Auteur |
Bericht |
lovivo
|
porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Dames en Heren,
Ik ben voornemens een 911 modeljaar 1990 te kopen, ik heb er nog niet een op het oog. Dus waar moet ik op letten. Ik wil hem dagelijks gebruiken. O en ik heb nog geen ervaring met porsche sterker nog ik heb er nog nooit mee gereden. Ik vind het gewoon het mooiste model ooit. Dus als jullie me wat uitleggen graag in kinder taal! Welke motor tiptronic ja of nee. C2 of C4. Ik ga ongeveer 20000 per jaar rijden.
Gr Edwin
Laatst bijgewerkt door lovivo op 05 jan 2010 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jan 2010 19:38 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: porsche 911
Of ie een druiper heeft! 964 kunnen wel wat olie lekken, wellicht slim om te kijken of de motor gereviseerd is of niet (zijn dure grappen van 10.000 euro en meer).... en uiteraard een AKK laten uitvoeren.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 jan 2010 19:52 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Welkom Ik zou een 964 met zoekfunctie (optie M666) nemen. Maar ff terzake: hoeveel km. per jaar wil je gaan rijden? 964 is zo ongeveer de duurste 911 in onderhoudskosten/km, iig. vergeleken met 3.2, 993 en 996.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 05 jan 2010 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jan 2010 19:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
|
05 jan 2010 19:59 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
oke, dan weet ik ook meteen wat je zoekt 964 is een hele goede keus al zeg ik het zelf Ik zou zoeken naar een mk2, die hebben een pakking gekregen waardoor ze minder last hebben van het lekken/zweten van olie. Je kan ook een mk1 pakken die een modificatie heeft gehad. Een beetje olie lekken/zweten is geen ramp, maar het is beter van niet. Welke kleur zoek je? tiptronic of handgeschakel? max km stand? welke opties? als je hem al d.d gaat gebruiken moet je wel rekening houden met meer onderhoudskosten dan de gemiddelde golf, maar het verschil met andere modellen zal te verwaarlozen zijn. Hoeveel km ga je per jaar rijden? Er staan er hier op het forum enkele te koop, waaronder een van Steef, een mooie 964c2 met 235dkm, als je veel km's gaat maken lijkt me een 964 met veel km's een betere optie, die van Steef is niet te duur, en dan kan je op termijn zelf die motor een keer onder handen laten nemen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
05 jan 2010 22:21 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Heb je bepaalde voorkeuren? Kleur, automaat, opties, cabrio, KM stand etc?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 jan 2010 22:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Achterhaald 'n eerste serie motor die nu nog niet lekt, zal dat ook niet zo snel meer gaan doen .. hetzelfde geldt voor de nakomende serie
... er zijn inmiddels ookal wat lekkende 993 blokken ...Als je veel Km's gaat maken - zou ik (als ik jou was) in ieder geval geen Porsche kopen met 'n absurd lage Km-stand - beter iets meer, goed onderhouden en lager in prijs 200K+ zonder voorgaande revisie - alleen als de prijs van de revisie bij de verkoopwaarde is mee gerekend
|
05 jan 2010 22:28 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Let vooral niet alleen op de aanschafkosten. Er komen echt in de loop der tijd, of al snel,kosten bij. Daar moet je dus wel een potje voor hebben Maar auto wat mij betreft.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
05 jan 2010 22:29 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
En, al één gekocht
|
05 jan 2010 22:45 |
|
|
lovivo
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Beetje sparen nog!
|
05 jan 2010 22:56 |
|
|
lovivo
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Wat is AKK?
|
05 jan 2010 22:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
AAN KOOP KEURING .. en dan hebben we ook nog de term: KRKB'tje
|
05 jan 2010 23:00 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
aankoopkeuring eindelijk eens iemand die km,s gaat maken met zo,n 964
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 jan 2010 23:00 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
klik das deze....
