|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
924
Omgeving Leuven
|
'zwakke punten' 928
Goedeavond beste forummers,
Een kennis van mijn vader wil een 928 kopen en hij wou graag weten wat de zwakke punten van een 928 waren ?
Kan iemand me verder helpen.
Groeten,
924
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
06 maart 2006 19:55 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hier worden alleen maar sterke punten genoemd.
|
06 maart 2006 20:01 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Bouwjaar ? type ? Weet er weinig van, behalve dat ik ooit een 928
had, die na een paar jaar een lekke koppakking opliep. Dit zegt niet veel,
behalve dat dit gebeurde na een lange tocht op topsnelheid. De 'zit' en weggedrag = TOP. Ben heden weer terug naar waar het ooit begon : 911-serie. Veel geluk met de zoektocht.
|
06 maart 2006 20:02 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
enige zwakke punt is de vorige bezitter!
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
06 maart 2006 20:02 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ok dan, laat me het anders formuleren: Waar moet hij op letten als hij een 928 wil kopen ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
06 maart 2006 20:02 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Dat hij er een benzinestation bij koopt!
|
06 maart 2006 20:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Grondig door een kenner laten checken. Niet zelf checken.
En wat geld achter de hand houden. Bij een 928 zijn de klusjes vaak KLUSSEN.
|
06 maart 2006 20:19 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ok, bedankt voor de reacties
en als hij zelf wil checken, iemand nog punten waarop hij moet letten ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
06 maart 2006 20:21 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
In de '911 & Porsche World' van March 2006 staat een artikel over de heren Van Zweeden, Porsche slopers te Middelburg.
Daarin worden op een no-nonsense manier verschillende Porsche-modellen besproken.
Over de 928 wordt o.a. gezegd dat er zeer moeilijk aan te werken is. Als er iets mee is kost de reparatie veel tijd. En tijd = geld bij de Porsche-garage.
Dus koop een kwalitatief goed exemplaar. Anders niet doen, hoe mooi ook.
Succes!
|
06 maart 2006 20:36 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Klopt, reparaties erg duur. Benzine verbruik schrikbarend.
Waarom geen 911 ? Zijn veel goeie van op de weg .....
|
06 maart 2006 20:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb wel eens een 928 buyers guide gezien op het internet. Even googlen, dan kom je die wel tegen...
|
06 maart 2006 20:59 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Bedankt Devils Son en de rest
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
06 maart 2006 22:12 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Mijn nonkel wil mij een 928 van +/- 1982 verkopen. Vorige week vrijdag eens gaan kijken. Wat een prachtig geluid dat uit die V8 komt en het is een witte...
Toch heb ik zoiets van laat maar. Heb toch al dikwijls gehoord dat een 928 idd bakken geld kost om rijdend te houden.
Ga toch eens een proefritje voor de fun vragen. Lijkt me wel iets in deze jonge klassieker.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 maart 2006 22:53 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
onbetrouwbaarheid van de electronica, ontstaan door het "bezuinigen" van vorige eigenaars...
Vocht indringen, benzineleidingen die kunnen gaan oxideren, koplampen die meer blokkeren...
Maar dat geluid hé...
|
06 maart 2006 23:43 |
|
|
moers
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.Best
|
Ah ha eindelijk wat over de 928.... Wat een auto... en een wegligging.... ik rij nu pakweg 2 jaar in een 928 S4 uit 1990 met maar 108.000 KM op de teller..... Ik heb er ook 2 jaar naar gezocht... er is veel rommel te koop dus let goed op... en laat de auto keuren !!! Ik heb er ook >10 gezien... en er was altijd wel iets... dan het interieur in slechte staat, dan de buitenkant in slechte staat, geen onderhoudshistorie, distributieriem onbekend, en wat over de injectie-computer ? Die willen ook nog wel eens stuk gaan (gelukkig zijn er een aantal revisie bedrijven die zulke computers kunnen repareren ( www.928-ecu-repair.com))...
En dan stond daar weer een auto waarvan het overspuiten weer zoslecht gedaan was... en ga zo maar door... er was altijd wel iets.... TOTDAT JE DE JUISTE ZIET... want inmiddels heb je aardig wat kennis op gedaan..
