Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:47

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Gezandstraald op de A12... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Gezandstraald op de A12...
Dinsdagmiddag 13 (...) oktober reed ik op de A12 ter hoogte van de afslag Wageningen in de richting van Ede. Opeens hoor ik een geratel van grind op mijn auto, en zie dat over een groot stuk wegwerkzaamheden waren uitgevoerd. Ver voor mij reed een enorme asfalteerwagen (of zoiets). Ik kon niet aan de grindregen ontsnappen, heb snelheid verminderd, hielp niets, probeerde toen de asfalteerwagen in te halen, en het werd alleen maar erger. :shock:

Eenmaal thuis vergat ik de zaak al snel, tot ik vanmorgen bij mijn auto kwam. Hij is recentelijk geheel gespoten, maar de motorkap zit nu onder de steenslag. Op mijn voorruit zitten 'bultjes puin' van kapotgeslagen grind. Ik weet dat ik geen kans maak tegen Rijkswaterstaat (of wie dan ook maar verantwoordelijk is voor deze ellende), maar heb 'm goed zitten. :evil:

Zo, dat wilde ik even kwijt...

16 okt 2009 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gezandstraald op de A12...
Balen balen balen

geen kenteken van de vrachtwagen genoteerd??

Als je getuigen hebt, kenteken genoteerd, wellicht foto's (desnoods al rijdend geschoten), melding bij de politie hebt gedaan,... dan maak je misschien een kans.

Ik heb dat ook eens gehad, kwam een hele landing zand en puin van een open vrachtwagen af. Kenteken genoteerd, op dat moment gelijk politie gebeld om een melding te maken. Later bleek er geen schade te ontdekken dus niets meer mee gedaan...

16 okt 2009 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dat is flink balen zeg !!
Maar als je enig idee hebt of dat rijkswaterstaat was of zo heb je misschien een kans, zeker als je ook locatie en tijd en plaats nog weet.

Vorig winter toen het zo hard vroor waren de wegen ook slecht en veel problemen met steenslag, en toen zijn veel mensen daarna nog gecompenseerd daarvoor, was volgens mij in het nieuws. Wel iets over dat je moest kunnen aantonen dat je toen daar reed, of zo...

In die periode kreeg ik ook het glas van een mistlamp van me stuk, maar daar heb ik geen zaak van gemaakt..

16 okt 2009 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens mij heb je wel degelijk kans tegen rijkswaterstaat !
Sterker nog, ik denk dat als jij aangeeft dat je daar gereden hebt (tijdstip, exacte plaats, etc ) en wat de gevolgen daar van zijn dat ze daar op een goede manier mee omgaan.
Heb wel eens gehoord dat ze dat erg correct afwikkelen.

Succes !

16 okt 2009 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Probeer het waarborgfonds:

-Getuigen
-Aangifte politie
-Schade door auto

16 okt 2009 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Ik heb met succes laatst een band vergoed gekregen van Rijkswaterstaat. Flink gat in de weg.
Kost je even wat geduld maar ik zou het zeker proberen. Check hun site. Staat een Claim item op.

16 okt 2009 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bedankt voor jullie reacties, eens kijken wat ik kan doen. :thumleft:

19 okt 2009 14:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]