Auteur |
Bericht |
Amazon
Mercedes SLK
Ex: 964 cabriolet, Boxster 986Friesland
|
 aankoopkeuring omgeving Deventer
Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor een AKK van een 911 3.2 binnen een redelijke straal van Deventer.
Zelf zit ik te denken aan Huisman Autotechniek in Liere. Iemand hier ervaring mee?
Vast bedankt!
_________________________________________ Alfa 159 JTDm SW Volvo Amazon 1960 Z4 2.5iS
|
01 nov 2010 12:10 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: aankoopkeuring omgeving Deventer
van de berg porsche apeldoorn even bellen. heeft laatst voor een vriend van mij ook goed werk geleverd neemt ruim de tijd, maakt foto's van dingen die hij tegenkomt,, zeer ervaren, zeer profi ! Succes, Steef
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 nov 2010 12:16 |
|
 |
Taatjen
lelystad
|
Fred Huisman is een ras techneut,die zeer zeker een goede aankoopkeuring uit kan voeren.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
01 nov 2010 12:34 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
Dank voor de reacties!
Het wordt Van den Berg in Apeldoorn.
Als alles goed gaat straks de bezitter van een 3.2...
_________________________________________ Alfa 159 JTDm SW Volvo Amazon 1960 Z4 2.5iS
|
02 nov 2010 21:48 |
|
 |
bully
|
Welke is het geworden?.....
|
02 nov 2010 21:58 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
Als de uitkomst van de keuring ok is, deze hieronder. Er is in een ander topic al een mooi stukje proza aan gewijd door FreudeamFahren. Plaatje: 
Laatst bijgewerkt door Amazon op 06 nov 2010 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 nov 2010 23:25 |
|
 |
porsche@911
|
Recent speerde de 993 van jacobt naar het noorden van Groningen en nu lijkt deze 3.2 zijn weg te vinden naar het noorden van Friesland. Hou ons niet langer in spanning Amazon en vertel je verhaal van je eerste ontmoeting met de blauwe tukker P. ... De wijzen komen uit het oosten, het zuiden kent de gezelligheid, het noorden trekt waarschijnlijk nu de knip en het westen ... ahum ... verkoopt  ? En ja ... Markelo ligt niet in het westen van het land 
|
02 nov 2010 23:32 |
|
 |
bully
|
Mooie bak Amazon  en een goed verslag van FreudeamFahren.
|
02 nov 2010 23:38 |
|
 |
porsche@911
|
Oepssss ... helemaal vergeten, idd een heel fraaie 3.2
Hoewel misschien een beetje voorbarig ... toch al vast gefelizzzz !
|
02 nov 2010 23:50 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Mooie auto !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 nov 2010 13:21 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
Thanks!
Nu maar hopen dat de goede 911-jes ook uit het Verre Oosten komen.
Als de staat van de techniek aansluit bij de carrosserie en het interieur is dat geen enkel probleem.
Vrijdag weet ik meer (kan pas zaterdag weer posten)...
|
03 nov 2010 19:01 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Spannende dagen dus, we zullen duimen 
|
04 nov 2010 12:38 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Mooie kleur, ik ben benieuwd.
|
04 nov 2010 13:59 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
 UPDATE
Vanmiddag was het dan zover. De 911 bij Van den Berg op de brug, goedkeurende blikken, stilte, tweede man erbij roepen, kijken, praten wijzen, nog een keer kijken, pfff Uiteindelijk luidt het oordeel dat het een hele mooie frisse auto is, zeker qua interieur en lakwerk. Er is helaas wel een maar; lichte olielekkage aan één van de voetpakkingen. Motor loopt en klinkt verder goed en is aan kleppenstellen toe. Verder wat kleine op- en aanmerkingen. Ik heb me laten uitleggen dat de olielekkage het gevolg is van een afwijkende passing tussen het blok, de kop en het nokkenashuis. Op zich geen probleem, maar als het erger wordt kan de kop uiteindelijk gaan meebewegen. Besluit je om hier iets aan te doen dan val je, zeker bij een blok mert 250k, van het één in het ander. Het dilemma is kijken hoe het gaat en op termijn eens een revisie of kopen en een revisie of niet kopen. Vooralsnog neig ik sterk naar het laatste... 
|
05 nov 2010 21:47 |
|
 |
porsche@911
|
Mooie basis om eens heel stevig te gaan onderhandelen ... Hij houdt van zijn auto en jij waarschijnlijk van je geld. Wanneer je elkaar ergens halverwege tegemoet komt ...
