Auteur |
Bericht |
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Hallo, Ik heb momenteel een 944 turbo uit '87 en ik overweeg om deze weg te doen en een 968 te kopen. Ik heb al met een 968 gereden en dat beviel me wel. Ik zal de 944 turbo wel erg missen want dat was toch een heel andere auto, die was een stuk rauwer. Vraag is: Hoe is het met de 968 gesteld op het gebied van duurzaamheid en onderhoud? Mij lijkt een 968 duurzamer/betrouwbaarder omdat deze moderner is en geen turbo heeft. Maar mij lijken de onderdeelprijzen dan wel weer wat hoger. Klopt dit? Of zit ik er naast? Iemand nog wat anders nuttigs te zeggen wat mijn keuze kan beïnvloeden? Dat is het nu het moment!
|
03 jan 2010 18:25 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
het zal niet ver uiteen lopen het gros van de onderdelen zijn gelijk! je krijgt er alleen een versnelling bij zorg dat je nieuwe riemen en rollen hebt en niet te vergeten de waterpomp dan heb je verder weinig omkijken naar de motor gr john
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
03 jan 2010 18:34 |
|
|
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ja ik heb het idee dat die 968 motor een stuk meer kan hebben dan de motor van de 944 turbo.
|
03 jan 2010 18:35 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
de tandwielen van de nokkenassen willen net als bij een s2 wel eens wat problemen geven maar ik kan uit ervaring zeggen dat het een super auto is en vooral de rij eigenschappen zijn super.ik heb zelf nooit problemen gehad met het blok en het sleutelen (beurten) is een genot om aan te werken je kunt overal bij zelf de koppeling vervangen doe je in een uurtje
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
03 jan 2010 18:41 |
|
|
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ja dat was het eerste wat me opviel... Mijn turbo is bomvol gepropt, er past zelfs geen miezerig schroefje meer bij in de motorruimte... Maar in de 968 is nog genoeg ruimte om er een 2e motorblok naast te leggen...
|
03 jan 2010 18:42 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
ik rij nu maar mis mijn nog elke dag
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
03 jan 2010 18:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Kom 'm maar omruilen, Porscheboy ... en meestal komt men daar (net) op tijd achter bij het vervangen van de nokkenasketting en nokkenasketting-geleider ...
|
03 jan 2010 18:51 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
nee er komt er gewoon 1 terug..... gewoon erbij dus als je een R1 wil ruilen
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
03 jan 2010 18:53 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
nouja, als we toch motoren in gaan ruilen tegen porsches ben ik ook van de partij, het 'kleine' broertje van de r1
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
03 jan 2010 19:07 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Chris,
Zelf had ik ook een 951, en vindt mijn 968 leuker.
Mijn 968 ga ik binnen de volgende paar maanden ruilen of verkopen. Als je interesse hebben laat mij het weten...alles is tot in de puntjes goed. Mijn auto heeft 92 000Km op de teller.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 jan 2010 21:24 |
|
|
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop van een 968? Ik ga sowieso een AKK laten doen
|
05 jan 2010 18:26 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Een "blijver"?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 jan 2010 18:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Bij de S2 gaan de tandjes doorgaans pas "los" zitten of van vorm veranderen als de ketting vastslaat door een kapotte geleider (broos en/of versleten).
_________________________________________ Tjolk.
|
05 jan 2010 19:12 |
|
|
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Bekend met de term "overmacht". Mijn 944 turbo is helaas 2 weken geleden total-los gereden terwijl ie geparkeerd stond. Iemand had problemen met sturen in de sneeuw en moest daarbij helaas mijn turbo raken Moet ik me dan voor alles verantwoorden hier?
|
05 jan 2010 19:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ja. Je moet je zelfs afmelden als je een dagje weg gaat, of naar het toilet... Laat staan op vakantie: aanvragen met redenen en tocht die je gaat rijden en als de Porsche niet meegaat een verdomd goed excuus. Na vakantie een verslag met minimaal 2 foto's waar de Porsche op staat. Alles op straffe van een ban.
