Auteur |
Bericht |
911gt2
|
Voor- en nadelen hard top Boxster S
Helaas nog steeds niet voor mij. Maar goed dat terzijde. Voor mijn vader ben ik eigenlijk op zoek naar antwoord op de vraag wat zijn de voor- en nadelen van een hardtop op een Boxster S.
De auto is in onderhoud bij Rennsport in Breda en Lothar gaf aan dat een hardtop niet ideaal is voor een Boxster omdat het dak dan de gehele winter opgevouwen zit.
Ik was juist van mening dat de elementen een negatieve invloed hebben op de softtop en dat de hardtop dus beter is voor het behoud van het zachte dak.
Hij slaapt wel altijd netjes binnen, dus hij staat nauwelijks in de regen/ vrieskou. En het is een geisoleerde kap dus voor de kou is het ook niet direct noodzakelijk.
Er zijn nog andere punten. Zo vinden we een hard top best sexy staan. Maar zijn we niet bekend met de bruikbaarheid, dat wil zeggen het wisselen van de top. Heb je daar meerdere mensen voor nodig, is het gecompliceerd en is de kap bijvoorbeeld eenvoudig op te hangen aan het dak van de garage. Ik heb daar wel eens systemen voor gezien namelijk. Kan zo'n systeen er ook voor zorgen dat je de hardtop aleen kan vervangen?
Veel vragen dus maar in essentie dus jullie mening wat is het beste voor de 'stoffen' kap.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
15 dec 2009 10:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Voor- en nadelen hard top Boxster S
Als je zo'n 'stoffen' kap goed onderhoud en niet te lijf gaat met agressieve schoonmaakmiddelen kan deze best veel frisse buitenlucht aan - met het plaatsen van 'n hard dak en daarmee het vouwen van de soft-top doe je deze geen goed.
... je hebt o.a. kans op slijtplekken op de vouwnaden van de softtop als deze langdurig opgevouwen zit ...
Voor het geld van 'n hardtop kan je MI toch ook zeker 1 keer je softtop laten vervangen ..
|
15 dec 2009 10:46 |
|
|
911gt2
|
Ok... ja we zijn er altijd zuinig op. Geen bijtende middelen, gewoon af en toe met wat zachte middelen wassen. Altijd alles met de hand. Kap altijd goed laten drogen, en nooit nat opvouwen. Ik vraag me trouwens wel af of je voor +/- 1500 euro een nieuwe kap hebt
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
15 dec 2009 10:54 |
|
|
Olaf
|
Rovako.com ... speur het forum er maar eens op na
|
15 dec 2009 11:02 |
|
|
Patrick
|
Een hardtop koop je voor rond € 1000. Een goede nieuwe softop kost volgens mijn meer. Ik heb en hardtop en als deze er na een paar maanden weer afgaat zie je in het begin wat 'kleurverschil' door het vouwen. De hardtop maakt het wat stiller in de auto, je hebt beter zicht naar achteren dan bij de softtop en achterruitverwarming. Hardtop is redelijk waardevast. Per saldo kost hij je uiteindelijk niet zoveel.
|
15 dec 2009 11:13 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
misschien domme vraag, maar kan je de softtop niet demonteren tijdens de periode dat je de hardtop erop zet, en vervolgens in de zomer weer monteren? denk trouwens dat je wel 2 mensen nodig hebt op die hardtop te plaatsen, lomp gewicht lijkt het me. je kan eventueel een systeempje op het plafond maken ofsow met een liertje dat je de auto onder de hardtop plaatst en de hardtop alleen maar hoeft te laten zakken(of heb ik teveel James Bond gekeken? )
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 dec 2009 11:35 |
|
|
Patrick
|
Nee hoor je hebt niet te veel James Bond gekeken, die systemen zijn gewoon in de handel. Bijv. : http://hoistlifts.com/porche.html De hardtop is goed te tillen en monteren met twee man. Ik dacht 24 Kg. De hele softtop demonteren en weer monteren kan. Maar vooral het monteren komt erg nauwkeurig.
|
15 dec 2009 12:30 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
heeft er iemand zo'n lift hier?????????? ik heb net zitten kijken maar ik vraag me af of je het dak zo de hele zomer kunt laten hangen zonder dat je de rubbers om zeep helpt en zou het ook werken met een zeintop ps ik heb mijn soft top gedemonteerd
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
15 dec 2009 14:23 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
denk idd dat je rubbers niet echt optimaal behandeld worden als je ze ophangt met die systemen, maarja, elk voordeel heb zn nadeel. Denk dat de beste optie is gewoon softtop demonteren, hardtop monteren en dan gewoon zo de winter doorrijden. Wat je ook kan doen is gewoon hardtop erop, en telkens als je verwacht paar dagen niet te hoeven rijden even de hardtop eraf, zoveel werk is t nou ook weer niet lijkt me
|
15 dec 2009 14:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik heb ooit zelf iets in elkaar gelast voor een hardtop van een Alfa Spider. Ik heb het zo gefabriceerd dat de palletjes, die eronder zitten, ook de draagpunten waren. Zo bleven de rubbers bespaard.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 dec 2009 14:32 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
denk dat het voor die zeintop niet zal werken, want dat systeem zal wel zo ontworpen zijn dat er een juist evenwicht is dat de hardtop precies recht hangt. je kan denk ik wel zelf een systeempje maken, maar lijkt me niet echt lonend. Hoelang was je trouwens bezig met demonteren van de softtop? schijnt lastig te zijn terug te plaatsen, doe je dat gewoon zelf?