|
05 nov 2010 21:54 |
|
 |
richard911sc
|
idd goed onderhandelen wie weet denk dat je gezien de km sowieso een keer iets moet doen, mijn blok(sc) heeft inmiddels 272dkm gereden en lekte(zweete) ook bij bepaalde dingting /pakking. afgelopen zomer een toerrit in de bergen gereden, goed warm gereden en daarna rijden waar ie voor gemaakt is, gemiddeld 3500/4000trn en heb er nu geen last meer van.(weet niet in hoeverre dit voor die auto van toepassing is) maar wat ik wil zeggen is dat deze auto's sterke motoren hebben(mits onderhouden) en dat interieur en lak(carosserie) in goede conditie krijgen ook veel geld kost... dus beetje korting en geluk afdwingen(goed karma) en genieten van deze auto ziet er goed uit, onderhoud heb je ook met een duurdere die 200dkm heeft gereden.. succes met je beslissing richard911sc
|
05 nov 2010 22:04 |
|
 |
Michel Vaillant
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76Amsterdam
|
mr amazon. de auto er prachtig uit, de akk bevestigt dat en blijkt, op de motor na, goed uit te vallen. dan heb je al veel emotie uitgeschakeld en wordt het rationeel rekenen. en reken er maar eenvoudig op dat een revisie niet ver voor z'n tijd is bij die km. stand en dat je dat minimaal E6k kost (eigen ervaring) en soms loopt dat op tot E10k+ (lees ik in diverse media). tel dat bij de vraagprijs op en maak dan voor jezelf uit of je dat redelijk vindt... of niet. o ja, en bedenk je dan wel nog dat je dan in een prachtige auto rondrijdt met wél 250k op de teller en dan begin je pas in de advertentie staat dat de volledige (onderhouds?-) historie er bij zit. is dat ook het geval? vergemakkelijkt wel de evt. verkoop over x jaar. succes met keuzes maken 
|
05 nov 2010 23:12 |
|
 |
bully
|
 Re: UPDATE
Wat is er dan gedaan? Zweten of druppelen?
|
05 nov 2010 23:25 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
klinkt als gebroken kopbout. zijn de klepdeksels eraf gewest?
_________________________________________ oud is beter
|
05 nov 2010 23:28 |
|
 |
porsche@911
|
Volgens mij is eerder in een ander draadje geschreven dat bewuste onderhoud niet kan worden aangetoond door verkoper. Dat is het grootste punt. Wellicht deels traceerbaar door uitvoerende garage te contacten.
Michel Vaillant maakt hierboven opmerking dat (deel)revisie in de papieren kan lopen. Mee eens, ga uit van "worst case" scenario indien gelijk aangepakt. Reken voor gemak 10K. Vraagprijs is 18.950 (in ander draadje is beschreven dat verkoper mee had gedeeld dat er al een bod lag van 17K +).
Bod ad 17K + lijkt mij waarschijnlijk niet te zijn uitgebracht, anders had verkoper waarschijnlijk wel toe gehapt.
Markt voor gebruikte Porsche's ligt momenteel finaal op zijn gat (zie maar eens wat er te koop staat en wat er "voor welke prijs" alleen al op dit forum is langs gekomen. Punt dat auto 250K gedraaid heeft en dat je bij deze kilometers de rest van de auto er bij krijgt zegt mijzelf vrij weinig. Indien auto je verder aanstaat ligt accent op motor.
Afhankelijk van je budget zou ik als volgt redeneren ... 15K max voor de auto en 10K voor uitvoerige revisie (van de overige punten zul je wel een opgave hebben gekregen door degene die de AKK heeft uitgevoerd). Wanneer de auto je aan zou staan voor uiteindelijk 25K ... doen.
Mijn advies; Bij twijfel ... altijd een "no go".Weglopen en niet weer omkijken. Komt je kans vanzelf eens langs ! Ook in dat geval is het geld voor de AKK een goede en juiste investering gebleken. Suc6 met je beslissing.
|
05 nov 2010 23:34 |
|
 |
bully
|
porsche@911 
|
05 nov 2010 23:52 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
Dank voor de reacties en het meedenken! Druppelen is een groot woord, maar het was wel meer dan zweten. Daarbij aangetekend dat er een volsyntheet in zit. De klepdeksels zijn er niet afgeweest, maar ik geloof niet dat ze een kopbout verdachten. De motor loopt verder mooi, geen rare geluiden, geen rook/walm. Kleppen moeten wel eens gesteld worden. Onderhoud van de afgelopen jaren is inmiddels wel boven water, maar heeft zich beperkt tot olie, olie- en luchtfilter. Ik denk op zich een gezond blok met lichte lekkage/zweterig. Waarschijnlijk kan er probleemloos met heel veel plezier een aantal jaren in gereden worden. Zou ik de auto al in bezit hebben, dan zou ik er waarschijnlijk niet wakker van liggen en voorlopig gewoon doorrijden en het goed in de gaten houden. Voor nu heb ik besloten met deze 911 niet verder te gaan. Wel balen, want ik had er echt zin in....
|
06 nov 2010 11:30 |
|
 |
Michel Vaillant
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76Amsterdam
|
de motor van mijn 3.2 liep ook prachtig zonder enig bijzonder bijgeluid met licht oliegebruik (1ltr/2500km) tot ik op een dag een lichte tik hoorde als de motor echt warm was (na 2 uur rijden). kort daarna de motor geopend en hij bleek rijp, maar mooi op tijd, voor revisie. de 1e lichte tik kwam van teveel speling op een drijfstanglager wat bij hoge motortemperatuur icm goed warme=dunne olie te horen was. in koude toestand hoorde je helemaal niks bijzonders. maar waarom niet verder onderhandeld want de rest van de auto is toch prachtig?
|
06 nov 2010 14:09 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
|
Er was geen onderhandelingsruimte meer, maar de uiteindelijke totaalprijs zou me toch te hoog uitkomen.
Ach, ik ben weer een ervaring rijker....
Misschien kom er wel weer eens wat op m'n pad.
|
06 nov 2010 17:49 |
|
 |
bully
|
Deze belg misschien, zit geen importkosten op, vraag je of cabriowim met je meegaat klikkerdeklikhier
|
06 nov 2010 17:52 |
|
|