Auteur |
Bericht |
nico l
|
Advies bij aanschaf Porsche 911 - 997S
Goede morgen dames en heren, Deze ochtend heb ik me maar eens aangemeld bij het forum. Ik lees af en toe met jullie mee en zie dat er behoorlijk wat kennis in huis is. Zelf ben ik al enige tijd besmet met het Porschevirus. Dit is gekomen na het mogen rijden in een GT3RS van een kennis van mij. Nu is een GT3 natuurlijk een super auto, maar voor mij toch een beetje te racey. De auto die ik eigenlijk zou willen hebben heb ik misschien gevonden. Ik woon in Heiloo en de Porsche garage in Alkmaar heeft een hele mooie 997S staan precies naar mijn wens. Alleen is de motor kapot. Ik ben absoluut niet technisch maar men heeft het daar over een lager van een as? Geen idee. Maar het kan 100% gerepareerd worden, ik krijg er garantie op. Nu heb ik wel wat gelezen over defecte motoren, dacht alleen dat de 997 motoren betrouwbaarder waren. Blijkbaar niet en gaan ze ook kapot. Mijn vraag is derhalve of jullie het zouden vertrouwen, een gerepareerde motor van de garage? Of is een ruilmotor van Porsche de weg die ik moet gaan. Of zouden jullie helemaal afzien van een auto waar toch behoorlijk aan gesleuteld is? Heeft e.e.a. invloed op de dagwaarde als ik hem bijvoorbeeld na een paar jaar weer wil inruilen? Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen. Nico
|
27 okt 2009 12:30 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Advies bij aanschaf Porsche 911
Dit zou voor mij een reden zijn eens verder te kijken...
De markt is slecht op het moment en er is best veel te vinden....
Aan de andere kant weet je nu wat er is er wat er mee gedaan wordt. Bij een ander exemplaar kan natuurlijk hetzelfde spelen maar weet je daar misschien niets van... Beetje een kop in het zand verhaal zegmaar...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
27 okt 2009 12:37 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
welok de info doe je geeft betreft de reparatie is wat beperkt maar misschien heb je niet meer info gekregen.
wat is de km stand van de auto en waarom wil jij deze?
-omdat hij in de buurt te koop staat of en bepaalde uitvoering die je niet ergens anders vind kleur/ km stand en prijs combinatie.
als je bv aangeeft in welk budget je zoekt kunnen we mee kijken voor je en wie weet vind je dan wel jou wensen op een auto waar niet aan gesleutelt hoeft te worden.
mijn eerste idee, lager eruit (ergens) hoeveel vuil heeft nog meer schade aangebracht in de rest van het blok,misschien niet direct merkbaar maar misschien later.
_________________________________________ remmen is angst
|
27 okt 2009 12:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Met Porsche Alkmaar bedoel je PSNH (porsche service noord holland)? En bedoel je die zilvere uit 07/2004?
|
27 okt 2009 12:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Advies bij aanschaf Porsche 911 - 997S
Betrouwbaarheid 997 motoren: t/m model 2008 heeft motor op basis van 996 blok, model 2009 heeft een geheel nieuwe motor.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 okt 2009 14:51 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Isdatzo
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 okt 2009 14:55 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Here we go again!
|
27 okt 2009 14:56 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Welkom oud plaatsgenoot, zou inderdaad heel kritisch zijn. Uiteraard kan de auto er nog maar net staan en dus nog geen reparatie uitgevoerd. Dan zou ik voorstellen aan de garage, repareer de auto, jij laat hem elders grondig keuren en maakt dan je keuze. Maar als je nog maar net aan het rondkijken bent...........blijven kijken/zoeken En de plofverhalen van een ieder moet je zelf beoordelen
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
27 okt 2009 14:59 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Heeft dat naast de technische verschillen ook niet te maken met de aantallen GT3?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
27 okt 2009 15:29 |
|
|
nico l
|
Bij voorbaat mijn dank voor de reacties tot nu toe. Het gaat inderdaad om de 997 die bij PSNH te koop staat. De auto, toen hij nog in orde was, stond in opdracht van een klant te koop. Die klant heeft een andere auto aangeschaft en dus was de Porsche over. Die man is er gewoon mee blijven rijden, totdat zijn nieuwe auto afgeleverd zou worden. Toen is dus de motor stuk gegaan. Balen dus. PSNH heeft de auto met kapotte motor gekocht. Toevallig dat ik naar deze auto informeerde en dus nu het hele verhaal ken. Van de garage mag ik zelfs de oude eigenaar bellen om het verhaal te verifiëren. Als ik er op door ga zal ik dat wel eens doen. Weet niet of die man daar op zit te wachten, na alles wat er gebeurd is. Ik vind het wel een hele mooie auto met de goeie opties en 89.000km gereden. En het is lekker dicht bij voor me, wat niet wil zeggen dat ik niet verder kijk. Jullie reacties spelen daar ook een rol bij. Nico.
|
27 okt 2009 16:31 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, als de opties naar je zin zijn en de prijs is goed én je krijgt bovendien garantie op de motor - why not?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 okt 2009 17:18 |
|
|