Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Sint en kerst kado tips
Leek me wel aardig om een item te starten om te helpen met het samenstellen van de verlanglijstjes voor de komen feestdagen. Heb net dit boek gelezen: (tekst even geleend van Carros). Interessant boek alhoewel de claim dat Ganz 'de' kever ontworpen heeft wat mij betreft iets te stellig is. Aanrader!
VW KEVER TOCH NIET VAN FERDINAND PORSCHE?
04-09-09 - De Volkswagen Kever stond in nazi-Duitsland symbool voor de vooruitgang en groeide uit tot de meest populaire auto ooit. Maar dat de originele ontwerper van de Kever een Jood was - Josef Ganz - werd lange tijd ontkend. Paul Schilperoord reconstrueerde de spannende ontstaansgeschiedenis van deze legendarische auto. In ‘Het ware verhaal van de Kever' herschrijft Schilperoord de geschiedenis van de wereldberoemde Volkswagen Kever. Joodse ingenieur Na jarenlang onderzoek komt de auteur tot een opmerkelijke conclusie: de eerste baanbrekende ontwerpen van Hitler's Volkswagen Kever waren van de hand van de joodse ingenieur Josef Ganz en niet, zoals tot nu toe altijd werd aangenomen, van Ferdinand Porsche. Dit boek beschrijft het tragische leven van Ganz: van zijn eerste schetsen en prototypes van zijn Maikäfer tot zijn vlucht voor de nazi's naar Zwitserland. Van zijn vele rechtszaken voor de erkenning van zijn bijdragen aan de Kever tot zijn dood in 1967. Hij stierf in Australië, berooid en vergeten. Paul Schilperoord geeft hem met dit bijzondere boek zijn rechtmatige plek in de geschiedenis weer terug. Crime story Het ware verhaal van de Kever vertelt het meeslepende en niet eerder vertelde verhaal achter de auto van de eeuw - een verhaal vol intrige en spionage dat Josef Ganz zelf op zijn sterfbed omschreef als: ‘a crime story even Hitchcock could not invent'. 27 september De Nederlandse productiemaatschappij Jippiejajeetv en de Joodse Omroep zijn van plan het boek in 2010 te verfilmen tot een documentaire, waarbij ook serieuze belangstelling is getoond door verschillende buitenlandse televisiezenders voor een internationale co-productie. Op 27 september zal het eerste exemplaar van ‘Het ware verhaal van de Kever' uitgereikt worden aan Bavo Galama tijdens het Nationaal Oldtimer Festival op Circuit Zandvoort. Speciaal voor deze presentatie zal een uniek prototype van de Maikäfer van Josef Ganz uit 1931 te zien zijn alsmede een chassis van de Standard Superior (1933) - het serieproductiemodel van de Maikäfer - en een exemplaar van de ‘Zwitserse Volkswagen' (1946). Alle drie de modellen zijn nog niet eerder in Nederland getoond. Tijdens Manuscritpa zal Paul Schilperoord aanwezig zijn om een korte vertelling over het boek te geven. Paul Schilperoord is ingenieur en journalist. Het ware verhaal van de Kever wordt uitgegeven door Veen magazines en is te koop voor 24,95 euro (isbn 9789085710912).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 nov 2009 22:06 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Sint en kerst kado tips
Bij de opening van de winkel Porsche Design espresso kopjes gekregen. 60 jaar Pon Porsche import. Aanrader.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 nov 2009 11:20 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ga hier niet m'n tips zetten..er leest altijd iemand mee
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
25 nov 2009 11:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Het moge bekend zijn wat ik van al die prullaria vind...
_________________________________________ oud is beter
|
25 nov 2009 11:26 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Je hebt ze allemaal al thuis
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
25 nov 2009 11:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Staat niet veel op mijn lijstje, lieve Sinterklaas...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2009 11:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tonijnblik. kitschy. ultimate fail van rolex. maar jouw meug
|
25 nov 2009 11:43 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
|
25 nov 2009 20:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb de bezel (zo heet toch die draai ring) alvast hier voor je liggen incl onder ringetje, die dingen vallen gewoon uit elkaar hier in de zaak
_________________________________________ remmen is angst
|
25 nov 2009 21:10 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Past niet in mijn schoen . . . . . . . maar voor dit geval wil ik er wel naast gaan lopen Dank u Sinterklaasje en ik zal het hele jaar heeeeeel erg zoet zijn
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 nov 2009 21:20 |
|
|
Maarten
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 nov 2009 21:31 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Toch wel knap, iemand schrijft zijn wens op en de dames moeten weer wat te zeiken hebben.
Respecteer eens wat een ander mooi vindt, ipv maar elke keer weer dat gezeik.
|
25 nov 2009 21:52 |
|
|
drknauf
|
waarom komt sinterklaas niet in een moskee staan teveel schoenen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 nov 2009 21:56 |
|
|
Erick
|
+ 1 (100 mensen, 100 smaken.)
|
25 nov 2009 21:57 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Als sint toch wat wil geven: of en als hij heel gek wil doen: of.. maar liefst EN Mijn schoen staat al bij de haard
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
25 nov 2009 23:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mijn lijstje van vroeger mijn ouders kwamen hiermee de dag dat ik de 964 had gekocht en hangt nu ingelijst boven het buro
_________________________________________ remmen is angst
|
25 nov 2009 23:59 |
|
|
Erick
|
|
26 nov 2009 0:05 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
LOL, dat zijn de betere gifts!
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
26 nov 2009 0:09 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
26 nov 2009 7:49 |
|
|
Erick
|
|
26 nov 2009 9:28 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 nov 2009 14:22 |
|
|
Maarten
|
|
26 nov 2009 15:26 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
asus eee pc
|
26 nov 2009 15:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
26 nov 2009 15:39 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
bijna goed, een Asus EEEbox PC. of te wel: Ervaar de Realiteit dankzij Full HD NVIDIA® ION™ platform en Slot-load ODD maken dit het ideale Full HD entertainment center voor uw woonkamer.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
26 nov 2009 16:01 |
|
|