Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tip
Hier een extragratis tip wat te doen tijdens de vrijdagtraining F1 op de Nürburgring: ga lekker boenderen op de Nordschleife. Tot mijn grote verbazing is het gewoon rustig op de baan. Ik had verwacht dat een deel van de F1 fans ook de Ring op willen, maar kennelijk niet. Gisteravond toen ik erachter kwam dat ik mijn dagje Ring had gepland tijdens de F1 dacht ik nog een fout gemaakt te hebben, maar hoewel het natuurlijk jammer is dat T13 eruit is op die dag, het was wel erg rustig. En het weer hielp ook mee (ok, in de vroege ochtend wat minder). Heerlijk gereden en een aanrader (maarre: alleen PF leden, het moet niet druk worden natuurlijk). BTW: na mijn laatste ronde kwam Paul Maaskant naar mij toe. Die kwam nog even een compliment uitdelen, aangezien hij net na mij de baan op was gegaan in de nieuwe M3 (naar zijn zeggen de snellere en fijnere auto tov de M5) en hij er niet in was geslaagd om mij te pakken te krijgen.
|
10 jul 2009 17:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Tip
Sabine Schmidt zei een paar weken geleden ook al dat de M3 stukken sneller en fijner was dan de M5 ringtaxi.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2009 17:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vind dat zo gek ook niet overigens. Die V10 is natuurlijk geinig, maar het is ook een hoop gewicht voorin.
|
10 jul 2009 17:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
heel knap hoor. ik lees wel eens dat een goede coureur met een golfje gti elke goedwillende amateur in een porker van de ring afblaast. dus als jij maaskant in een m3 achter je houdt moet je verdomd goed kunnen rijden. wat zijn je rondetijden ongeveer?
_________________________________________ oud is beter
|
10 jul 2009 18:15 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ah.. n nieuwe PF racer, goed man! Ben je weleens ingestapt bij die Sabine Schmidt? Zij schijnt echt heel erg goed te zijn op de Ring, tot aan kot**** aan toe. Wel goed van je dat je P. Maaskant achter heb weten te houden in 'n M3! Is ook niet de eerste de beste (die Paul en M3), maar heb jij ook niet ''n bom op wielen tegenwoordig?
|
10 jul 2009 21:14 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Dan nog moet je kunnen rijden hoor ,en dat kan hij blijkbaar een bom alleen is niet genoeg
|
10 jul 2009 21:49 |
|
|
Devils son
|
BTG rond de 8. Maar goed, dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van de drukte. Ik hou b.v. niet van drieste inhaalacties. Eerst heel aankomen, dan genieten en dan pas snelheid.
|
10 jul 2009 22:01 |
|
|
alvin01
|
Snap ik
|
10 jul 2009 22:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou nieuw... Devil, hoeveel rondjes Ring heb jij al in de benen zitten? Ik herinner me de eerste keer dat ik je ontmoette en je een snelle Peug 306 met Ringsticker voor mijn deur parkeerde. Dat is toch al wat jaren geleden en je zal sindsdien niet minder rondjes gereden hebben Inderdaad
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2009 22:28 |
|
|
alvin01
|
Ok Harold , wat heb jij niet meegemaakt?
|
10 jul 2009 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb anders nog een aardige bucketlist open staan... maar dit was idd een mega ervaring! Aanrader. Ik reageerde eigenlijk alleen maar omdat in de M5 waarin Sabine ons rondreed idd de kotssporen op het dak en achterzijde van bestuurdersstoel zaten...
|
10 jul 2009 22:34 |
|
|
Devils son
|
Veel. Teveel om het te weten. Heb in het verleden jaarkaarten gehad, dus het zit in de 3 cijfers. Begonnen met de 968 cabrio (tegen beter weten in: in de regen ). 2001 dus. Ook enkele jaren niet gereden overigens. Dit seizoen staat de teller op 27 ronden. En ik heb er nog 23 liggen. Volgend seizoen wellicht weer een jaarkaart. Het is nl. wel erg leuk.