Onderhoud tot nu toe (+/- 8000 Km mee gereden):
-> stuurhuis: 1300 Euri
-> Beurt: 300 Euri
-> nieuwe remblokken: 300 Euri..
Benzineverbruik.... Ach als je een Porsche koopt weet je dat ie veel zuipt... Gemiddeld 1 / 7.5Km ... Valt toch wel mee ? Ligt erook aan waarvoor je auto gebruikt..... Is het voor woon-werk... OK dan kost het aardig wat.... maar voor de hobby valt het wel mee....
Storingen:
Een 928 zit vol electronica en af en toe gaat het mis... Laatst had ik problemen met de knock sensoren...en dat merk je want de motor liep niet helemaal zoals ik het gewend was... Ik heb zelf een diagnoze systeem gebouwd die ik op de diagnose bus zet waarmee ik alle foutcodes kan uitlezen... En ja hoor... de EZK gaf aan: knock-sensors fault....Ik baalde als een stekker want als je de sensoren moet vervangen, ben je een dagje bezig met de inlaat te verwijderen... Wat ik toen gedaan heb is contact spray genomen, contacten goed schoon gemaakt met spray, even laten drogen en effe een stukje rijden: probleem weg ! Kortom dat is dan ook weer het leuke van een 928... sommige problemen kun je zelf verhelpen...
Als je gaat kijken naar een 928.. Kijk AUB of alles werkt... zoals ruitenwissers, raammotortjes, de stoel achteruit-vooruit, airco, cruisecontrol, olielekkage, en ga zo maar door...
Goed genoeg info...
Veel succes ermee !!
|
07 maart 2006 10:11 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Ik kan niet zo veel er aan toevoegen, behalve....laat een aankoopkeuring uitvoeren bij een bedrijf waar ze veel 928 ervaring hebben. Kijk ook op de site van 928 club nederland naar de links. Kom je een veel goede info tegen. Vooral de site van jenniskens, theo, bevat erg veel goede info.
Verder veel succes en fun!
Laatst bijgewerkt door 928GTS op 07 maart 2006 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 maart 2006 12:25 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
die electronica was alleen een probleem bij de S4, de oudere hebben er zelfs helemaal geen last van dat van die vorige eigenaars klopt wel want de prijzen liggen nog een stuk hoger dan de 911, het verbruik valt wel mee als hobbywagen, als je natuurlijk aan elk kruispunt of lichten goed doortrekt, tja...
van dat vocht indringen heb ik nog nooit last gehad, koplampen ook niet maar dat probleem heb ik wel al gehoord van mede-eigenaars, is maar een klein euvel
het is in ieder geval een droomwagen en rijdt er veel liever mee dan met de 944's, hoewel de S2 en turbo ook wel leuk zijn om met te rijden, het geluid en comfort, top
|
07 maart 2006 14:21 |
|
|
TheoJ
1992 928gtsVenlo
|
Hi,
tja, ik kan als 928 bezitter alleen positieve dingen aan de discussie bijdragen
928 rijden is super. Geweldige auto, stabiel, mooi, snel, betrouwbaar en betaalbaar. Geen flauwekul over duur in onderhoud, reparaties, enz. De auto is niet anders dan een vergelijkbare sportauto. Bijzonder voordeel is nog dat de afschrijving inmiddels minimaal is geworden.
Wel moet je wat met techniek hebben. Deze auto is degelijk gemaakt. "Ein Langzeit Auto" zeiden de Duitsers, geen wegwerp ding dus. Maar na 20 jaar gaat er wel eens iets stuk en moet het hersteld worden. Veel kun je dan zelf doen en er is een zeer aktieve 928 community op het internet. Bijna alles is te vinden. Als je alles bij Porsche moet laten herstellen dan kost dat wat. Dat is met een Audi, Merc, of BMW niet anders. Kosten onderhoud: inderdaad, wat hoger dan voor een fiat panda. Wat wil je...