|
05 jan 2010 23:10 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
|
05 jan 2010 23:12 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
er staat ook 'ik zou' en ik trek de parallel met een mk1 met upgrade. Alles kan kapot, maar het is zo dat er procentueel gezien meer lekkages zijn bij de ongemodificeerde mk1 dan bij de mk2. Ik zou overigens zeker niet voor een gaan met lage km stand, dan betaal je voor die absurd lage km stand, waarna je die volledig aan gort gaat rijden(die lage km stand) en zodoende ook flink meer afschrijft. Imho kan je beter een 200dkm+ pakken met revisie(of de prijs moet zo zijn dat die revisie goed kan op termijn) Ik ga er natuuurlijk van uit dat je niet maximaal 5000km per jaar rijdt, dan zou ik ook een lagere km stand nemen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
05 jan 2010 23:28 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
ieder auto heeft wel zo zijn ziektes.... als je hem door een specialist na laat kijken kan hij zo zien wat er wel en niet mankeert en je krijgt indien nodig een 'globale' prijs indicatie van de kosten.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 jan 2010 23:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Volgens mij geldt hier op het forum de regel 20 cent per kilometer onderhoudskosten. En mijn ervaring is dat als je er dagelijks mee gaat rijden de kans aanwezig is dat zaken die lange tijd niet of weinig gebruikt zijn, omdat de vorige eigenaren er alleen in de zomer mee reden, snel kapot kunnen gaan... Zo gaven bij mij de kachelmotoren al snel de geest. Het is natuurlijk al eerder gezegd, maar houdt na de aanschaf wat geld achter de hand. En dagelijks rijden met je 911, dat zouden er meer moeten doen
_________________________________________ rouge et noir
|
06 jan 2010 0:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
|
06 jan 2010 0:21 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Nee man. Is DE oplossing voor het fileprobleem Weg al die veel te grote bakken waar maar 1 persoon in zit. Moet je opletten wat een ruimte we overhouden als er alleen nog maar 911-jes zouden rijden
_________________________________________ rouge et noir
|
06 jan 2010 0:24 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Als je toch voor een 964 met lage kilometerstand gaat, houd dan rekening met het feit dat de prijzen van deze exemplaren met de juiste opties en kleuren inmiddels in de lift omhoog zitten. Kijk maar op de sites van de specialisten. Vraagprijzen van 28 k en hoger zijn inmiddels normaal.
|
06 jan 2010 11:46 |
|
|
Faiz
Mini Cooper 1.3 mpi 40th Anniversary033
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Goed zeg, nog iemand die een 964 gaat gebruiken Toevallig ben ik ook op zoek naar een 964 of 933, maar ik kwam bij dit bedrijf http://www.avsmiddelharnis.nl/actueel.html volgens mij een 30-Jahre tegen uit 1993. Zo op het oog lijkt het een 30-Jahre, donker paars metallic, titanium achtig 911 badge op de motorklep, voor 28kEur. Staat alleen geen km-stand bij, maar even bellen of mailen kan geen kwaad.
|
09 jan 2010 15:24 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Not, geen jubi bij AVS. Auto heeft een hoge kilometerstand, maar schijnt mega onderhouden te zijn. Is van een forumlid geweest, naam weet ik zo even niet. Wellicht melden zich andere leden met de juiste naam.
|
09 jan 2010 15:28 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Ik vermoed een hoge km stand, want bij de andere auto's met lage km standen (tot 189.000km) Staan het er wel bij, vind m voor die km stand(als hij een 200k+ stand heeft) behoorlijk aan de prijs, maarja, is wel een erg mooie
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
09 jan 2010 15:30 |
|
|
Faiz
Mini Cooper 1.3 mpi 40th Anniversary033
|
Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?
Wat is het dan voor een 911 badge op de kofferklep? Het is inderdaad wel een ontzettende mooie 964. Maar een km-stand van tegen de 2ton? Wat zijn de kosten van een blok revisie (helemaal compleet)? Want bij een PC staat een 30-Jahre voor bijna 40kEur Wel met dikke wielen.
|
09 jan 2010 15:47 |
|
|