|
05 jan 2010 19:34 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
De 968 heeft last van de volgende: - DME relais gaat kapot - Stuurhuis/pomp lekage - "Pinion bearing failure" ( is een lager in de bak) - Hal gever gaat kapot a.g.v uitlaatspruitstuk hitte, dan werkt de variocam niet - "Heater control valve" gaat ook vaak kapot a.g.v uitlaatspruitstuk hitte - De rubber pijp tussen de master en slave cylinder van de koppeling barst - de "Pollen" filter voor de Airco wordt bijna nooit door de specialist/porsche centrum vervangt dan ga je fan minder goed werken. - De kiometer teller heeft een ratje die soms kapot gaat, hierdoor gaat de kilometertelling niet meer omhoog - "Idle control valve" wordt vuil dan heeft de motor moeite met een stabiele stationair toerental
Volgens mij heeft de 944 ook veel van deze problemen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 jan 2010 21:09 |
|
|
jaap
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Hee Johann, wat komt er voor in de plaats? Jaap
|
05 jan 2010 22:04 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ik zou graag een Cayman S willen hebben. Maar mischien blijf ik gewoon in de 968 voor nog een paar jaren.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 jan 2010 22:40 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Cayman is mooi, zeker. Maar het is en blijft een 2 zitter met weinig bagageruimte. Uit praktisch oogpunt zou ik dan echt voor de 968 blijven kiezen. (excuses aan alle Cayman liefhebbers)
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
06 jan 2010 10:52 |
|
|
911gt2
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Tja en een 968 is een volwaardige vierzitter Het is dat mijn vrouw maar 1.60 is en dus achterin kan maar een vriend van me met 90 kilo en 1.80 had beduidend meer moeite, en zou nooit langer dan 20 minuten daar kunnen zitten denk ik.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
06 jan 2010 10:58 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Nee, dat is een KJN....
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
06 jan 2010 12:13 |
|
|
Patrick
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Hoeveel bagageruimte heeft een 968 ? Volgens mij 250 liter en de achterbank (of is dat al met geklapte achterbank ?). Een Cayman heeft voor 150 liter en achter 260 liter. Volgens mij ontloopt het elkaar niet echt veel. Je 968 zal waarschijnlijk wel waardevast blijven en de Cayman S zal nog wel aardig in prijs zakken. Hoe langer je wacht hoe minder je hoeft bij te leggen.
|
06 jan 2010 12:21 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ja Patrick, qua liters zal dat overeenkomen. In de 968 kon ik een compleet bouwpakket houten pikniktafel kwijt. Die uitdaging wil ik graag bij een cayman-rijder neerleggen...
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
06 jan 2010 13:15 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Kan je in een Cayman ook met 2 personen met bagage en 4 velgen met banden op pad gaan? (niet dat je dat nou zou graag zou moeten willen maar om even aan te geven hoe praktisch een 968 is). Ander voorbeeld: bij het vervoeren van een kinderbox in een doos heb ik de 968 ipv mijn stationcar vd zaak genomen omdat het anders niet makkelijk pastte... (verder vind ik de Cayman fantastisch hoor....)
|
06 jan 2010 13:25 |
|
|
Patrick
|
Re: Verschil in onderhoud/duurzaamheid 944 turbo/968
Ik ga hier niet meer op reageren. Jullie gaan steeds gekkere dingen bedenken om te vervoeren. Straks gaat één van jullie nog vertellen dat hij glazen speakers heeft gekocht en deze wil veroeren in zijn 968. Maar eh, lekker blijven karren met de 944 en 968. Niets mis mee. Cayman niet mijn ding. Als ik een coupe wil dan wordt het de 911, maar ik wil een cabrio dus de Boxster.
|
06 jan 2010 13:37 |
|
|