Brandstof kosten: daar hebben ze een pedaaltje voor gemaakt, daarmee regel je het verbruik. Bij 320-350 PK mag je je afvragen waar al dat vermogen door ontstaat. Iets met brandstof geloof ik. Normaal verbruik 1:7 tot 1:10 afhankelijk van rijgedrag.
Wegligging: deze auto is echt geweldig. Bij hoge snelheden domweg eenzame klasse. Ook uitbreken moet je echt je best voor doen. Hij plakt aan de weg. De meesturende achteras helpt het sturen in scherpe bochten, tractie control (PSD) helpt de auto bij snelle bochten. Ik lees veel over mensen met ervaringen in andere Porsches uit die tijd, en de 928 steekt daar positief bij af. Bovendien is ie volgepakt met comfort. Want zo heel snel gaat het in nederland niet, en dan is wat luxe wel fijn.
Prestaties: 0 - 100 - 0 in 10 sec. Dat zegt wat over motor en remmen. De s4/gt en GTS hebben de beste remmen. Top dicht bij de 300 en dat rijd ie ook echt. Power: 320-350Pk. Koppel 430-500Nm, en dat bijna lineair.
Prachtig tijdloos design. Nu nog mooi. Wacht maar tot de Panamera er is, dan herken je de 928 erin. En dan dat geluidje. Typisch V8 gerommel onder de klep.
Oh, nog wat: dit is een heel praktische auto. Mijn auto gaat mee op vakantie. Dat gaat probleemloos. Ruimte is net genoeg door de grota hatchback en de neerklappende achterstoeltjes. Ik ken auto's die minder ruimte hebben
Nee, dit is een heel fijne auto. Zwaar ondergewaardeerd. I love it !!
Maar pas op: koop geen afgejakkerd gebakje waar alles aan defect en versleten is. Dan kost het snel meer dan de aankoop van de auto. Laat je auto door een 928 specialist keuren, niet door een "ervaren monteur" zonder 928 ervaring. Kijk op mijn website voor meer info over aankoop.
gr
Theo
http://jenniskens.livedsl.nl
http://928gts.no-ip.info
Laatst bijgewerkt door TheoJ op 26 aug 2007 15:16, in totaal 3 keer bewerkt.
|
26 aug 2007 15:01 |
|
|
horn
PF #57
|
goeie bijdrage
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 aug 2007 15:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Idd goed verhaal.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 aug 2007 17:37 |
|
|
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
Kortom, zoek je een mooie en vooral goede 928, mail mij dan maar eens
Je ziet veel verschil in staat en prijs van de aangeboden 928'en.
Kwa rijden echt een top wagen, en ook een perfecte lange afstands wagen voor lange vakantie ritten.
Het verbruik valt idd. best mee, ik rij ook gem. 1:7,5.
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
26 aug 2007 17:43 |
|
|
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
Re: 'zwakke punten' 928
Na een periode van 2 jaar zonder 928 heb ik weer één gekocht. De 944 staat nog steeds bij de garage voor de gehele revisie. Heb een zeer mooie 928 gekocht van eind 1991. Echt vol opties en RAf leder interieur, ook dash. 2x airbag en schuifdak. Deze week gelijk een beurt gegeven en de riem laten stellen. Maar even terug komen op alles, De 928 is een top klasse wagen, maar helaas niet een wagen die je naar elke garage kan brengen. Iemand zonder 928 ervaring en vooral bij de laatste types met veel electronica, kan er veel aan verknoeien. Zelf moet je er al helemaal niet aan gaan zitten prutsen, gewoon naar een goede specialist brengen. De latere modellen met boordcomputer geven op de computer snel storingen aan van o.a. remmen, sper, en vooral bandendruk Wil niet altijd zeggen dat er wat is......
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
05 sep 2009 16:26 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: 'zwakke punten' 928
Gefeliciteerd! Een 928 staat nog altijd op mijn verlanglijstje, heb er jaren geleden eens bijna eentje gekocht maar durfde het op het laatste moment niet aan... geweldige auto, als je een goed onderhouden exemplaar vindt.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
05 sep 2009 20:42 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|