Auteur |
Bericht |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Porsche Centrum Amsterdam: Service
Dames en Heren,
Voorheen was ik altijd positief over de ervaren service bij PCA. De service manager met wie ik altijd contact had is echter sinds kort vertrokken. Nu ben ik er gisteren geweest voor een kleine beurt (100.000km) voor mijn Boxster S, waar Porsche Approved Garantie op zit.
Er was niks mis met de auto, alleen heb ik bij het brengen het volgende gemeld.
Handremkabel was losgeschoten (handrem functioneerde niet meer) Versnellingsbak 'knarst' bij het naar de tweede versnelling schakelen (op of terug) bij lage toerentallen
Tijdens de beurt werd ik gebeld met de info dat het linker hitteschild los zat, of ik dit vast wilde laten zetten, of ik de ruitenwisserbladen wilde laten vervangen, of ik er nieuwe kentekenplaathouders op wilde laten zetten (zaten nog Duitse op), en heb ik een origineel setje vloermatten aangeschaft. Daarnaast heb ik 1 dag van vervangend vervoer gebruik gemaakt, waarmee ik 48 km heb gereden.
Totale kosten: 919, ex btw: 1098 incl btw
Hierin zijn opgenomen: het monteren van het linker hitteschild á 58,80 ex btw, handrem juist afstellen á 81,52 ex btw en een diagnose van de versnellingsbak á 49 ex btw (waarschijnlijk een synchromesring die niet lekker functioneert, maar werd vooralsnog afgedaan aan het feit dat de vloermatten niet origineel waren, waardoor ze de werking van het koppelingspedaal negatief kunnen beinvloeden)
Volgens de service adviseur valt dit allemaal niet onder de garantie en is het slijtage. Nu rijd ik een redelijke tijd auto, ook modellen die ouder zijn en meer km's hebben gelopen dan mijn huidige Boxster S, maar een loszittend hitteschild en een losschietende handremkabel heb ik nog nooit meegemaakt.
Voor het feit dat er niets met de auto mis is, en hij onder de Porsche Approved Garantie valt, voel ik me zwaar belazerd. Ik twijfel tussen het schrijven van een brief naar de directie om te kijken hoe zij het oppakken en het gewoon niet meer terug komen.
Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door sandelow op 12 feb 2010 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 dec 2009 11:55 |
|
 |
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Kan je niet echt verderhelpen, heb zelf geen ervaring met Amsterdam. Maar ik vind al zou dit buiten de garantie vallen bestaat er ook nog iets als service. Daarom ga ik zelf altijd naar de specialist (in jou geval niet logiesch i.v.m. garantie)
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
18 dec 2009 12:01 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik zou een brief sturen of een gesprek aanvragen. Wellicht vind je enige gehoor. Daarnaast zou ik voortaan, als de garantie afgelopen is, naar een specialist in de omgeving van Amsterdam gaan. Als mijn auto voor een beurt gaat bellen ze netjes op om te vertellen wat ze geconstateerd hebben en wat het gaat kosten. Geen verrassingen bij het ophalen.
En die versnellingbak valt die wel binnen de garantie ? Zo ja, lekker laten maken op hun kosten !
|
18 dec 2009 12:23 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik weet niet wat er in de garantie voorwaarden staat, maar als dit er buiten valt vraag ik me af wat er dan wel binnen de garantie valt. Kan me voorstellen dat echte slijt delen zoals frictie materialen van remmen en koppeling, accu en jouw ruitenwissers er buiten vallen. Maar de overige door jou genoemde zaken niet. Ook al zou het wel buiten garantie vallen dan is er idd nog iets als service of coulance. Overigens is die diagnose van de schakelproblemen onzin, nu weet je nog niet wat het probleem is, terwijl het onderzoek niet zo ingewikkeld is. Overigens zie je steeds vaker dat even meerijden, kijken en luisteren ook geen service meer is, zelfs als je daarna geld uitgeeft in het betreffende zaak, krijg je evengoed wel een rekening voor die eerder gegeven service. Geef dan in ieder geval even aan wat de kosten zullen zijn van de service. Misschien moeten de bedrijven die zich genoodzaakt zien elke 15 min in rekening te brengen iets doen aan de kosten van hun overhead en dit soort service zien als verkoop kosten.
Ik zou het eerst de service medewerker nog een kans geven en dan pas die brief sturen.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 dec 2009 12:31 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
100000 km beurt krappe 1100 piek.........wees blij dat je geen 993 rijd.
Hitteschild los heb ik meer van gehoord.....
Maar als je geen goed gevoel hebt dan er ff perssonlijk langsgaan....
|
18 dec 2009 12:36 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Tja, er was onlangs al eens een draadje over PCA. Ook geen juichende verhalen (understatement). Ikzelf heb recentelijk een vergelijkbaar verhaal gehad.
|
18 dec 2009 12:36 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Gewoon wegblijven heeft geen zin, omdat het je frustratie niet wegneemt, maar ook omdat men niet kan reageren op jouw ongenoegen. Altijd contact opnemen met de juiste persoon in kwestie. Krijg je daar niet voldoende of naar tevredenheid een antwoord, dan kun je het hoger op gaan zoeken. Ik heb geen ervaring met PCA, maar er is hier een draadje met veel + en - reakties op dit bedrijf. Je moet echter je eigen mening vormen en dat kan mi alleen als je eerst je ongenoegen meldt en op respons wacht.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
18 dec 2009 12:37 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
In principe is dit een kleine beurt, dus iets van € 400-500. Matten € 100. Ruitenwissers € 50 ? Leenauto € 50 ?