|
10 jul 2009 23:17 |
|
|
Devils son
|
Nog helemaal vergeten overigens: in de ochtend reed er een 904 rond. MOOI! Daar heb ik echt respect voor: dat zo'n beestje nog wordt uitgelaten.
|
10 jul 2009 23:18 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik durf daar niet eens 1 rondje te rijden ... Maar dat is een beoordeling op basis van verhalen, ben er nog nooit geweest, ook om die reden... Ik ben wat dat betreft te voorzichtig met mijn spullen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
10 jul 2009 23:31 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Zelf nu wel ervaring met Zandvoort en Zolder, maar ik vind de ring wel een heel andere dimensie. Lijkt me ook onrustiger in veel gevallen, oud/nieuw, Motoren/Auto's, snel/zeer snel, maar het trekt wel om het een (en daarna meer )keer te doen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
10 jul 2009 23:38 |
|
|
coolfan
997.2 gt3
|
Hee misschien domme vraag; maar waarom had je dan hiervoor een Carrera 4 he? Met die stuurmanskuntsen moet dat toch geen probleem zijn?
|
11 jul 2009 0:06 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
904!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
11 jul 2009 0:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik denk omdat die C4 de daily driver was...
|
11 jul 2009 6:04 |
|
|
erwin996
M140i
|
En gebruikt werd voor wintersportvakanties
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
11 jul 2009 9:53 |
|
|
coolfan
997.2 gt3
|
nee ik denk in geval van sneeuw op de Ring
|
11 jul 2009 10:35 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Een C4 leent zich meer om de grens op te zoeken en niet meteen afgestraft te worden dan een C2. Het rare is dat ik beide heb gereden en dat ik het gevoel heb dat de C4 meer controle doorgeeft en daardoor sneller kan zijn door vertrouwen. Ook les van Paul Maaskant gehad en ook circuitjes gewonnen (wel op nat wegdek) t.o.v. veel zwaardere Porsches qua vermogen. De 964C4 wordt onderschat vaak zeker bij natte en ijs omstandigheden. O ja Devil bedankt voor de tip maar vindt de schleiffe te druk met vooral veel leipe motorrijders. Wel de taxi gedaan.
_________________________________________ Last Rat standing
|
11 jul 2009 19:30 |
|
|
horn
PF #57
|
C4 gaat langer goed dan C2, maar als hij gaat kan je ook alleen nog maar bidden...
|
11 jul 2009 19:39 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
100% gelijk Horn. Daarom ben jij moderator geworden en ik een soepkip. Maar je kunnen beheersen zoals ook Devils son beschrijft onderscheid ons van de poenerige niet liefhebbers. Die gewoon de grindbak ingaan. Ik rij privé altijd Audi Q maar was zeer positief verrast door de hanteerbaarheid van de C4 op ijs en sneeuw. ga jij nu nog richting Audi?
|
11 jul 2009 19:45 |
|
|
horn
PF #57
|
we bedoelen hetzelfde. ik zou dus ook soepkip kunnen zijn en jij moderator heb al een audi (A4 2.7 TDI sedan). Eerst maar eens de 964 verkopen en dan verder kijken. Weet zoveel auto's die ik nog een keer wil hebben...
|
11 jul 2009 19:49 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
Ik moet zeggen dat die 964 mij meer emotie geeft dan eerdere andere auto's. Ook de onderschatte AudiTT (225pk) gaf veel emotie t.o.v de A6 3,2Q. Maar start hij wel of niet of in iedergeval dat rare gezaag de eerste 10 seconden geeft al een band. En dat geluid in de Piet Hein tunnel bijv. Ik vraag mij wel of af Devils son's nieuwe wagen evenveel emotie geeft?????????
|
11 jul 2009 19:53 |
|
|