Auteur |
Bericht |
does
porsche 911s '77
porsche 964 c4 '90
|
Aanpassingen 964 us import
Goedendag, Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar van een 964 c4 uit '90 geworden. Momenteel wordt de P getransporteerd naar Nederland. Ik weet dat er een aantal aanpassingen moeten worden gedaan zoals een ander tussenstuk voor de achterbumper en andere koplampen. Zijn dit de voornaamste aanpassingen? Kan iemand mij hier meer over vertellen? p.s. heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen gerelateerde topics vinden..
|
28 feb 2010 16:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Aanpassingen 964 us import
tussenstuk voor de bumper? dat MOET toch niet? als je de zoekfunctie gebruikt op amerika vind je een hoop info
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 feb 2010 16:41 |
|
|
Patrick
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Volgens mij staan de meeste antwoorden in het topic van JasjeDasje.
|
28 feb 2010 17:44 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Hallo Does, en welkom! Ziet er mooi uit op de foto! Welke specs heeft ze? En uit welk deel van de US is ze afkomstig? Have fun hiero!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 feb 2010 18:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Volgens mij hoef je bijna niks aan te passen voor de RDW .. ... of het moeten evt. de running-lights zijn
|
28 feb 2010 20:07 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Aanpassingen 964 us import
je hebt oranje lampen naast je knipperlichten op voorbumper. Hiervan draadjes + lampen in koplampen inbouwen voor stadslicht.
Mileteller evt. naar kilometerteller
Even checken of mistverlichting(achter) ivm regelgeving goed is. Bel heirvoor even RDW technische afdeling(waarschijnlijk is dit in orde).
Check of er geen radardetectie spul opzit(wil er wel eens opzitten), zijn ze bij RDW niet zo blij mee.
Succes en have fun!
Edit Belangrijk: check wat voor (koelingsolie) er altijd is gebruikt. Zo goed als altijd in US is dit mineraal olie. Sterke advies dit voort te zetten(even zoeken op internet, ik koop altijd mobil Super/Formula S via Duitse site, zijn meer adressen). Gooi je er een volsyntheet bij of je vervangt mineraal olie bij kleine beurt voor Europese volsyntheet, dan kan je allerlei pannen onder je blok zetten.
Zo, hopelijk scheelt dit je weer heel wat leergeld/-tijd.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 feb 2010 23:10 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Aanpassingen 964 us import
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
28 feb 2010 23:38 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Jawel, die zitten in de grote voorkant-clignoteurs. Ze branden permanent, maar als je ze aanzet gaan ze knipperen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 maart 2010 10:00 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Ja ok , maar ik doelde op die kleine juist achter de voorwielen , die wij hier ook hebben gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
01 maart 2010 10:03 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Die zie ik ook niet idd. Rare jongens, die Amerikanen...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 maart 2010 10:18 |
|
|
does
porsche 911s '77
porsche 964 c4 '90
|
Re: Aanpassingen 964 us import
@turbocruiser Beige leren bekleding, handgeschakeld en schuifdak. De auto heeft net 100.000 km (omgerekend) gelopen. De auto komt uit Arizona, helaas is dit ook te zien aan het dashboard. @jasje dasje Bedankt voor je reactie! Ik twijfel of ik de mileteller naar kilometerteller zal ombouwen, heb je enig idee wat de kosten hiervoor zijn?
|
01 maart 2010 21:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Aanpassingen 964 us import
amerikaanse versies hebben geen zijknippers, iig bij de 964 en 993
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2010 21:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Nieuwe of gebruikte teller ... tussen de 250 en 500 Euro ...
|
01 maart 2010 23:46 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Hij lijkt op de foto's een beetje mat (front kofferdeksel)...lijkt alsof ie met de hand overgespoten is...of lijkt het zo
|
02 maart 2010 0:19 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Scherpe ogen Paulie !! (arend) had het ook opgemerkt !! maar dacht dat alleen ik het zo zag , ik denk trouwens dat de hele auto een beetje mat is ! gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
02 maart 2010 0:36 |
|
|
piwis
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Overgespoten met de achterkant van de stofzuiger in de grote zandbak, tja, ze nemen het daar niet zo nauw jammer genoeg....
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
02 maart 2010 0:40 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Situatie is exact zoals ik in mijn vorige post heb omschreven.
Voor de duidelijkheid: Ik heb een 964 1991 gekocht uit Usa.
lampjes die in knipperlicht zitten die permanent branden bij stadslicht moeten ingebouwd worden in de koplampen(gaatjes boren in koplampblik en hier een fiiitinkje in maken). Dan heb je normale knipperlichten voor en stadslichten in je voorlichten.
Amerikaanse 964 heeft idd geen zijpinkers. Ik zelf ga deze nog inbouwen: gaatje boren in zijkappen, kabels trekken.
Kilometerteller: diverse tweedehands porsche onderdelen leveranciers. Kan goedkoper dan 250 euro hoor. Handig(de uitdaging) is er een te vinden met een vergelijkbaar aantal kilometers(dus even miles omrekenen).
Verder is grappig(zal je merken bij RDW) dat chassisnummer etc. vaak niet helemaal overeenkomt met Amerikaanse documentatie. Dit is(vaak) geen opzettelijke fout, maar Amerikaanse slordigheid/laksheid in papieren.
Verder staat je P misschien erg hoog. Dit is de Amerikaanse hoogte.
Daarnaast kan je ook een Amerikaanse voorbumper hebben of middenstuk achterbumper. Ook deze is voor een niet al te hoge prijs te vinden her en der(ik heb Amerikaanse achterbumper middenstuk en ben er voorlopig gelukkig mee).
LET OP!!!! Komt je auto met het schip uit USA: check of de olie levels in orde zijn!!! vervoerders willen dit biij beetje druppelen er wel eens helemaal uit halen.
Daarnaast is er op dit forum erg veel Porsche kennis aanwezig(ook van jouw 964) schroom niet vragen te stellen en de juiste antwoorden uit alle antwoorden te filteren.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
02 maart 2010 19:28 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Vooral dat laatste is een van de uitdagingen op dit geweldige forum
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
03 maart 2010 9:54 |
|
|
does
porsche 911s '77
porsche 964 c4 '90
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Daar heb je een punt turbocruiser, maar er staan gelukkig ook veel bruikbare reacties op . Wat betreft de kleur, door de zon is die redelijk mat. Maar dit is gemakkelijk te verhelpen door de P te polijsten. Ik hou jullie op de hoogte!
|
03 maart 2010 20:50 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Aanpassingen 964 us import
Ik ben benieuwd naar dit avontuur, wel stoer dat je het aandurft
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
04 maart 2010 18:45 |
|
|
does
porsche 911s '77
porsche 964 c4 '90
|
Re: Aanpassingen 964 us import
De P is eindelijk binnen, na een maand vertraging te hebben gehad. De auto is helemaal hard en liep in een keer. Het dashboard is helaas wat gescheurd door de zon. De lak was ook dof (zoals te zien op de foto) maar na een dagje commandant 3 en turtle wax gebruikt te hebben is de lak ook weer in prima staat. Ik zal dit weekend wat foto's uploaden!
|
28 mei 2010 12:13 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Aanpassingen 964 us import
wellicht al gedaan, maar vergeet olie niveaus niet even te checken. Willen de shippers er wel eens uitgooien(zoals bij mij destijds ). Have fun(en je kunt gratis kenteken aanvragen voor keuring)! foto's...
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 mei 2010 22:28 |
|
|