De rest is naar mijn mening te veel.
|
18 dec 2009 12:40 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Heb je het pand al gezien Ook wat John zegt is waar, voor 100.000 km valt dit wel mee Alleen dat schakelen moet natuurlijk 100 % zijn 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 dec 2009 13:33 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Het grootste 'probleem' heb ik eigenlijk met de diagnose van de schakelbak...
'Niets ergs aan de hand, ligt aan de nep-matten'
Straks -als je garantie is verlopen- zul je zien dat de bak in de soep loopt en dan beroepen ze zich erop dat er geen garantie meer opzit. En als je ze dan aan hun huidige 'diagnose' herinnert, ontkennen ze dat die fout was en dat het in de soep lopen van de bak ook maar iets te maken heeft met de klachten die je destijds hebt geuit...
Je zou niet de eerste zijn
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 dec 2009 13:57 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Helemaal mee eens. De garantie van Porsche is volgens mij niet dealer gebonden dus naar een andere Porsche dealer is ook nog een optie. Die versnellingsbak moet gewoon gemaakt worden binnen de garantieperiode.
|
18 dec 2009 14:10 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
100%, dus zit er niet over in de war, gaat keurig in orde komen...
|
18 dec 2009 14:46 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ook goed om te weten: als zij het onder garantie maken, zijn het toch niet hun kosten. De rekening gaat naar Porsche AG (heb ik begrepen). Dus uiteindelijk zal het PCA niet veel uitmaken, alleen moeten ze richting Porsche AG wel aannemelijk kunnen maken dat het geen slijtage- maar een garantiegevalletje is.
|
18 dec 2009 15:32 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Vind het maar vreemd... PCA had dit veel beter kunnen opvangen en afwerken! Service is bij vele dealer tegenwoordig ver te zoeken! 
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
18 dec 2009 15:38 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
vaak is de vergoeding die staat voor een reparatie onder garantie niet ruim, uren en totaal prijs staat al vast. en terug roep actie van vele modellen welk merk dan ook is vaak ook meer een last voor de dealer dan handel. dat neemt niet weg dat het zo niet opgelost kan worden.
_________________________________________ remmen is angst
|
18 dec 2009 16:28 |
|
 |
993Yvon
Ferdinand Alexander Porsche
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik heb vorig jaar een rekening van 4 kantjes mogen ontvangen. Wat daar allemaal op stond! "schroefje los: 15 euro, schroefje vast: 15 euro" Een uitgebreide factuur is prima, maar zó detaillistisch is alleen maar frustrerend.
_________________________________________ "Comfort is not what makes driving fun, it is more on the opposite."
|
18 dec 2009 16:36 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Je geeft aan dat de auto uit Duitsland komt. (Er zaten nog Duitse kentekenplaathouders op). Ik maak daaruit op dat je de auto zelf geïmporteerd hebt. Dan kan je mi ook niet terecht bij Pon voor garantie. Je zal naar je Duitse dealer moeten. Verder kan je daar ook de Porsche Approved garantie voorwaarden opvragen. Maar waarschijnlijk heb je die er wel bij gekregen. Daar zal heel duidelijk vermeld staan welke delen wel en niet onder de garantie vallen. Succes!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
18 dec 2009 16:49 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
mooi modern pandje dat pca. dat dan weer wel 
_________________________________________ oud is beter
|
18 dec 2009 17:31 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
 Waar haal je dat vandaan ? Is er P.Appr.garantie, dan is die wereldwijd geldig. Maakt niet uit waar de auto vandaan komt. Je mag zelfs garantieverlenging kopen in een ander land, en dan hier naar een dealer bij ellende. Begrijp de klacht eigenlijk niet goed... bedrag is m.i. volkomen normaal, zeker inkl. de zelf aangegeven punten van aandacht, en de daaruit voorgestelde en na telefonisch overleg door eigenaar goedgekeurde extra uit te voeren werkzaamheden. Hij is daarover netjes vooraf gebeld  en had daarop ook de mogelijkheid van overleg ter plaatse. Het extra werk ( autohuur, wissers, diagn en repar. schild ) zit zo rond 350,- Blijft een vrij normale faktuur betr. de beurt over...
|
18 dec 2009 17:32 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Das waar ook, ik vergiste mij.
Verder inderdaad netjes telefonisch overleg. Maar dat vloermatten verhaal lijkt ver gezocht. Als de versnellingsbak echt kaduuk is moet deze gewoon onder garantie gemaakt worden. Garantie is ook gewoon een verzekering, en die moet uitbetalen. Maar dat heeft MS964 al uitgelegd.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
18 dec 2009 17:41 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
|
18 dec 2009 17:53 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
1100 voor een klein beurtje en wat kleine dingetjes vind ik duur. noem me een kneiter maar ik kan m'n geld beter besteden.
_________________________________________ oud is beter
|
18 dec 2009 18:05 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Nieuwe pandje moet ook betaald... 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
18 dec 2009 18:12 |
|
 |
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Versnellingsbakproblemen vanwege niet originele matjes...??? Serieus...??? Had je achttien centimeter hoogpolig liggen dan ofzo...? Jullie gaan me toch niet vertellen dat er iemand van ons is die dat als serieus antwoord zou accepteren he...??? Uw versnellingsbak kraakt vanwege niet originele matjes... Ik zou een stijve nek hebben gekregen van het zoeken naar de verborgen camera als ik aan die balie had gestaan... 
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
18 dec 2009 18:28 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
eigenlijk heb je daar gewoon gelijk in  en dan ook nog 49 ex schrijven. eikels.
_________________________________________ oud is beter
|
18 dec 2009 18:37 |
|
|