer je terugschakeld ZONDER tussengas en de koppeling laat opkomen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/