|
15 dec 2009 14:34 |
|
|
Olaf
|
|
15 dec 2009 15:14 |
|
|
Patrick
|
Nieuw zijn ze niet meer te koop voor de 986.
|
15 dec 2009 15:36 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
15 dec 2009 17:52 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
gezien je dak geïsoleerd is neem ik aan dat je een late 986 hebt of 987, en dus ook een glazen ruit met verwarming? en hij staat in een garage. Wat moet je dan nog met een hardtop is alleen maar lastig. Stel dat op een winterse dag het zonnetje schijnt
|
15 dec 2009 18:38 |
|
|
911gt2
|
Nee er is geen glazen ruit helaas. Zoals gezegd de meningen over het nut zijn verdeeld vandaar mijn vraag.
|
15 dec 2009 19:45 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
lMet een glazen ruit is het dus pretty zinloos? En voor een buitenslaper?
|
15 dec 2009 19:59 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
de mijne slaapt buiten en wordt gewoon gebruikt, ik ben helemaal gelukkig met de hardtop, inderdaad grotere ruit en met verwarming, ook stiller binnen. ik heb een opklapbaar karretje waar hij recht overeind op kan staan,neemt dus weinig ruimte in. als je er weinig mee rijdt zou ik het niet weten, maar voor dagelijks gebruik is het absoluut een meerwaarde.
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
15 dec 2009 20:11 |
|
|
horn
PF #57
|
wie betaalt bepaalt. toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 dec 2009 22:38 |
|
|
RonP
|
Voor mij precies hetzelfde als Henzel. Slaapt buiten (nog even), hardtop erop, ideaal !! Hardtop staat in de zomer binnen, gaat er in november weer op. Opzetten duurt minder dan 1 minuut, dus mocht het echt nog lekker weer worden in december/januari/ februari/ maart, dan gaat de hardtop er toch gewoon even af. (ik heb alleen geen karretje) edit: in het verlengde van dit topic : Hoe zit het met echt een pak sneeuw op je softtop ? Gaat die dan op den duur toch niet doorlekken (op b.v. zwakkere plekken) ? Moet je de sneeuw verwijderen? Ik heb altijd het idee dat een softtop goed tegen regen kan, maar als er echt een pak sneeuw op komt te liggen........ Zolang het vriest is het misschien nog niet zo erg (de sneeuw isoleert misschien zelfs) ? Ben er benieuwd naar.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
15 dec 2009 22:40 |
|
|
porschefan
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex
911 3.0SC- Ex Boxster
Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.eindhoven
|
Ook ik ben blij met mijn hard-top , het monteren is een eenvoudige zaak, samen met mijn vrouw in 1 minuutje gedaan. Zorg er wel voor bij het inklappen van de softptop dat het ruitje netjes gevouwen zit. En met hard-top ziet de auto er nog mooi uit ook!
_________________________________________ "the only differenc between a man and a boy is the price of the toy"
|
16 dec 2009 1:02 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
het demonteren stelt echt niet veel voor ik heb de hele kap incl het frame er in 1 keer af gepakt dar zijn zo uit me hoofd 6 moeren voor het demonteren van de afdekkap en 6 bouten en 2 parkers voor de kap incl frame en nog een stekkertje dus daar hoef je het niet voor te laten het is nog geen half uurtje werk en ik doe dat zelf maar de rest van de werkzaamheden aan mijn auto doe ik ook zelf van beurten tot schades maar dat komt omdat ik dit jaren gedaan heb voor me werk! gr john
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
16 dec 2009 9:54 |
|
|
911gt2
|
Voorlopig hebben we de afweging gemaakt om dan maar even met de stoffen kap te blijven rijden. Uiteindelijk is hij ook zo ontworpen natuurlijk dus de kap moet wel wat kunnen hebben. En zoals gezegd hij slaapt toch binnen dus we zien de noodzaak niet meer zo. Ik was gewoon van mening dat de harde kap wat voordelen had, maar die lijken niet erg sterk te zijn. Bedankt voor alle info!
|
16 dec 2009 11:05 |
|
|
Tinky Winky
|
Een hardtop heeft zeker voordelen. Je bent veel meer beschermd tegen winterse omstandigheden. Van september tot maart doe je je dak toch niet open. Je krijgt alleen maar koude vingers en oren. Ik zou er nog maar even over nadenken
|
16 dec 2009 11:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Een kunststof ruitje is een drempel, maar als hij in een verwarmde garage staat kan dat ook. En met een glazen ruitje is er geen probleem. Mijn mini had een glazen ruitje en die reed ik in de winter echt gewoon open als het lekker weer was. Sterker nog, heel vaak zelfs. Als er geen kans op regen/sneeuw was, ging het dak open. (Stoel)verwarming aan en rijden maar. Ook snelweg. Geen jas, muts, sjaal of handschoenen overigens. Een heerlijke ervaring.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 dec 2009 12:09 |
|
|