Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:16

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
promax power kitt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht promax power kitt
ik wil mijn 968 cs voorzien van wat extra vermogen en via een kennis kwam ik terecht op deze site .
is er iemand hier bekend met dit bedrijf , ben benieuwd of het betrouwbaar is

http://www.promaxmotorsport.com/

04 okt 2009 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: promax power kitt
Als de 968 inderdaad 240Pk had en die chips inderdaad 18Pk winst opleveren, dan...

Als ik lieg, lieg ik in commissie (heb dit niet van mezelf):
De 968 motor heeft standaard een Pmax van ca. 267 Pk (alles uitgebalanceerd en afgestemd). De opgave van Porsche is doorgaans aan de behoudende kant, hetgeen wil zeggen dat de motor minimaal het opgegeven vermogen geeft af productielijn. Een goed onderhouden exemplaar zal dus nog steeds iets in de buurt van 240Pk (@ 6200 Rpm) leveren of zelfs tot ca. 260 Pk (vlgns. Beek Auto Racing). Chiptunen kan dus het vermogen tot ca. 267 Pk opvoeren mits het blok optimaal is.
Een hoger vermogen dan 267 Pk is alleen door technische ingrepen haalbaar (nokkenassen, compressor, noem maar op) en dat kost geld, veel geld.

Kort samengevat: op basis van het voorgaande hecht ik niet te veel geloof aan wonder-chips en al helemaal niet zonder vermogensbank meting voor- en achteraf.

Overigens kun je beter EERST betere remblokken kopen....

http://www.beekautoracing.nl/

04 okt 2009 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Ja, ik ken het bedrijf. Voorzover ik dat kan beoordelen is het een betrouwbaar bedrijf (ze hebben na betaling mij de EPROM met instructies geleverd en dat leverde het resultaat op zoals je dat op veel websites kan nalezen).

05 okt 2009 9:43
Profiel
Heb zelf ook een promax chip in mijn 968. Geen idee of die echt meer PK's heeft opgeleverd maar rijdt wel lekkerder. Daarmee bedoel ik dat de reactie op gas pedaal anders is, soepeler en voelt als meer koppel bij lagere toeren.
Op 968forums is er een hele discussie, inclusief vermogensbanktest geweest over chips met als uitkomst dat ze allemaal meer PK's opleveren zeker bij hoge toeren (meestal ook een hogere toerenbegrenser). De chip van RSbarn lijkt momenteel de favoriet.

Jaap

05 okt 2009 17:02
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Heb je de airbox mod al uitgevoerd? Zoniet, begin daar eerst eens mee. Hierdoor loopt de auto al stukken beter. Standaard heeft de 968 toch een chronisch adem tekort, absoluut merkbaar na de mod! Ga daarna voor de Promax of RS Barn chip zodat die paar kuiltjes uit de vermogens curve "gevlakt" worden. Deze kuiltjes zijn zeker aanwezig.
De toerenbegrenzer die iets opschuift naar boven kan ook geen kwaad. Let wel, schokkende vermogens toename kan je zoals velen voor mij als schreven vergeten. Zo'n 10 / 12 pk als gevolg van verbeterde afstelling is haalbaar bij 968. Niet omdat de Promax of RS Barn chip zo goed is maar vanwege de standaard mindere afstelling.

05 okt 2009 20:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]